Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Merlier klopt Cav en Weemaes met een paar milimeters, interviewer: "is er op dit moment een snellere sprinter dan Tim Merlier?". Ja man, totaal niet 2x geklopt door Ewan in de Giro net, en Bennett zou die ook gewoon nog kloppen.

Doet niets af van de prestaties van Merlier natuurlijk. Lang geleden dat Belgie iemand heeft gehad die zo snel is.

Wederom sterk van Merlier, want zat inderdaad toch vroeg op kop.

Cav toch ook weer op de afspraak. Rijdt die nu nog een grote ronde dit jaar (de Vuelta dan)?

Zou ik doen Quick Step zijnde. Kan zich daar dan meten met Ewan bijvoorbeeld. En er zijn ietwat meer sprintersetappes dan de vorige edities van de Vuelta als ik me goed herinner.

Heb je zijn analyse niet gehoord misschien? Morkov zat in het wiel van Merlier. Nijs dacht dat dat Cav was terwijl die in het wiel van Ackerman zat.
Ballerini zat in wiel van Merlier toch?

Heb hem nochtans horen zeggen dat Cav in slipstream van Ackerman zat ook.

Edit: even teruggespoeld en hij zegt toch meteen 'a nee dat is Ballerini, Cavendish zat nog iets verder'

Blijkbaar was jij dus meer fout dan hem

Moest lossen op 5km van einde en dat in een wedstrijd met ochot 6 WT ploegen!
Zeveraar.. heeft vrijwel gans de wedstrijd gewerkt en kop van peloton getrokken in dienst van de ploeg. Als je niets beter en zinniger te melden hebt zwijg dan gewoonweg. Uw koerskennis is vrijwel nihil als ik zo een zaken lees 🙄

Nee Ballerini zat er nog voor. En was pas later dat hij doorhad dat Cav verder zat in het wiel van Ackerman.
Ze zaten op bepaald moment beide in wiel van Merlier natuurlijk (ballerini en Morkov)
Zeveraar.. heeft vrijwel gans de wedstrijd gewerkt en kop van peloton getrokken in dienst van de ploeg. Als je niets beter en zinniger te melden hebt zwijg dan gewoonweg. Uw koerskennis is vrijwel nihil als ik zo een zaken lees 🙄
Amaai jij kan ook echt niets van humor herkennen he?

Padun reed vanuit de vlucht een snellere klimtijd als het "peloton". 45'14" en 6,3w/kg. Blijkbaar kwamen ze 800m verder op de echte klim terecht, qua gemiddelde snelheid 0,62km/u sneller als Armstrong in 2002. Gisteren op de Joux Plane reed hij de snelste tijd sinds Virenque in 2000.

Ik ben echt benieuwd wat hij er in de Tour terecht van gaat brengen. Met die waardes kan je hem gewoon naast Roglic en Pogacar zetten.

Padun reed vanuit de vlucht een snellere klimtijd als het "peloton". 45'14" en 6,3w/kg. Blijkbaar kwamen ze 800m verder op de echte klim terecht, qua gemiddelde snelheid 0,62km/u sneller als Armstrong in 2002. Gisteren op de Joux Plane reed hij de snelste tijd sinds Virenque in 2000.

Ik ben echt benieuwd wat hij er in de Tour terecht van gaat brengen. Met die waardes kan je hem gewoon naast Roglic en Pogacar zetten.
Joux plane was toch vandaag? Gisteren was la plagne

Een paar weken geleden nog in een artikel gelezen dat Bahrain Victorious voor hun budget maar weinig won, het kan verkeren.
Goed getraind zeker.

Die gaat daar knechten he

Vond Picavet in Sportweekend wel goed: 'froome lost, hij wilt wat langer werken voor zijn 5 mio' :D
Froome heeft toch een goeie deal gesloten. Hij verdient het meeste geld van het hele peloton maar is voorlopig zelfs niet goed genoeg meer om te knechten.

PS. Ik denk wel dat Froome er ergens mee verveelt zit. Ook al is het 'easy' money, ik denk dat hij liever wel terug op niveau zou zitten. Straks gaat iedereen Froome herinneren als die ouwe sukkel die zich nog wat belachelijk liet maken -voor het grote geld- en niet als de renner die 4x de tour won.

Ik heb de laatste drie dagen de Dauphiné niet goed kunnen volgen. Maar wat is er juist gebeurd met Ilan Van Wilder?

Merlier klopt Cav en Weemaes met een paar milimeters, interviewer: "is er op dit moment een snellere sprinter dan Tim Merlier?". Ja man, totaal niet 2x geklopt door Ewan in de Giro net, en Bennett zou die ook gewoon nog kloppen.

Doet niets af van de prestaties van Merlier natuurlijk. Lang geleden dat Belgie iemand heeft gehad die zo snel is.

Zou ik doen Quick Step zijnde. Kan zich daar dan meten met Ewan bijvoorbeeld. En er zijn ietwat meer sprintersetappes dan de vorige edities van de Vuelta als ik me goed herinner.
Niets van de prestaties van Merlier hoor maar Bennett zou die gewoon kloppen! "ok dan" :unsure:
Laten we vooral ook snel vergeten dat Merlier er in etappe 1 wel iedereen op legde. Also: dit was volgens mij aankomst met wind pal op de neus, als je dan op 200m vol in de wind komt en je houdt stand dan ben je gewoon veruit de beste van het pak.

Bennett wordt trouwens gewoon zwaar overschat, wordt soms precies naast Ewan gezet... das gewoon niet eens in the same league. De hoofdreden dat Bennett nog relatief veel koersen wint is omdat hij vaak een WT-ploeg heeft die quasi 100% in dienst rijdt en dit al jaren voor de ene na de andere sprinter doet. Is exact hetzelfde verhaal als met Elia Viviani: goeie renners hé, snelle mannen... maar de snelste van het pak? Not even anywhere close. Gaviria was waarschijnlijk intrinsiek nog de snelste van het kransje dat ze de laatste jaren versleten hebben.

Ewan > Merlier > ... > al de rest (ja, inclusief Bennett).
Van alle sprinters die momenteel nog in het peloton zitten is er nog 1 die je daar kwa intrinsieke snelheid kan naast zetten en dat is Groenewegen, maar die heeft nog een lange weg te gaan. Jakobsen kwam een paar keer nadrukkelijk aan de venster kijken maar of die ooit nog terug op niveau komt en zich écht bij de allersnelste kan scharen is nog maar de vraag. Ik gok van niet want ik denk eerlijk gezegd niet dat Lefevere die gaat houden, Lefevere doet niet aan liefdadigheid, toch niet als er geen media aandacht meer te scoren valt.

Tratnik op de Zoncolan; Carusa, D tweede in de Giro; Colbrelli, die met wat geluk vier ritten kon winnen afgelopen week en nu Padun die een gans peloton in frutten rijdt :thinking:. Als Landa fit geraakt voor de Tour, zou ik mijn geld inzetten op Landa. Zoniet, is de Vuelta-winnaar gekend.

Niets van de prestaties van Merlier hoor maar Bennett zou die gewoon kloppen! "ok dan" :unsure:
Laten we vooral ook snel vergeten dat Merlier er in etappe 1 wel iedereen op legde. Also: dit was volgens mij aankomst met wind pal op de neus, als je dan op 200m vol in de wind komt en je houdt stand dan ben je gewoon veruit de beste van het pak.

Bennett wordt trouwens gewoon zwaar overschat, wordt soms precies naast Ewan gezet... das gewoon niet eens in the same league. De hoofdreden dat Bennett nog relatief veel koersen wint is omdat hij vaak een WT-ploeg heeft die quasi 100% in dienst rijdt en dit al jaren voor de ene na de andere sprinter doet. Is exact hetzelfde verhaal als met Elia Viviani: goeie renners hé, snelle mannen... maar de snelste van het pak? Not even anywhere close. Gaviria was waarschijnlijk intrinsiek nog de snelste van het kransje dat ze de laatste jaren versleten hebben.

Ewan > Merlier > ... > al de rest (ja, inclusief Bennett).
Van alle sprinters die momenteel nog in het peloton zitten is er nog 1 die je daar kwa intrinsieke snelheid kan naast zetten en dat is Groenewegen, maar die heeft nog een lange weg te gaan. Jakobsen kwam een paar keer nadrukkelijk aan de venster kijken maar of die ooit nog terug op niveau komt en zich écht bij de allersnelste kan scharen is nog maar de vraag. Ik gok van niet want ik denk eerlijk gezegd niet dat Lefevere die gaat houden, Lefevere doet niet aan liefdadigheid, toch niet als er geen media aandacht meer te scoren valt.

Goh ja, in de Giro was hij dan ook gewoon met voorsprong de rapste op Ewan na, en die deed eigenlijk gewoon niet mee in die sprint omdat Kluge en De Buyst de mist ingingen. Over Bennett kan ik u ergens wel volgen (al overdrijf je misschien wel wat) en over Groenewegen ook, maar dat doet nog altijd niets af van mijn post die een reactie was op de opmerking van die interviewer die even deed alsof Merlier meet voorsprong de beste sprinter ter wereld is.

Weet er iemand een goeie gratis stream waar je de Ronde van Zwitserland kan volgen online? Via Eurosport geven ze enkel Roland Garros blijkbaar en Eurosport Player is betalend.. ☹️

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan