Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Evenepoel is in zijn eerste drie vlakke tt's bij de profs waar Ganna aan deelnam steeds voor Ganna geëindigd. 😅

Tijdritten waar je 48 per uur gemiddeld rijdt, met 1 heuveltje van een kilometer in, catalogeer ik als vlak voor de duidelijkheid.
Vorig jaar hebben ze elkaar enkel in San Juan gezien en dat was met een gewone fiets. Dus uw punt?

De Ganna van vorig jaar in de Giro/WK en dit jaar de Giro gaat Evenepoel niet kloppen op een vlakke TT daar blijf ik bij.
 
Wat ze in zo een grote ronde nog eens mogen doen is zo een gigantisch lange tijdrit steken. Zo een 100km ofzo.
Kwestie van het verleden wat terug te brengen
 
Wat ze in zo een grote ronde nog eens mogen doen is zo een gigantisch lange tijdrit steken. Zo een 100km ofzo.
Kwestie van het verleden wat terug te brengen
Ganna wint met elf minuten voorsprong op de topklassementrenners; Ineos controleert de leiderstrui van Ganna en die rijdt op vermogen de steile beklimmingen en verliest bij zo'n ritten misschien een dikke minuut, waarmee hij bij multi-bergetappes wat meer tijd kan verliezen.
Ganna wint zo uiteindelijk een GT. Zou een goed idee zijn voor de Giro volgend jaar, dan wordt hij de opvolger van Bugno, die leidt van start tot finish, mits een proloog.
 
Ganna wint met elf minuten voorsprong op de topklassementrenners; Ineos controleert de leiderstrui van Ganna en die rijdt op vermogen de steile beklimmingen en verliest bij zo'n ritten misschien een dikke minuut, waarmee hij bij multi-bergetappes wat meer tijd kan verliezen.
Ganna wint zo uiteindelijk een GT. Zou een goed idee zijn voor de Giro volgend jaar, dan wordt hij de opvolger van Bugno, die leidt van start tot finish, mits een proloog.
Kan interessant zijn. Elke bergrit opnieuw, zakt hij erdoor of niet?
 
Daar was ik dus niet zeker van. Is die selectie trouwens al rond? Ik zie op PCS 7 namen op de startlijst maar voor de TdF mogen ze er 8 sturen zeker? Wie ligt er nog in de balans voor de 8ste plaats?

Het ging normaal tussen ballerini en lampaert
Voor dat plekje (gaf lampaert zelf aan). Dus normaal nog een knecht voor Allaphilipe zoals devenyns. Maar kan nu zijn dat ze last minute toch nog veranderen (maar vermoed van niet).
 
Het ging normaal tussen Ballerini en Lampaert.
Voor dat plekje (gaf lampaert zelf aan). Dus normaal nog een knecht voor Allaphilipe zoals devenyns. Maar kan nu zijn dat ze last minute toch nog veranderen (maar vermoed van niet).
Oei... ik zou dan precies toch Lampaert meenemen in de vorm waarin die nu rijdt. Tenzij die nu echt 100% is omdat hij wist dat hij er toch niet bij ging zijn in de Tour.
Ballerini heeft eerlijkheidshalve na een zeer goed seizoensbegin waar hij super was in de omloop niet veel meer laten zien. Aan de andere kant is dat nog altijd veel meer dan Lampaert heeft laten zien in het hele voorjaar samen...

Ik zie trouwens ook dat Tim Merlier op de startlist staat (van Alpecin). Ik had precies de indruk dat dat een aantal maand geleden zeker niet de bedoeling was.
 
Laat Lampaert zich volledig focussen op het WK en P-R. Tussendoor hier en daar wat knechten om dan in de Eneco Tour eens goed door te trekken en zich te pijnigen. Wat zou ik graag een verrassende Belg WK zien worden in eigen land, al gun ik het Van Aert evengoed, maar zoals we zagen woensdag is dat een plezierniveautje hoger, omdat het 'oh, fuck'-moment erbij komt. Of Stuyven :love:. Dan ontploft Leuven.
 
Oei... ik zou dan precies toch Lampaert meenemen in de vorm waarin die nu rijdt. Tenzij die nu echt 100% is omdat hij wist dat hij er toch niet bij ging zijn in de Tour.
Ballerini heeft eerlijkheidshalve na een zeer goed seizoensbegin waar hij super was in de omloop niet veel meer laten zien. Aan de andere kant is dat nog altijd veel meer dan Lampaert heeft laten zien in het hele voorjaar samen...

Ik zie trouwens ook dat Tim Merlier op de startlist staat (van Alpecin). Ik had precies de indruk dat dat een aantal maand geleden zeker niet de bedoeling was.
Ballerini gaat waarschijnlijk mee vanwege zijn sprintsnelheid en mogelijkheid om het af te maken in de iets zwaardere sprintettapes?
 
Ballerini gaat mee omdat ie iets meer snelheid heeft (om aan te trekken voor bennett (of stel dat bennett tegenvalt).
Lampaert zal het dit jaar niet zo erg vinden (is puur knechtenwerk dit jaar (voor alla en Bennett), kindje dat eraan komt en kan perfecte voorbereiding rijden op PR-RBX en WK
 
Benieuwd hoe Alaphilippe het vaderschap verwerkt. In theorie zou dit wel een Tour moeten kunnen zijn waar hij weer veel in het geel kan rijden.
 
Geen Wellens (niet fit), maar ook geen Degenkolb (lijkt me dus duidelijk dat die zijn contract niet verlengd wordt) naar de Tour voor Lotto Soudal. Wel Brent Van Moer en - de verrassing - Harry Sweeny. Ik neem aan dat die laatste de vervanging is van Wellens en hoewel die wel een goed eerste seizoen heeft gereden tot nu toe, vind ik dat toch maar een vreemde keuze. Is echt volop een keuze om Ewan nog een mannetje in steun te geven i.p.v. iemand (Ik had Kron meegenomen) mee te nemen die in de wat lastigere etappes zich kan tonen.
 
Ik zie trouwens ook dat Tim Merlier op de startlist staat (van Alpecin). Ik had precies de indruk dat dat een aantal maand geleden zeker niet de bedoeling was.
Het is al vrij lang bekend dat Alpecin met vdP, Merlier & Philipsen zal starten in de Tour. Als die de eerste week geen twee ritten winnen, zullen ze niet content zijn.
 
Da's vaak een probleem hé, 3 kanshebbers hebben voor bepaalde ritten. Zie naar Trek vorig jaar waar Stuyven, Pedersen (en Theuns) ondereen uitmaakten voor wie ze die dag gingen rijden. En verder dan een ereplaats kwamen ze niet.
 
Da's vaak een probleem hé, 3 kanshebbers hebben voor bepaalde ritten. Zie naar Trek vorig jaar waar Stuyven, Pedersen (en Theuns) ondereen uitmaakten voor wie ze die dag gingen rijden. En verder dan een ereplaats kwamen ze niet.
Met dat verschil dat zowel Stuyven als Pedersen intrinsiek niet snel genoeg zijn om een massaspurt te winnen tegen de écht grote namen. Pedersen wel 2de in Nice zeker? Maar achter Kristof en na een bizarre rit.

Het is niet écht kiezen bij Alpecin ook. Mathieu is de man voor de zwaardere aankomsten (rit 1 & 2, misschien 7). Merlier zal eerder naar voor geschoven worden voor de overige ritten in de eerste week (rit 3, 4, 6). Mathieu is wereldtop en moet, op "zijn aankomsten", van niemand schrik hebben in principe. Merlier kan intrinsiek iedereen aan met uitzondering van Ewan op zijn terrein.
In de Giro is echter wel gebleken dat bij Merlier het allerbeste er wel af is na een goeie week dus misschien dat ze nadien meer op Philipsen inzetten. Ik verwacht trouwens ook niet dat Mathieu de Tour gaat uitrijden.

Geen Wellens (niet fit), maar ook geen Degenkolb (lijkt me dus duidelijk dat die zijn contract niet verlengd wordt) naar de Tour voor Lotto Soudal. Wel Brent Van Moer en - de verrassing - Harry Sweeny. Ik neem aan dat die laatste de vervanging is van Wellens en hoewel die wel een goed eerste seizoen heeft gereden tot nu toe, vind ik dat toch maar een vreemde keuze. Is echt volop een keuze om Ewan nog een mannetje in steun te geven i.p.v. iemand (Ik had Kron meegenomen) mee te nemen die in de wat lastigere etappes zich kan tonen.
Ik had Kron toch ook wel verwacht. Is natuurlijk nog een stapje hoger dan wat hij al gewonnen heeft dit jaar maar zone gast kunde hier gerust tussen smijten.
Ik denk echter dat alles moet wijken voor Ewan zijn grote doel: ritten in elke grote ronde dit seizoen. In principe moet dat zonder pech altijd lukken, een mannetje extra kan wel van pas komen om elke kans maximaal te benutten.
 
Laat Lampaert zich volledig focussen op het WK en P-R. Tussendoor hier en daar wat knechten om dan in de Eneco Tour eens goed door te trekken en zich te pijnigen. Wat zou ik graag een verrassende Belg WK zien worden in eigen land, al gun ik het Van Aert evengoed, maar zoals we zagen woensdag is dat een plezierniveautje hoger, omdat het 'oh, fuck'-moment erbij komt. Of Stuyven :love:. Dan ontploft Leuven.
Ik ben van Leuven afkomstig en hoop écht dat Stuyven WK wordt in eigen stad.. dan gaat het dagenlang feest zijn in Stella-city
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan