Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knappe overwinning van Lampaert. Dat zal hij niet rap vergeten. Zonde dat hij niet naar de Tour gaat?

De beste Evenepoel hebben we nog altijd niet terug gezien. Wat rijdt hij nu nog tot aan de OS?

De beste Evenepoel hebben we nog altijd niet terug gezien. Wat rijdt hij nu nog tot aan de OS?
Just het BK nog zeker?
De Ronde van Oostenrijk is nu niet meteen een topkoers en voor de rest is er niks naast de Ronde van Frankrijk denk ik. :unsure:

Zondag BK, kort stage inlassen en dan zo snel mogelijk naar Tokio. Zowel klimatologisch als naar Jet Lag toe lijkt het mij geen slecht idee van daar op tijd aanwezig te zijn, zeker als je dan toch de Tour niet rijdt.

Goed signaal voor Evenepoel is dit toch niet echt ...
Nee, en hij weet het goed genoeg. Was toch serieus ontgoocheld na de aankomst.

Is wel een tik natuurlijk, de OS was toch een belangrijk doel. Tenzij het nog spectaculair verbetert, zal het toch met iets minder ambitie afreizen worden, vrees ik.

Die vlakke TTs zijn nooit echt zijn ding geweest natuurlijk en zullen het ook nooit worden. Zet zo'n Ganna eens naast Evenepoel en je snapt meteen wel waarom. Die TT in Tokio is niet vlak dus dat wordt een gans ander verhaal.

Die vlakke TTs zijn nooit echt zijn ding geweest natuurlijk en zullen het ook nooit worden. Zet zo'n Ganna eens naast Evenepoel en je snapt meteen wel waarom. Die TT in Tokio is niet vlak dus dat wordt een gans ander verhaal.
Klopt, maar je weet ook goed genoeg dat de beste Evenepoel hier de beste Lampaert gewoon klopt.

De beste Lampaert was hier.

goh ik weet het nog zo niet hoor. Lampaert vorig jaar in Zwitserland ook een TT gewonnen daar. Die kan dus wel een stukje TTen hoor. Ik zou er niet zomaar van uit gaan dat Evenepoel dat altijd wint.

En de OS zijn nog een dikke maand dus Evenepoel moet nu nog niet top zijn natuurlijk.

Hij is nochtans aerodynamischer dus net voordeel op het vlakke

Aero is ondergeschikt aan pure power natuurlijk. Het is niet dat mannen als Ganna niet aerodynamisch op hun fiets zitten. Die gaan door hun lengte en breedte ietsje meer wind vangen maar dat maken ze meer dan goed met hun power.

Eens je wat bergop begint te fietsen dan komt Evenepoel in het voordeel aangezien je dan naar power per kg moet beginnen kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan