Winkelpagina lekt Tactics Ogre Reborn van Square Enix

Vorig jaar ontstond er via nVidia een lek betreffende het bestaan van verscheidene onaangekondigde games, en recent werd er voor de zoveelste keer bewezen hoeveel spellen uit deze lijst wel degelijk in ontwikkeling waren. Op die lijst stond onder meer de PC-versie van Final Fantasy VII Remake en Chrono Cross - The Radical Dreamers Edition, en één van de resterende spellen was "Tactics Ogre Remaster." Helaas een vage titel, waardoor het moeilijk was om nauwkeurig de juiste iteratie uit deze langlopende serie aan te wijzen. Daar kwam sinds kort verandering in, want een winkelpagina van de PlayStation Store verduidelijkte alvast allerlei zaken over dit project!

De website PS Deals merkte deze week op dat de webshop van de PlayStation 4 (zie hier) en PlayStation 5 (zie hier) stilletjes aan materiaal omtrent Tactics Ogre Reborn begon te uploaden. Intussen zijn de officiële links opnieuw ontoegankelijk, maar vooraleer dit gebeurde, sloegen de crewleden van PS Deals erin om screenshots en concrete informatie op te slaan. Zo weten we nu dat het hier om een aangepaste versie gaat van de remake die in 2010 destijds op de PlayStation Portable verscheen, met name Tactics Ogre: Let Us Cling Together. Vermoedelijk dus een multiplatform port, zoals dat vaker het geval was voor een hoop andere oudere aanbiedingen waar Square Enix een beetje aandacht aan schonk, hoewel de firma in kwestie nog geen confirmatie hierover heeft verzonden.

Wat voor wijzigingen Tactics Ogre Reborn in petto heeft, daar kunnen we gelukkig wél over praten. Zo beweert de omschrijving van de gelekte winkelpagina dat Reborn de graphics zal verbeteren, en in de onderstaande plaatjes kun je in ieder geval zien hoe Square Enix de pixel art van de PSP-versie oppoetste. Op het eerste zicht lijkt het alsof men een visuele filter hanteert in plaats van gloednieuwe presentatie, dus de kans bestaat dat dit een optie is die spelers al dan niet kunnen uitschakelen. Aan het geluid sleutelde men eveneens, want naast het inhuren van stemtalent voor zowel Engels- als Japanstalige optredens, zorgde men alsook voor een soundtrack dat opnieuw werd opgenomen met live (lees: wellicht orkestrale) uitvoeringen. De gameplay daarentegen blijft grotendeels familiair, hoewel men er handvol quality-of-life inclusies bovenop gooide, zoals bijvoorbeeld vernieuwde artificiële intelligentie, een nieuw management-systeem - statistieke levels worden nu per individuele eenheid berekend en niet meer per klasse - en een aangepaste User Interface (inclusief de algemene besturing van het spel). Meer specifieke details kun je overigens op Gematsu lezen en BeyondGaming houd je in ieder geval op de hoogte wanneer Square Enix meer duidelijkheid over de remaster van deze strategische JRPG wenst te scheppen.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan