Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het jaar van Bettiol was voor mij gewoon zo ontgoochelend dat alle wereldcoureurs in die achtervolgende groep zaten, en er geen enkele moeite werd gedaan om het gat te dichten. Allemaal schrik om met Kristoff naar de meet te gaan. Maar dus deed niemand iets, en legt Kristoff ze er allemaal op in de sprint en wordt derde (Asgreen was nog weggeschoten naar de 2e plaats)
Ik vond die editie vergelijkbaar met het jaar Terpstra.

Die ging iets vroeger op de Hotond en reed naar Pedersen, VanBaarle(?) en nog een 3e renner die geanticipeerd hadden en verder van de meet vertrokken waren. In het groepje favorieten zaten een Lampaert en Gilbert om alles plat te leggen waardoor Terpstra een halve minuut cadeau kreeg.
Terpstra kreeg Pedersen er dan maar ternauwerdood af die al veel langer in de aanval reed. En tot de meet heeft Terpstra moeten geven om hem op 20 seconden op hem te houden.
Het groepje favorieten zat niet veel verder maar QS was grote stoorzender.

Officieel geen roubaix :cry: op 11 april.

Ik hoop vooral dat Ineos met gisteren in het achterhoofd alles vroeg zal opengooien, ze hebben er in ieder geval de renners voor.

Spijtig dat Ineos mannen die er in het openingsweekend goed uitzagen geblesseerd zijn Narvaez / Moscon.
Benieuwd naar Rowe wel , komt met een volledig andere voorbereiding voor Vlaanderen (en normaal Roubaix ook).

Ik vond dat ze echt een topploeg hadden zonder grote namen.
Maar Moscon en narvaez zijn echt een aderlating.

Ik vond die editie vergelijkbaar met het jaar Terpstra.

Die ging iets vroeger op de Hotond en reed naar Pedersen, VanBaarle(?) en nog een 3e renner die geanticipeerd hadden en verder van de meet vertrokken waren. In het groepje favorieten zaten een Lampaert en Gilbert om alles plat te leggen waardoor Terpstra een halve minuut cadeau kreeg.
Terpstra kreeg Pedersen er dan maar ternauwerdood af die al veel langer in de aanval reed. En tot de meet heeft Terpstra moeten geven om hem op 20 seconden op hem te houden.
Het groepje favorieten zat niet veel verder maar QS was grote stoorzender.
Terpstra was toen gewoon de beste renner van het moment. Had ook al iedereen belachelijk gemaakt in E3 dat jaar met een monsterontsnapping... Was toen ook de absolute topfavoriet voorafgaand aan de wedstrijd.
Dat was voor mij de verdiende winnaar toen, zeker geen anticlimax...
Dus in die zin zeker vergelijkbaar met de editie van Bettiol, maar niet zoals jij het bedoeld denk ik

PR op 3/10/21...
Benieuwd wat dat gaat geven... mannen als vdp en wva zijn op dat moment in principe volledig uitgeperste citroenen, na tour, wk, OS...
Het is wel een unieke kans voor bepaalde renners om hun programma eens te herbekijken en daar nog eens een piek te leggen... Dat kan een speiciale koers worden...

EDIT: kalender vekeerd bekeken... dichter bij het WK dan ik dacht... moet lukken dan

Laatst bewerkt:
PR op 3/10/21...
Benieuwd wat dat gaat geven... mannen als vdp en wva zijn op dat moment in principe volledig uitgeperste citroenen, na tour, wk, OS...
Het is wel een unieke kans voor bepaalde renners om hun programma eens te herbekijken en daar nog eens een piek te leggen... Dat kan een speiciale koers worden...
Eén week na een echt flandrien WK, dus die moesten dan sowieso nog een keer hun topvorm bereiken.

Eén week na een echt flandrien WK, dus die moesten dan sowieso nog een keer hun topvorm bereiken.
oei, inderdaad, verkeerd bekeken, ik dacht dat er 2 weken tussen zat... en dat was volgens mij teveel van het goede geweest...
1 week moet inderdaad te doen zijn om die vorm nog even door te trekken, zeker als 1 van beide met een openstaande rekening zit na dat wk :)

Wout voegt Brabantse en Amstel toe aan't programma.
Met wat we vorig jaar gezien hebben moet Wout imo altijd L-B-L rijden ook. Wie gaat hem lossen op de Roche-aux-Faucons en dan ook nog ~15km stand houden? Op basis van wat we op het WK zagen was Wout vorig jaar altijd mee geweest met die koplopers en dan zo'n aankomst...

vdp gewoon trainingske gedaan en bewust niet te veel in beeld gereden denk ik... er is al iets te veel op zijn wiel gekoerst de laatste weken dus komt hem goed uit dat iedereen denkt dat hij wat minder is.
Dat geloof je toch zelf niet hoop ik.. een trainingske gedaan.. :thinking: Was gewoon zeer slecht in Dwars door Vlaanderen, mede door het warme weer.. is ook maar een mens uiteindelijk.

Met wat we vorig jaar gezien hebben moet Wout imo altijd L-B-L rijden ook. Wie gaat hem lossen op de Roche-aux-Faucons en dan ook nog ~15km stand houden? Op basis van wat we op het WK zagen was Wout vorig jaar altijd mee geweest met die koplopers en dan zo'n aankomst...
En dan kan Roglic eindelijk knechten voor Wout! Zal Michel Wuyts zijn dag goedmaken.

Wout sowieso op 5 sterren, en al de andere kanshebbers (Matje, Ala, Asgreen, enz...) op 3 sterren

Ik denk dat alleen pech Wout van de overwinning zal houden, kzou er niet van opkijken dat hij een 40km solo uit de benen schud

Hij mag mij verbazen maar dat zie ik niet gebeuren. Ik denk/vrees dat het tactisch zal worden in de laatste 30km met een groepje van 5 à 10 sterke beren.

Ik hoop echt op Wout, of eventueel een outsider als Lampaert of waarom niet Stybar?
Oli en Greg zouden het niet verdienen momenteel, Mathieu mag andere dingen winnen dit jaar en Stuyven heeft zijn vette vis al binnen, dus die liever niet. :tongue:

Hij mag mij verbazen maar dat zie ik niet gebeuren. Ik denk/vrees dat het tactisch zal worden in de laatste 30km met een groepje van 5 à 10 sterke beren.

Ik hoop echt op Wout, of eventueel een outsider als Lampaert of waarom niet Stybar?
Oli en Greg zouden het niet verdienen momenteel, Mathieu mag andere dingen winnen dit jaar en Stuyven heeft zijn vette vis al binnen, dus die liever niet. :tongue:
En waarom zouden Oli en Greg het niet verdienen? :confused:

En waarom zouden Oli en Greg het niet verdienen? :confused:
Momenteel te slap aan het rijden toch gewoon?
Als Oli zondag een solo van 50km uit zijn dijen schudt, ben ik de eerste om te gaan supporteren hoor, maar in de huidige omstandigheden zie ik die enkel winnen door meervoudige pech bij al de rest of extreem gepoker en gesleep. En dan zeg ik: liever niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan