Film Zillion 2022

Net gezien, ik vond het zeker een goeie film zowel de hoofdrol als DBM waren echt goed neergezet. Goeie partybeelden ook wel!

En Charlotte Timmers :love:
 
Nummers kunnen natuurlijk in DJ-kringen al circuleren als demo vooraleer ze officieel een release krijgen ;) (al zal het in dit geval idd wel om een foutje gaan)

Grootste fout op muzikaal vlak in de film is eigenlijk wel dat Adagio For Strings (die gebruikt werd als soundtrack van de trailer én intro van de film) pas voor het eerst door Tiësto himself gespeeld werd ruim anderhalf jaar nadat de Zillion de deuren sloot, en de echte release van die plaat nog eens 1-2 jaar later was.

Nadien werd die plaat wel gedraaid op Zillion-gerelateerde evenementen (CityParade, reuniefeestjes, ...), maar in de eigenlijke Zillion is die plaat dus gewoonweg nooit te horen geweest want ze bestond toen gewoon nog niet.

Ze hebben qua muziek geprobeerd om een 90s vibe neer te zetten en dat is wel goed gelukt eigenlijk.
Milk Inc. en 2 Fabiola was ook niet meteen de muziek die daar destijds gedraaid werd (met uitzondering van de TMF showcases), maar ze zijn wel ook te horen in de film...
 
Vermakelijke film. Leuk in beeld gebracht, leuke sfeer en op zich wel goeie acteerprestaties. Ook het verhaal is wel ok uitgewerkt met de combinatie van fictie en non-fictie. Als Limburger stoorde ik me enkel aan het Limburgs van Mateo en Charlotte. Ik ga er van uit dat ze ergens in het verleden wel een dictieles of 2 gevolgd hebben om hun Limburgs wat weg te moffelen. Maar hierdoor klinkt hun Limburgs nu echt wel funky brak. :)
 
De muziek is een stijlkeuze en primeert op het waarheidsgehalte. Dat was ook nooit een streefdoel. Logisch met een regisseur die er nooit geweest is.
 
Ik vond het een entertainende film. Zeker de eerste helft. Grappig, sfeervol, goed tempo en mooie shots. De acteurs doen goed hun werk.

Het is niet in de markt gezet als een serieuze biopic, dus moet je het zo ook niet bekijken, maar de karikaturale versie die Simoni heeft neergezet, was voor mij toch een beetje op de rand. Grappig dat wel.

De laatste 45 min. had ik steeds wel meer en meer een 'rond maar af, Robin'-gevoel.

Ik vond het ergens nog wel opvallend dat de Carré hier niet bepaald goed uitkwam. Weggezet als een saai, ouderwets café. Tot zelfs de eigenaar die hier de homejacking in elkaar gestoken heeft. Zij zullen toch toestemming gegeven hebben om de naam en plaats Carré te gebruiken, vermoed ik?

Nu ja, reclame is reclame natuurlijk.
 
Ik vond het ergens nog wel opvallend dat de Carré hier niet bepaald goed uitkwam. Weggezet als een saai, ouderwets café. Tot zelfs de eigenaar die hier de homejacking in elkaar gestoken heeft. Zij zullen toch toestemming gegeven hebben om de naam en plaats Carré te gebruiken, vermoed ik?

Nu ja, reclame is reclame natuurlijk.
Lijkt me van wel, Timmers en Frank Verstraeten zijn daar nog laatst geweest in de Carré als blikvanger.
 
Deze week voor 1 euro ook maar eens de film gaan zien. Ik ben alleszins blij dat ik voor de ticketprijs niet de volle pot heb betaald, want dan had ik me behoorlijk bedrogen gevoeld door al die marketing en hype rond de Zillion film.
Ik vind de film een gemiste kans en dat zeg ik niet om tegendraads te doen. Jonas Vermeulen als Frank Verstraeten vind ik geen goede casting. Als je interviews en beelden van Frank zag ten tijde van Zillion, kon je weinig anders concluderen dan dat het een arrogant *** was die zijn discotheek regeerde als een tiran en geen nee verstond. Dat vond ik in de film veel zwakker overkomen. Ik vond Jonas de rol van Frank eerder spelen als een zielige figuur met een enorm Napoleon complex. Matteo Simoni als Dennis Black Magic vond ik nog minder geslaagd. Dennis is een speciaal figuur en een meermaals veroordeeld crimineel, maar Matteo bracht een karikatuur van Dennis met heel wat onnodige overacting. Ik vond zijn rol voor het merendeel pure cringe en zeker niet grappig. Charlotte Timmers als Vanessa vond ik dan weer wel super acteren, al is ze eigenlijk al te oud om in deze rol geloofwaardig over te komen (Callens was ten tijde van Zillion een prille twintiger).
Robin Pront had met dit onderwerp veel meer kunnen doen, maar is mooi binnen de lijntjes van de Vlaamse cinema blijven kleuren. Dit had veel rauwer gekund. Het kan ook te maken hebben met de Covid periode waarin de film de nodige hindernissen moest overwinnen tijdens de opnames, maar de productie gaf me ook vaak het gevoel dat de eindcut een rush is geweest.
Vooral die scene met Verstraeten & Black Magic in die totaal verwoeste cabrio die op de parking komt aangereden leek eerder iets uit een fanmovie, dan uit een dure filmproductie. Het zag er ronduit belachelijk uit. Voor mij max. een 6/10.
 
Ze kunnen moeilijk Frank Verstraeten als eikel voorstellen en Dennis Black Magic als oude vieze man die geilt op 14 jarige meisjes. Dan hadden ze meer problemen dan nu met Brigita Callens.
 
Ik vond juist Vermeulen als Verstraeten er boenk op. Toch vooral zijn stem. Als je die oude canvas docu vergelijkt met het karakter in de film klinken die echt als 2 druppels water op elkaar.
 
Dit had veel rauwer gekund.
Misschien om het nog enigszins wat realistisch te houden?

Black Magic heeft recent in een interview gezegd dat hij zelf maar 1x zijn pistool heeft getrokken.

Waarschijnlijk dit dus (tenzij hij dit als een afzonderlijk feit ziet, los van de Zillion toestanden)?
 
Ze kunnen moeilijk Frank Verstraeten als eikel voorstellen en Dennis Black Magic als oude vieze man die geilt op 14 jarige meisjes. Dan hadden ze meer problemen dan nu met Brigita Callens.
Dat hebben ze toch bij beide gedaan? Verstraeten komt als een megalomane freak over en Dennis Black Magic allemaal leutig en wel tot die ene scène.

Daarin doet mij de film heel erg aan The Wolf of Wall street denken: tegelijk de persoon en het tijdperk gloriëren, maar bijtend hard ook het absurde en foute aan die persoon laten zien zodat het contrast (en dus het degoutante) extra in the picture wordt gezet. Dat die Verstraeten dan nog mee paradeert op premières enzo, maakt dit punt nog eens extra duidelijk.
 
Zwaar overroepen film, ik ging vrijdagavond vol verwachtingen naar de Cinema met mijn madam. We kwamen eerder wat teleurgesteld buiten. Te langdradig einde, weinig actie en nog minder verhaal... had een pak meer verwacht van Pront.
Snap ook heel de hype niet, nuja... ze kunnen nu wel zwaar cashen met die na-feestjes.
 
Ik moet hem nog zien maar ik schrok me een ongeluk nadat ik zag dat Frank Verstraeten door Jonas Vermeulen werd gespeeld.
Was mijn beste vriend en klasgenoot in de lagere school haha, toen deed die al theater en muziekschool dus leuk om te zien dat die eindelijk is doorgebroken en een grote rol te pakken gekregen heeft.
 
Ben hem gisteren ook gaan zien en vond het toch ècht wel een goede film.
Goede soundtrack, goede acteurs, ik dacht eerst ai nee welke snul hebben ze nu gecast voor Frank maar na 5 minuten wist hij mij wel te overtuigen.
Zijn stem lijkt ook heel goed op die van de (jonge) frank.

Misschien wat te karikaturaal soms, maar tegelijk daardoor ook meer vermakelijk.
Ook wel leuk dat ze wat echte beelden lieten zien van de verkoop en afbraak van zillion op het einde, werd zelf wat emotioneel...

Toch een waardig eerbetoon aan een van de meest legendarische discotheken die Belgie (en de wereld!) ooit gekend heeft.
 
Nummers kunnen natuurlijk in DJ-kringen al circuleren als demo vooraleer ze officieel een release krijgen ;) (al zal het in dit geval idd wel om een foutje gaan)

Grootste fout op muzikaal vlak in de film is eigenlijk wel dat Adagio For Strings (die gebruikt werd als soundtrack van de trailer én intro van de film) pas voor het eerst door Tiësto himself gespeeld werd ruim anderhalf jaar nadat de Zillion de deuren sloot, en de echte release van die plaat nog eens 1-2 jaar later was.

Nadien werd die plaat wel gedraaid op Zillion-gerelateerde evenementen (CityParade, reuniefeestjes, ...), maar in de eigenlijke Zillion is die plaat dus gewoonweg nooit te horen geweest want ze bestond toen gewoon nog niet.

Is maar een klein foutje hoor. De originele versie was van 1995,
William Orbit - Adagio For Strings (Ferry Corsten Mix)


Deze was elke week in de Zillion te horen, zeker op de vrijdagen wanneer het heel de avond trance was.

Good memories!:love2:
 
Ben hem gisteren ook gaan zien en vond het toch ècht wel een goede film.
Goede soundtrack, goede acteurs, ik dacht eerst ai nee welke snul hebben ze nu gecast voor Frank maar na 5 minuten wist hij mij wel te overtuigen.
Zijn stem lijkt ook heel goed op die van de (jonge) frank.

Dat zou nochtans zeer accuraat geweest zijn. Frank was een snul die het hoog in zijn bol had en veel geld had.
Maar het was zeker geen cool persoon ofzo.
 
Terug
Bovenaan