Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft dat iets met het EK te maken dat de rit zo vroeg vertrokken/aangekomen is? Ik zet de tv op en ik zie Ewan over de meet rijden...

Die eerste rit kon Ewan niet mee. Die rit was gewoon zwaarder dan dit hier. Evenepoel maakte hem ook wel zwaarder natuurlijk de laatste 2 rondes was het constant vollebak terwijl het vandaag toch een pak rustiger bleef.

Maar viel erg tegen moeten in de ardennen toch mooiere parkoersen uit te tekenen zijn dan dit softe gedoe.

WIE GAAT DAN DE HELE SHOW ROND DE RONDE PRESENTEREN
Ruben Van Gucht samen met Jacques Vermeire voor de droge humor? Ah neen die twee hebben ruzie zeker? :unsure:

Ik ben net even gaan spieken en Karl is blijkbaar maar 50 :help:

Wielerverslaggever moet wel een extreem stresserende job zijn toch?
De Karl heeft kanker gehad hé, dat doet toch ook wat met ne mens. Iedereen die ik ken met die ziekte en die het overleeft heeft, ziet er minstens 10 jaar ouder uit dan ze in praktijk zijn.
Karl Vannieuwkerke in behandeling voor kanker

Laatst bewerkt:
Ik vraag me zelfs af welke regel de UCI hiervoor uitgevonden heeft dat dat stuur niet kan. Het is een extreme vorm, maar het is wel een "gewone" drop handlebar (met een gigantische reach, dat wel). En VS staat bekend op zijn belachelijk smalle stuurtjes (32cm was het geloof ik).

Het geval Graeme Obree was een te verschillende positie (armen volledig uitgestrekt, of onder de borstkas gevouwen), en ik geloof ook een te afwijkende frame-opbouw zonder een toptube. De prestaties met die dingen was veel beter als met een "conventionele" positie, en dat was kon dus gezien worden als competitievervalsing. Zelfde reden waarom er geen TT-sturen gebruikt mogen worden in gewone wegritten.
Nochtans in de jaren 90 heb ik nog geweten dat ze een triatlon stuur mochten monteren tijdens gewone ritten. Dat was zo een extra stuk dat er werd opgezet.

Uran ff iedereen belachelijk gemaakt seg in Suisse :rofl:
Dat hij er dicht bij ging zijn (top drie) was reëel, maar met zo'n overmacht had ik niet gedacht.
Was de beste bergop gisteren en dat tegen Carapaz; Cattaneo; Soler en Mäder, die dit jaar goed rijden.
Uran was minstens 35sec sneller dan deze mannen bergop én was de op twee na beste daler, na Poels en Kung.
Merkwaardig, want hij rijdt niet bij Bahrain :thinking:.

Uran is zeer onregelmatig, maar heeft toch zeker een goede tijdrit in de benen? Dat dit kan verbaast me niet
Inderdaad. Uran is een gewoon prima tijdrijder, en bij EF hebben ze de laatste jaren ook zeer mooie resultaten behaald in het tijdrijden.
Dat het verschil met de rest zo groot is duidt toch ook op het niet zo sterke deelnemersveld. Carapaz zijn tijd is wel wat ontgoochelend. Alaphilippe wordt 2e terwijl die (heb de koers niet gezien) zo te zien niet eens de moeite gedaan heeft om te switchen naar een TT fiets.

Dit was wel even oude Cavendish die naar boven kwam hoor. Ewan duidelijk de benen niet, misschien gisteren wat diep gegaan.

Cavendish naar de Tour? Ik zie het nog gebeuren als Bennett niet 100% is. Moet dan wel aangezien heel die Tourploeg eigenlijk rond een sprinter is gebouwd. Als je dit kan, kan je in principe ook een makkelijke touretappe winnen. Ja, Ewan en Demare zijn normaal wel nog de betere sprinters, maar als het meezit, kan het zeker.

Ziet er niet echt goed uit voor Bennet blijkbaar moest Boonen en anderen met hetzelfde daar voor geopereerd worden en dat 2 weken voor de Tour start.

Maar Cav wilde niet voor een minimum loon naar de Tour dus gaan nog eerst een nieuw contract moeten regelen.

Bennet blijft keuze nummer 1, maar als hij niet tijdig klaargeraakt voor de Tour dan zie ik Patrickje, wel stunten door Cav mee te nemen.

SAM BENNETT UNSURE ABOUT THE TOUR DE FRANCE
Lefevere has thought about renewing Cavendish’s contract before the Tour with better terms.

“At the level [he has now] Mark wants to continue for at least one year more. We will sit down and talk it over again together.”

--

Het kan snel verkeren. Vorig jaar leek Cav zijn carriere voorbij. Nu spreken ze al van mogelijk zijn contract te verlengen. (met opslag? want nu rijdt hij eigenlijk rond met geld van cav zijn persoonlijke sponsor - minimumcontract?)

Patrick heeft wel een neus voor goeie zaken en hij heeft echt wel een enorm goeie deal gedaan met Cav. Ze lachten er eerst nog mee, maar dit is niet zijn eerste stunt. Ook met een zekere Gilbert (en anderen) heeft hij dit al eens geflikt. :tongue:

Ja Bennett sowieso keuze nummer 1 natuurlijk. Net zoals Ewan bij Lotto is die voor Quick Step een garantie op minstens één ritoverwinning imo. Maar wel enkel en alleen als die 100% is en daar bestaat precies toch twijfel over.

Na vorig jaar had ik niet gedacht dat we dit nog van Cav gingen zien. Anderzijds, in de Tour wordt nog wel een paar kilometer per uur harder gereden, dag na dag. Ik vind het toch lastig om in te schatten of het er in de Tour nog uit gaat komen.

Cavendish kan zeker meedoen voor sprintoverwinningen in de Tour. Démare (en Van Aert?) komen er nog bij, voor de rest reden hier de snelste mannen rond.

Ik geloof zelfs dat 1 overwinning van hem de ploeg meer publiciteit zou opleveren dan een paar sprintzeges van Bennett. Is toch een mooi verhaal: de afgeschreven ex-topsprinter die nog eens terugkomt naar de Tour en daar nog eens als vanouds uitpakt.

Plus: er is geen garantie dat hij volgend jaar opnieuw dit niveau haalt. Mocht ik Patje zijn, ik zou niet twijfelen.

Cav moet gewoon naar de Tour! Wie had nu gedacht dat hij nog Ewan Merlier en Ackermann kon verslaan? Cav is gemiddeld 8j ouder dan die mannen. Dus knappe zege!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan