Grrrr, banken komen toch echt met veel weg.
Ettelijke maanden geleden een e-mail en begeleidend aangetekend schrijven ontvangen dat ze in functie van de KYC wetgeving een update van mijn gegevens nodig hadden.
Ik moest het "Self-certification of fiscal residence for FATCA/CRS" invullen en naar hun retourneren, indien ik dit niet deed, zouden ze de bankovereenkomst stopzetten volgens de respectievelijke blablabla wetgevingen.
Netjes gedaan, naar hen ge-mailed, een antwoord gekregen dat de documenten ontvangen zijn, en indien ze meer info nodig hadden, ze me dit zouden laten weten.
Nu krijg ik plots van een aantal mensen mails dat verschuldigde bedragen niet zijn toegekomen, huishuur (doorlopende opdracht), paypal, energieleverancier, domicilieringen die niet zijn doorgegaan.
Ik log in met de app op mijn GSM, niets verkeerd aan te zien, geen berichten in de inbox, geen documenten, nada.
Zie inderdaad dat de betalingen gewoonweg niet uitgevoerd zijn.
Meer dan voldoende balans op de rekening.
Probeer een overschrijving, en krijg een "Oeps, er is iets fout gegaan" melding, niets van geblokkeerde rekening of zo.
Ik bel naar de bank om te vragen of er technische problemen zijn waardoor de uitgaande betalingen niet meer werken, zeggen ze me doodleuk dat mijn rekening geblokkeerd is en ze onze bankovereenkomst hebben beëindigd omdat ik zogezegd nooit heb gereageerd op hun vragen....
Na het doorsturen van de mails zeggen ze dan weer doodleuk, tjah, misschien heeft iemand jouw documenten vergeten in het systeem in te laden.
En nu? Niemand kan me antwoord geven, rekening blijft geblokkeerd, kan niet aan mijn zichtrekening, spaarrekening, nada.
Hoe lang gaat dit duren? Ah ja, weten we niet, maar we hebben een onderzoek gestart.
Kan ik dan het geld naar een andere bank overschrijven? Ah neen, gaat niet, we moeten eerst het probleem uitklaren....
Effin idiots...
Gelukkig wed ik nooit op één paard, en heb ik reserves bij andere banken, maar god, wat een idioten.
Ik kan wel verder, maar ik kan me inbeelden dat anderen door zulke fratsen stevig in de shit zouden kunnen geraken!
Trouwens dezelfde bank waar een krantenartikel was over verschenen van een zelfstandige die zijn zakelijke rekening stond geblokkeerd voor ook een administratie f**k up, al maandenlang, en niemand die kon helpen....
Zelfstandige dan maar zijn camionette voor de deur gezet zodat er niemand meer binnen en buiten kon....
Ettelijke maanden geleden een e-mail en begeleidend aangetekend schrijven ontvangen dat ze in functie van de KYC wetgeving een update van mijn gegevens nodig hadden.
Ik moest het "Self-certification of fiscal residence for FATCA/CRS" invullen en naar hun retourneren, indien ik dit niet deed, zouden ze de bankovereenkomst stopzetten volgens de respectievelijke blablabla wetgevingen.
Netjes gedaan, naar hen ge-mailed, een antwoord gekregen dat de documenten ontvangen zijn, en indien ze meer info nodig hadden, ze me dit zouden laten weten.
Verder niet meer aandacht aan besteed, moesten ze iets anders nodig hebben zou ik het wel horen.Beste klant,
Bedankt voor uw antwoord. Wij hebben uw documenten goed ontvangen en zullen die zo vlug mogelijk behandelen. In geval van ontbrekende info zullen wij zodra contact opnemen.
Bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groeten,
The KYC Outreach Team
Nu krijg ik plots van een aantal mensen mails dat verschuldigde bedragen niet zijn toegekomen, huishuur (doorlopende opdracht), paypal, energieleverancier, domicilieringen die niet zijn doorgegaan.
Ik log in met de app op mijn GSM, niets verkeerd aan te zien, geen berichten in de inbox, geen documenten, nada.
Zie inderdaad dat de betalingen gewoonweg niet uitgevoerd zijn.
Meer dan voldoende balans op de rekening.
Probeer een overschrijving, en krijg een "Oeps, er is iets fout gegaan" melding, niets van geblokkeerde rekening of zo.
Ik bel naar de bank om te vragen of er technische problemen zijn waardoor de uitgaande betalingen niet meer werken, zeggen ze me doodleuk dat mijn rekening geblokkeerd is en ze onze bankovereenkomst hebben beëindigd omdat ik zogezegd nooit heb gereageerd op hun vragen....
Na het doorsturen van de mails zeggen ze dan weer doodleuk, tjah, misschien heeft iemand jouw documenten vergeten in het systeem in te laden.
En nu? Niemand kan me antwoord geven, rekening blijft geblokkeerd, kan niet aan mijn zichtrekening, spaarrekening, nada.
Hoe lang gaat dit duren? Ah ja, weten we niet, maar we hebben een onderzoek gestart.
Kan ik dan het geld naar een andere bank overschrijven? Ah neen, gaat niet, we moeten eerst het probleem uitklaren....
Effin idiots...
Gelukkig wed ik nooit op één paard, en heb ik reserves bij andere banken, maar god, wat een idioten.
Ik kan wel verder, maar ik kan me inbeelden dat anderen door zulke fratsen stevig in de shit zouden kunnen geraken!
Trouwens dezelfde bank waar een krantenartikel was over verschenen van een zelfstandige die zijn zakelijke rekening stond geblokkeerd voor ook een administratie f**k up, al maandenlang, en niemand die kon helpen....
Zelfstandige dan maar zijn camionette voor de deur gezet zodat er niemand meer binnen en buiten kon....
Laatst bewerkt: