Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee Ballerini zat er nog voor. En was pas later dat hij doorhad dat Cav verder zat in het wiel van Ackerman.
M
Daar hou ik u aan op het einde van zijn carrière :biglaugh:.

Zou wedstrijdfixing eigenlijk al gebeurd zijn in het WT-wielrennen? Dan heb ik het niet over renners die een (thuis)overwinning afkopen, maar gokbedrijven of hooggeplaatste derden die wat geld toestoppen / beloven tijdens de race aan een ploegmanager, als er eentje op kop is en zich laat terugzakken of vertraagt op verdachte wijze? Of afdreigen (de Italiaanse maffia om als voorbeeld te nemen)?
De Giro heeft zo wel een verleden dacht ik. Zowel met merckx als met pantani.

Het is algemeen geweten dat renners in koers vroeger wel ritten verkochten. Meest bekende is vino op de spelen met uran.

Maar ik zou er niet van verschieten dat ze hier en daar wel al eens wat misgegaan is daar

Maar...
Zo'n geval als Serge Pauwels in de Giro 2009.
Mee op kop; wordt teruggeroepen om zogezegd de kopman te helpen; medevluchter op kop wint de etappe (uiteindelijk overwinning voor Pauwels na zovele jaren, maar daar gaat het niet om).
Zou het niet kunnen dat er via via - buiten de wielrenner (Pauwels) om - contacten werden gelegd met / tussen Cervelo en Androni?
Om een voorbeeld te nemen: de neef van Bertagnolli wou die zien winnen en had wat geld veil voor het terugroepen van Pauwels, door met Cervelo te bellen en later op het jaar het geld te doneren aan Cervelo, die op hun beurt het geld distribueerden als bonus voor de Giro-coureurs van dat jaar?
Of denk ik te ver :crazy:? Er zijn eenmaal mensen die een lange arm hebben en een nationale coureur die een rit wint in de grootste thuiskoers...

K hoop wel dat het geen Tirreno vibes gaat geven was daar ook wonderbaarlijk maar tis de weken erop nooit verbeterd qua vorm en k zou em toch liever is zo zien uitpakken in Tour en/of OS.

(ja ofc wordt dat sowieso moeilijker vanwege deelnemersveld ik weet het)

Maar...
Zo'n geval als Serge Pauwels in de Giro 2009.
Mee op kop; wordt teruggeroepen om zogezegd de kopman te helpen; medevluchter op kop wint de etappe (uiteindelijk overwinning voor Pauwels na zovele jaren, maar daar gaat het niet om).
Zou het niet kunnen dat er via via - buiten de wielrenner (Pauwels) om - contacten werden gelegd met / tussen Cervelo en Androni?
Om een voorbeeld te nemen: de neef van Bertagnolli wou die zien winnen en had wat geld veil voor het terugroepen van Pauwels, door met Cervelo te bellen en later op het jaar het geld te doneren aan Cervelo, die op hun beurt het geld distribueerden als bonus voor de Giro-coureurs van dat jaar?
Of denk ik te ver :crazy:? Er zijn eenmaal mensen die een lange arm hebben en een nationale coureur die een rit wint in de grootste thuiskoers...
Je denkt te ver. Sastre was toen kopman en die zat geisoleerd. Daarom wilden ze Pauwels laten terugzakken, gewoon om Sastre bij te staan.

Dat van Vino en Uran en ook een keer met Kolobnev in LBL had weinig met matchfixing van gokbedrijven of zo te maken hé dat was gewoon Vino die hen een pak geld gaf om even de andere kant op te kijken. Dat kan je ook enkel doen als je mee bent natuurlijk en als de andere daar voor open staat.

Als VDP en Asgreen naar de finish rijden in Oudenaerde denk ik niet dat een van de twee zich zal laten verleiden.

M

De Giro heeft zo wel een verleden dacht ik. Zowel met merckx als met pantani.

Het is algemeen geweten dat renners in koers vroeger wel ritten verkochten. Meest bekende is vino op de spelen met uran.

Maar ik zou er niet van verschieten dat ze hier en daar wel al eens wat misgegaan is daar
Bij de elite z/c werd er vroeger en denk nu nog altijd regelmatig koersen verkocht. En daar heb je nog de bookies zelf die aanwezig staan op de koers.

Bij de elite z/c werd er vroeger en denk nu nog altijd regelmatig koersen verkocht. En daar heb je nog de bookies zelf die aanwezig staan op de koers.
Waar dan de verzorgers geld inzetten op de minste van de ontsnapping en dan een drinkbus aangeven met de rugnummer op van diegene die moet winnen 😀. Vooral op koersen in West-Vlaanderen stonden de bookies met hun krijtbordje.

Ayuso reed in de baby giro de colle passerino 25 seconden sneller op als Bernal en co in de giro :eek2:. Op 13 minuten 25 seconden sneller fietsen is niet niks.

Ayuso reed in de baby giro de colle passerino 25 seconden sneller op als Bernal en co in de giro :eek2:. Op 13 minuten 25 seconden sneller fietsen is niet niks.

Die gast doet echt indrukwekkende dingen. Reed iedereen (waaronder Vandenabeele) gewoon uit het wiel van de kop af op die klim. Nu, etappe in de Giro was natuurlijk wel langer, beetje lastiger en het was koud en nat. Gisteren hadden ze in de Baby Giro ook regen, maar enkel de laatste 30km. Het zal allemaal toch een verschil gemaakt hebben.

Hij reed in 13:41 naar boven, op strava is de snelste tijd bij de grote jongens 13:51 van Betiol en Formolo, Bardet had 13:53. Aangezien formolo en Bardet binnengekomen zijn op 11 seconden van het groepje Bernal zou het mij verwonderen moest die niet sneller gereden hebben dan 13:51.

Het is een heel mooie prestatie, maar de top 8 op strava zijn allemaal uit de Giro dit jaar en hadden minder dan 14:06 nodig.

Blijkbaar een nieuw seizoen van Movistar op Netflix. Ga ik eens moeten kijken. Eerste seizoen was erg goed zeer interessante kijk in de ploeg. Je zag eens dingen die je meestal niet te horen krijgt in de Vlaamse pers.

Hohoho, niks aan te doen. En in de achtergrond de fluppe die eerst professioneel de deur dicht doet voor Matthews en dan op de wandel gaat met Laporte :laugh:

Rit 1 & 2 in de Tour... schrijf Mathieu maar met een dikke vette stift op.

Pidcock traint weer op zijn fiets buiten, een gewone mens zou denk ik nooit meer op een fiets stappen na zo een val...

Hohoho, niks aan te doen. En in de achtergrond de fluppe die eerst professioneel de deur dicht doet voor Matthews en dan op de wandel gaat met Laporte :laugh:

Rit 1 & 2 in de Tour... schrijf Mathieu maar met een dikke vette stift op.
Laten we niet vergeten dat er nog andere kleppers bijkomen in de Tour die er nu niet bijzijn in Zwitserland 😉

Denk dat er vooral naar vorm toe nog wel een verschil kan zijn. Gezien zijn doelstellingen in het mtb en zijn prestaties daar, is het toch erg waarschijnlijk dat MVP gewoon al dicht/op zijn piek zit, waar anderen allicht gebruik maken van deze wedstrijd om hun piek te benaderen. On verra!

Denk dat er vooral naar vorm toe nog wel een verschil kan zijn. Gezien zijn doelstellingen in het mtb en zijn prestaties daar, is het toch erg waarschijnlijk dat MVP gewoon al dicht/op zijn piek zit, waar anderen allicht gebruik maken van deze wedstrijd om hun piek te benaderen. On verra!
Waarom zou Mathieu hier ooit dicht tegen of op zijn piek zitten? Zijn absolute piek moet op 26 juli liggen... das nog anderhalve maand verwijderd.
Als je dat in rekening brengt moet je er dus zelfs van uit gaan dat Mathieu zijn vormcurve hier na-ijlt op die van de fluppe die Tokio gewoon aan zich laat passeren. Die zijn (zomer-)hoofddoel is dus afgetekend de Tour en dan vooral week 1 van de Tour moet potentieel geel en verschillende ritten die hem moeten liggen. Alaphilippe zou hier 2-3 weken van zijn piek moeten zitten, van der Poel nog 6-7 weken.

Oli Aja, die gaat ze daar allemaal op een hoopje rijden!
Je weet het nooit, als dag 1 van de Tour toevallig samen valt met die ene dag in het seizoen dat Oli wonderbenen heeft zou het zomaar eens kunnen! :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan