Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie heeft dat uit zijn nek geslagen? Zelfs voor de grootste freak of nature is dat totaal ongeloofwaardig.
Was in een podcast, gesprek met Merlijn Zeeman dacht ik. Ik weet niet hoe ze het bepaald hebben, maar er was effectief sprake van 2kg spiermassa in het bovenlichaam bijgekomen in de crossperiode, zonder andere krachttraining op het bovenlichaam... ze vermoeden dat dit door het trekken en manipuleren van de crossfiets komt...

Was in een podcast, gesprek met Merlijn Zeeman dacht ik. Ik weet niet hoe ze het bepaald hebben, maar er was effectief sprake van 2kg spiermassa in het bovenlichaam bijgekomen in de crossperiode, zonder andere krachttraining op het bovenlichaam... ze vermoeden dat dit door het trekken en manipuleren van de crossfiets komt...
Van die paar crossen? Dat kan in toch moeilijk geloven.

Kan perfect weer in't najaar doorgaan desnoods he (zoals normaal vorig jaar al het plan was).
Als de rest van de kalender een normale invulling krijgt, gaat dat toch niet zo evident zijn. Vorig jaar is eigenlijk heel de kalender hertekend, dat gaat nu niet gebeuren. Ik vrees ervoor om eerlijk te zijn.

Zou toch wel enorm zuur zijn voor (vooral) Van Aert. 2 potentiele kansen op winst in PR die niet meer terugkomen.

Laat ons hopen dat het toch echt wel doorgaat!

Men kon een Tour laten doorgaan vorige zomer dan moet een ééndags race toch ook lukken seg komop... .

Koersen gaan door over zowat de gehele wereld maar een koers als Roubaix waar men meer organisatie en middelen heeft dan in veel andere koersen zou men dan aflasten (weeral)... .

Zelfs Hayman zijn overwinning voor de neus van Boonen was minder erg dan twee jaar zonder Roubaix zou zijn :( .

Zou toch wel enorm zuur zijn voor (vooral) Van Aert. 2 potentiele kansen op winst in PR die niet meer terugkomen.

Laat ons hopen dat het toch echt wel doorgaat!
Niet enkel voor Van Aert hoor ... Als je Van Aert zegt moet je ook VDP zeggen. en bij uitbreiding iedereen die meedoet aan die koers.

Dat zou redelijk belachelijk zijn van de Fransen... Zo goed als alle topkoersen gaan door, maar PR zou voor het twee jaar oprij niet kunnen doorgaan?

Mathieu of Wout zou eens een Fransman moeten zijn...

Is niet de ASO of UCI die dat beslist hé. Is ook geen afgelasting van de koers alleen. Als het departement op slot gaat, gaat het op slot.

Het is alleen te hopen dat de Franse regering een uitzondering toestaat.

Als de rest van de kalender een normale invulling krijgt, gaat dat toch niet zo evident zijn. Vorig jaar is eigenlijk heel de kalender hertekend, dat gaat nu niet gebeuren. Ik vrees ervoor om eerlijk te zijn.
Tis maar één koers hé. Roubaix organiseren eind oktober zoals vorig jaar het plan was lijkt mij niet aan de orde maar als ze dat kunnen organiseren rond het WK/Bretagne Classic/Parijs-Tours... ik durf er trouwens gif op innemen dat de Canadese wedstrijden dit jaar opnieuw komen te vervallen want zelfs aan het einde van de zomer zal trans-continentaal reizen volgens mij nog niet aan de orde zijn.

Aan de andere kant: voor sportmannen mag altijd iets meer, en als de Olympische Spelen in de zomer door kunnen gaan zou het wel meer dan hypocriet zijn om de Canadese wedstrijden af te gelasten.

Ik ken toch één iemand die gelukkig zou zijn...

images

Voor morgen hoop ik eigenlijk dat er 2-3 ploegen een duo/trio aanval opleggen op de cipressa (dan zie ik mogelijkheden). (zoals Sunweb vorig jaar in de tour)
(ik denk bvb. een GVA met Naesen / Gilbert met Wellens / Nibali met stuyven / Ganna met pidcock )
Ik kan niet geloven dat ze zich allemaal zomaar naar de slachtbank gaan leiden.

Voor morgen hoop ik eigenlijk dat er 2-3 ploegen een duo/trio aanval opleggen op de cipressa (dan zie ik mogelijkheden). (zoals Sunweb vorig jaar in de tour)
(ik denk bvb. een GVA met Naesen / Gilbert met Wellens / Nibali met stuyven / Ganna met pidcock )
Ik kan niet geloven dat ze zich allemaal zomaar naar de slachtbank gaan leiden.
Dat doen ze andere jaren toch ook :p

Wel raar trouwens dat een Mads Pedersen vandaag rijdt, maar morgen niet. MSR zou toch ook iets voor hem kunnen zijn, lijkt me.

Ja, vond ik ook gek toen ik zonet zijn naam las in de ticker van Sporza.
Alleszins een interessante koers momenteel precies, maar nog geen beelden? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan