Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mij lijkt liggen met je armen op dat stuur minder een probleem dan op een gewoon stuur. Lijkt namelijk zo gebouwd dat je nog steeds volledige controle hebt en kan remmen indien nodig?

Echt zielig van Mullen en Rickaert om daarover te zagen. Het is net ontzettend goed dat een renner zelf probeert te innoveren, zo een zaken kunnen we net gebruiken in de sport.

Maarja... Wielrennen, UCI, EN VOORUITGANG.....

Doet me denken aan Graeme Obree die begin jaren 90 zelf enkele revolutionaire fietsen bedacht waarvan er eentje gemaakt werd van onderdelen uit een wasmachine.

Obree-Old-Faithful.jpg

Graeme-Obree-Superman-Position.jpg

Dat andere renners er over klagen, is omdat (ze denken dat) het gevaarlijk is om mee in een peloton te rijden.

Laatst bewerkt:
Ik zou precies liever langs Van Schip met een dun stuur rijden dan langs zo'n renner die elke ronde wel een paar keer tegen de grond ligt.

Het wordt pas problematisch als die slechte stuurmannen ook zo'n stuur gaan gebruiken om sneller te zijn.

Ik vraag me zelfs af welke regel de UCI hiervoor uitgevonden heeft dat dat stuur niet kan. Het is een extreme vorm, maar het is wel een "gewone" drop handlebar (met een gigantische reach, dat wel). En VS staat bekend op zijn belachelijk smalle stuurtjes (32cm was het geloof ik).

Het geval Graeme Obree was een te verschillende positie (armen volledig uitgestrekt, of onder de borstkas gevouwen), en ik geloof ook een te afwijkende frame-opbouw zonder een toptube. De prestaties met die dingen was veel beter als met een "conventionele" positie, en dat was kon dus gezien worden als competitievervalsing. Zelfde reden waarom er geen TT-sturen gebruikt mogen worden in gewone wegritten.

Een Dirk De Wolf als co-commentaar zie ik nog wel zitten indien José er mee zou stoppen. Al heb ik de voorkeur voor José uiteraard.

Ik vraag me zelfs af welke regel de UCI hiervoor uitgevonden heeft dat dat stuur niet kan. Het is een extreme vorm, maar het is wel een "gewone" drop handlebar (met een gigantische reach, dat wel). En VS staat bekend op zijn belachelijk smalle stuurtjes (32cm was het geloof ik).

Het geval Graeme Obree was een te verschillende positie (armen volledig uitgestrekt, of onder de borstkas gevouwen), en ik geloof ook een te afwijkende frame-opbouw zonder een toptube. De prestaties met die dingen was veel beter als met een "conventionele" positie, en dat was kon dus gezien worden als competitievervalsing. Zelfde reden waarom er geen TT-sturen gebruikt mogen worden in gewone wegritten.
Hiermee ook he aangezien hij zelf zegt dat hij minder vermogen moet leveren

Mij lijkt dat het stuur op zich niet het probleem is, dat zou gewoon mogen volgens de reglementen. Hij mag er alleen niet op gaan liggen met de onderarmen.
Voor de rest klapt quasi iedereen zijn remgrepen naar binnen zodat je met je onderarmen op je stuur kan rusten...

d6db2a08-2833-11eb-8a15-dc511db31d2c_web_scale_0.0730994_0.0730994__.jpg

Die eerste rit was lastiger zeker, of lag dat gewoon aan Evenepoel die er daar veel zin in had? Want dit is maar een triestige koniginenrit. We gaan gewoon een massasprint krijgen.

Wanneer Ewan uw koninginnenetappe wint :sop:

Alé sterk van Ewan en Lotto ook slim alles op hem gezet want klassement was toch weg, maar dit was vrij genant imo.

Ewan gisteren: "morgen een stevige training en dan zondag nog eens knallen"
Zal die verrast geweest zijn dat hij der gewoon nog tussen hing.

Dat is op de heuvels ook geen pannekoek meer natuurlijk. Vlamde heel straf de Poggio op afgelopen MSR.

Maar ja, een sprint met zo'n grote groep is wel een lachtertje...
Das meestal letterlijk de enige keer op een heel seizoen dat Ewan een heuvel over geraakt. Ik kan mij vaag herinneren dat hij in Oman oid eens een sprint bergop won op een korte knik van pakweg 10% en dan denk je "ahja, hij weegt weinig en is explosief" maar dan zijn er 25 andere keren waar je Ewan gewoon in de problemen ziet vanaf het wegdek omhoog begint te lopen...

Ewan gisteren: "morgen een stevige training en dan zondag nog eens knallen"
Zal die verrast geweest zijn dat hij der gewoon nog tussen hing.

Das meestal letterlijk de enige keer op een heel seizoen dat Ewan een heuvel over geraakt. Ik kan mij vaag herinneren dat hij in Oman oid eens een sprint bergop won op een korte knik van pakweg 10% en dan denk je "ahja, hij weegt weinig en is explosief" maar dan zijn er 25 andere keren waar je Ewan gewoon in de problemen ziet vanaf het wegdek omhoog begint te lopen...

In de UAE tour op de Hatta Dam, 2x gewonnen daar. Bijna onklopbaar op da klimmetje. Ewan is qua bergop rijden gewoon zeer onregelmatig, maar ik heb wel het gevoel dat die wel degelijk het potentieel heeft om sommige klassieke wedstrijden aan te kunnen. Bij de beloften kon die ook een stukje bergop. Eigenlijk is die zo naar de profs overgekomen, een enorm snelle jongen die ook bergop kon. Ik hoop dan ook dat hij na dit jaar als hij erin slaagt om in alle drie grote rondes een etappe te winnen, toch eens probeert hoe ver hij kan geraken in de wat minder zware Vlaamse klassiekers als er hij een doel van maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan