Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Momenteel te slap aan het rijden toch gewoon?
Als Oli zondag een solo van 50km uit zijn dijen schudt, ben ik de eerste om te gaan supporteren hoor, maar in de huidige omstandigheden zie ik die enkel winnen door meervoudige pech bij al de rest of extreem gepoker en gesleep. En dan zeg ik: liever niet.
Moh, ik ben geen fanboy van geen van beiden, maar dat is toch beetje heel kort door de bocht toch?
in quasi iedere voorjaarklassieker waren ze top 20 met meerdere top 10 plaatsen. Dat ze tactisch soms niet de beste zet deden of ze net dat procentje te kort kwamen om het af te maken, akkoord. Maar om ze een slappe vod te gaan noemen, nee, dat nu ook weer niet :crazy:.

Ben zeker fan van Oli maar dat palmares is al bij al magertjes he. Ronde beste plek 7, Roubaix 12, de enige echt stevige zege is het BK eigenlijk, ... . Podium in San Remo en Wevelgem (allebei 1 keer) dat wel.

Hij mag mij verbazen maar dat zie ik niet gebeuren. Ik denk/vrees dat het tactisch zal worden in de laatste 30km met een groepje van 5 à 10 sterke beren.

Ik hoop echt op Wout, of eventueel een outsider als Lampaert of waarom niet Stybar?
Oli en Greg zouden het niet verdienen momenteel, Mathieu mag andere dingen winnen dit jaar en Stuyven heeft zijn vette vis al binnen, dus die liever niet. :tongue:
Als de puzzelstukjes allemaal net in elkaar vallen voor een scenario waar Greg of Oli de ronde winnen dan gun ik hen dat toch wel. De kans is zeer klein maar als één van beiden de ronde wint dan zal dat niet gestolen zijn. Dat neemt niet weg dat ik Oliver zijn reactie zondag nóg zwakker vond dan het niveau van hun (diepe) finale vrijdag en dat is eigenlijk al een prestatie op zich. Aan de andere kant toont het wel aan dat het hem prikkelt wat misschien toch beter is als dat het hem totaal niet interesseert.

Ik hoop maar één ding voor zondag: geen E3/DdV scenario's waar er 1 man weg rijdt en de rest naar elkaar kijkt en elkaar het licht in de ogen niet gunt en allemaal aan 80% over neemt om toch maar niet op een counter te lopen... graag een nagelbijter tot op de streep. Dat moet daarom geen exacte kopie van vorig jaar maar er zijn nog scenario's waar het écht spannend blijft tot de laatste kilometer.

Ben zeker fan van Oli maar dat palmares is al bij al magertjes he. Ronde beste plek 7, Roubaix 12, de enige echt stevige zege is het BK eigenlijk, ... . Podium in San Remo en Wevelgem (allebei 1 keer) dat wel.
En twee keer de Bretagne Classic!!! (Maar die kan zelfs Sep Vanmarcke winnen :unsure:)

Moh, ik ben geen fanboy van geen van beiden, maar dat is toch beetje heel kort door de bocht toch?
in quasi iedere voorjaarklassieker waren ze top 20 met meerdere top 10 plaatsen. Dat ze tactisch soms niet de beste zet deden of ze net dat procentje te kort kwamen om het af te maken, akkoord. Maar om ze een slappe vod te gaan noemen, nee, dat nu ook weer niet :crazy:.
Zeker niet, de echte slappe vodden zijn degenen die nooit genoemd worden hé. :tongue:

Ik pak hen er nu uit omdat zij wel die aandacht krijgen, maar voor mij zijn ze niet goed genoeg momenteel om aanspraak te maken op de overwinning, tenzij met héél veel sjans en daar zit ik dan niet op te wachten persoonlijk.

Zeker niet, de echte slappe vodden zijn degenen die nooit genoemd worden hé. :tongue:

Ik pak hen er nu uit omdat zij wel die aandacht krijgen, maar voor mij zijn ze niet goed genoeg momenteel om aanspraak te maken op de overwinning, tenzij met héél veel sjans en daar zit ik dan niet op te wachten persoonlijk.
Wat is sjans? Had VDP ook sjans dat Alaphilippe wegviel vorig jaar? Had WVA ook sjans dat Van Hooydonck nog mee was? ...
Of een overwinning verdiend is, kan je pas achteraf zeggen natuurlijk. Maar of ze het zouden verdienen? Dat wel.

Als de puzzelstukjes allemaal net in elkaar vallen voor een scenario waar Greg of Oli de ronde winnen dan gun ik hen dat toch wel.

Wat is dat dan, dat ideale scenario?
Wout, Mathieu, Stuyven en heel Quick-Step rijden weg, Greg en Oli zijn niet mee en een kwartier later wordt de kopgroep aangereden door een vrachtwagen ofzo waarna Greg uiteindelijk de sprint wint tegen Jan Bakelants? Ik verwoord het nu wat extreem maar ik zie niet echt een scenario waarin één van hen kan winnen zonder dat er extreem veel geluk mee gemoeid is.

Dat is ook geen schande hé, en het is niet dat ik het hen niet gun (zeker Oli, topkerel!) maar als koersliefhebber zijn dat dan altijd de wedstrijden waar ik met een slecht gevoel blijf zitten.

Wat is sjans? Had VDP ook sjans dat Alaphilippe wegviel vorig jaar?

Ja tuurlijk is dat sjans. Dat is letterlijk uw kansen zien stijgen van 33% naar 50%.
Had een totaal andere finale geweest met drie dan met twee, en uiteraard ook een totaal andere sprint.
Los daarvan was Mathieu toen wel bij de sterksten in koers (logisch hé als je met drie wegrijdt van de rest), dus dan neem je daar al makkelijker vrede mee.

Had WVA ook sjans dat Van Hooydonck nog mee was? ...

Je bedoelt toen hij het tempo op de Kemmel en zeker in de afdaling bewust niet te hoog heeft gelegd zodat hij zeker mee zou zijn?
Dat vind ik geen sjans nee, gewoon slim gekoerst.

Of een overwinning verdiend is, kan je pas achteraf zeggen natuurlijk. Maar of ze het zouden verdienen? Dat wel.

Wat? :unsure:

Ewel: Stel om in uw voorbeeld te blijven: WVA verdient het volgens jou (en ik ook, buiten kijf) om te winnen, maar wint de Ronde nadat hij een ontsnapping miste met Mathieu, Stuyven, Greg, Oli en 4 man van DQT. Een kwartier laten wordt de koproep aangereden door een vrachtwagen waardoor Wout de sprint wint tegen Vermeersch. Hij verdiende het om te winnen (vooraf), maar heeft niet verdiend gewonnen. Simpel toch? :woohoo:

Je bedoelt toen hij het tempo op de Kemmel en zeker in de afdaling bewust niet te hoog heeft gelegd zodat hij zeker mee zou zijn?

Akkoord, 't was geen goed voorbeeld :biglaugh:

Ewel: Stel om in uw voorbeeld te blijven: WVA verdient het volgens jou (en ik ook, buiten kijf) om te winnen, maar wint de Ronde nadat hij een ontsnapping miste met Mathieu, Stuyven, Greg, Oli en 4 man van DQT. Een kwartier laten wordt de koproep aangereden door een vrachtwagen waardoor Wout de sprint wint tegen Vermeersch. Hij verdiende het om te winnen (vooraf), maar heeft niet verdiend gewonnen. Simpel toch? :woohoo:

Tbh zou ik dan ook met een slecht gevoel achterblijven ja (nog los van het feit dat dan de helft van de internationale wielertoppers dan morsdood is, bedoel ik :biglaugh: ). Dat is ook gewoon wat ik bedoel hé, voor Wout en Mathieu en een stuk of vijf (?) anderen zie ik op voorhand verschillende scenarios waarin ze verdiend zouden winnen, voor Oli en Greg lukt mij dat niet.

Als Wout dan wint omdat al de rest pech heeft terwijl hij zelf een superslechte dag heeft, zou dat nogal een anticlimax zijn.

Ja tuurlijk is dat sjans. Dat is letterlijk uw kansen zien stijgen van 33% naar 50%.
Had een totaal andere finale geweest met drie dan met twee, en uiteraard ook een totaal andere sprint.
Los daarvan was Mathieu toen wel bij de sterksten in koers (logisch hé als je met drie wegrijdt van de rest), dus dan neem je daar al makkelijker vrede mee.

Wat? :unsure:
Je ziet Wout naar het einde van de afdaling van de Kemmel op een bepaald moment inderdaad naar de kop rijden om dan een haakse linkse bocht zo traag mogelijk aan te snijden en den boel terug wat lam te leggen.

Maar over de ronde van vorig jaar: 33% naar 50%... kom kom, als we zo aan kansberekening gaan doen ga ik zeggen dat de kans voor alle drie 50% was: ze winnen of ze winnen niet. :sarcastic:
Alaphilippe had echt geen 33% kans om te winnen met Mathieu & Wout vooruit.

Wat is dat dan, dat ideale scenario?
Wout, Mathieu, Stuyven en heel Quick-Step rijden weg, Greg en Oli zijn niet mee en een kwartier later wordt de kopgroep aangereden door een vrachtwagen ofzo waarna Greg uiteindelijk de sprint wint tegen Jan Bakelants? Ik verwoord het nu wat extreem maar ik zie niet echt een scenario waarin één van hen kan winnen zonder dat er extreem veel geluk mee gemoeid is.

Dat is ook geen schande hé, en het is niet dat ik het hen niet gun (zeker Oli, topkerel!) maar als koersliefhebber zijn dat dan altijd de wedstrijden waar ik met een slecht gevoel blijf zitten.
Overdrijven is een kunst :p Stuyven was trouwens niet beter dan Greg en Oli afgelopen weekend.

Zo moeilijk zijn zulke scenario's toch niet te bedenken? Oli geraakt voorop met pakweg Lampaert. Achterop hebben Wout en Mathieu een blauw blok aan hun been. (tot dusver echt niet zo onrealistisch). En dan rijdt Lampaert rijdt lek op 5km van de meet maar Oli heeft nog 25 seconden over en rijdt solo naar de winst. Ok, het is een zéér onwaarschijnlijk scenario, maar het kan, er zijn al vreemdere dingen gebeurd in de koers.
Hell: Greg en Asgreen geraken voorop... Asgreen krijgt Greg er niet af. Greg wint RvV.

Het zijn zeer onwaarschijnlijke scenario's maar zijn toch niet zwaar van de pot gerukt genre "een bompa rijdt in Aalst een parkeergarage uit recht op het parcours en rijdt alle favorieten overhoop... buiten Greg & Oli (die "toevallig" net niet bij de eerste 50 zaten)". Greg en Oli maken er een koppeltijdrit van en komen zij aan zij over de streep. Also there were rainbows, unicorns en een grote pot goud! :unsure:

Laatst bewerkt:
Alaphilippe had echt geen 33% kans om te winnen met Mathieu & Wout vooruit.
Ma jong, heb je die niet zien vlammen op de Koppenberg (denk ik)?
Die zat ook nog eens in een optimale positie om te profiteren van de rivaliteit.
Toen hij wegviel was het voor de andere twee zeer simpel he: goan en we zien wel in de sprint.

Tbh zou ik dan ook met een slecht gevoel achterblijven ja (nog los van het feit dat dan de helft van de internationale wielertoppers dan morsdood is, bedoel ik :biglaugh: ). Dat is ook gewoon wat ik bedoel hé, voor Wout en Mathieu en een stuk of vijf (?) anderen zie ik op voorhand verschillende scenarios waarin ze verdiend zouden winnen, voor Oli en Greg lukt mij dat niet.

Als Wout dan wint omdat al de rest pech heeft terwijl hij zelf een superslechte dag heeft, zou dat nogal een anticlimax zijn.
Bij Nuyens gaan er toch ook weinig potentiële scenarios? Was uiteindelijk wel een verdiende overwinning.

Ja, ik ben er me van bewust dat mijn voorbeeld niet perfect is doordat hij DdV won. Op dat moment leek dat een uitschieter want de rest van zijn resultaten waren niet om van achterover te vallen.

Bij Nuyens gaan er toch ook weinig potentiële scenarios? Was uiteindelijk wel een verdiende overwinning.
Met voorsprong de editie van de ronde waar ik het minst van genoten heb in recente (welja :unsure:) jaren.
Echt "verdiend" vond ik dat niet echt maar je kan ook winnen zonder het te verdienen in koers. Chavanel heeft het toen volledig verkloot voor zichzelf.

Ma jong, heb je die niet zien vlammen op de Koppenberg (denk ik)?
Die zat ook nog eens in een optimale positie om te profiteren van de rivaliteit.
Toen hij wegviel was het voor de andere twee zeer simpel he: goan en we zien wel in de sprint.
Ja ik heb de Koppenberg gezien... maar wat dan nog? Op de Kwaremont rijdt hij er niet van weg en zelfs al rijdt hij er op de Pater van weg dan rijden Wout en Mathieu er wel gewoon terug naartoe nadien. Die mannen pokeren niet, die rijden tot op het wiel. Als daar nog een Stybar op het wiel gezeten had zou het een heel ander verhaal geweest zijn en stijgen de kansen exponentieel maar zonder blok aan het been rijden Wout en Mathieu die paar seconden die Alaphilippe daar misschien kan pakken wel terug dicht.

Ik zeg hier niet dat Alaphilippe totaal geen kans had om te winnen vorig jaar maar je moet wel een beetje serieus blijven, 33% is het gewoon nooit. Van alle scenario's waar ze uiteindelijk toch wel met 3 in de laatste kilometer terecht komen (en zo zijn er dus wel degelijk heel wat) zijn er net zoveel waar Alaphilippe nog wint als dat er scenario's waren waar Boonen in Qatar de sprint ging winnen... (hint: het is een geheel getal kleiner dan 1)

Ja ik heb de Koppenberg gezien... maar wat dan nog? Op de Kwaremont rijdt hij er niet van weg en zelfs al rijdt hij er op de Pater van weg dan rijden Wout en Mathieu er wel gewoon terug naartoe nadien. Die mannen pokeren niet, die rijden tot op het wiel. Als daar nog een Stybar op het wiel gezeten had zou het een heel ander verhaal geweest zijn en stijgen de kansen exponentieel maar zonder blok aan het been rijden Wout en Mathieu die paar seconden die Alaphilippe daar misschien kan pakken wel terug dicht.

Ik zeg hier niet dat Alaphilippe totaal geen kans had om te winnen vorig jaar maar je moet wel een beetje serieus blijven, 33% is het gewoon nooit. Van alle scenario's waar ze uiteindelijk toch wel met 3 in de laatste kilometer terecht komen (en zo zijn er dus wel degelijk heel wat) zijn er net zoveel waar Alaphilippe nog wint als dat er scenario's waren waar Boonen in Qatar de sprint ging winnen... (hint: het is een geheel getal kleiner dan 1)
Fluppe klopte Thieuke ook in Brabantse pijl, dus kon weldegelijk winnen in de sprint.
Of er van wegrijden op een helling, op WK kreeg Wout gat ook niet toe

Ik hoop vooral dat er niemand (letterlijk) wegvalt of pech heeft. Een slechte dag kan altijd en hoort er gewoon bij maar ik denk dat gelijk wie wint liever de beste renners klopt. Stel dat MvdP wint en WvA valt onderweg of omgekeerd dan zal het altijd zijn van " mooie overwinning maar als die er nog had bij geweest...".

Fluppe klopte Thieuke ook in Brabantse pijl, dus kon weldegelijk winnen in de sprint.
Of er van wegrijden op een helling, op WK kreeg Wout gat ook niet toe
Ja... omdat hij Mathieu goed in de tang zet. Dat kan je doen als je de 2de snelste man bent... niet als je de traagste van de 3 bent. Je kan niet én links én rechts de deur dichthouden.

Zie Luik-Bastenaken-Luik 2020: zuiver mathematisch gezien had Roglic daar ook 20% kans, hij wint em nu wel door een bizare samenloop van omstandigheden maar als je daar 100 verschillende scenario's laat lopen is er dus effectief 1 waar Roglic L-B-L wint. Das realistisch gezien 1% kans, geen 20%.

Die 'Hel van Vlaanderen' was best nog een geslaagde aprilgrap :)

Ik die wedstrijd nog wel eens willen zien :p Al zou het in praktijk misschien saaier worden, dan ik nu voor ogen heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan