Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor morgen hoop ik eigenlijk dat er 2-3 ploegen een duo/trio aanval opleggen op de cipressa (dan zie ik mogelijkheden). (zoals Sunweb vorig jaar in de tour)
(ik denk bvb. een GVA met Naesen / Gilbert met Wellens / Nibali met stuyven / Ganna met pidcock )
Ik kan niet geloven dat ze zich allemaal zomaar naar de slachtbank gaan leiden.
Ik zou denken dat de andere ploegen eerder speculeren op goede organisatie na de Poggio. Als Quickstep, Jumbo en Alpecin de handen in elkaar slaan op het tussenstuk, wordt het voor de vluchters nog een lange Poggio.

Als de drie mannen samen wegrijden op de Poggio, kan je er gif op innemen dat Van Aert en Alaphilippe niet veel gaan overnemen. Ze hebben beiden al een keer gewonnen en Alaphilippe zal wel een Ballerini of Bennett achteraan hebben zitten. Een ideaal scenario voor van der Poel is dat hij maar één van de twee anderen meekrijgt en dat de andere net niet meekan. Dan gaat er wel meegewerkt worden.

Over Kwiatkowski wordt niet veel gesproken. Ik ben benieuwd waar die gaat uitnomen.

Kwiatkowski is sowieso niet optimaal met zijn zware valpartij.

Meestal is er aan aanval maar niet van grote namen. (Boaro en consoorten )

En met een duo aanval kan je 1 hardrijder opofferen zodat de echte kopman aan de voet toch nog zo fris mogelijk aan de Poggio kan beginnen.

Veel kans dat een Greg weer gaat zeggen dat hij net niet meekan op de Poggio omdat hij niet goed gepositioneerd is. Terwijl met Greg zijn palmares zou hij niet mogen rijden voor een top 10 plaats en eens moeten gokken (zoals Gilbert dat wel eens durfde (RVV)

Maar stel dat je een groepje hebt met naesen / Nibali / gva / bettiol / bissegger (die hebben geen topsprinter in hun rangen)

Als een bissegger en naesen zich dan volledig opofferen gaan ze toch met een mooie voorsprong die Poggio op. (Fantasy cycling is toch leuk :p)
Als het niet lukt , ze hebben zich tenminste niet naar de slachtbank laten leiden.

Nu ik zal me vermoedelijk weer ergeren morgen dat er niet veel is gebeurd :clap::wallbash:

Als er enkelingen op voorhand proberen weg te rijden (bv. Cipressa), zijn die een vogel voor de kat. Als er een groter groepje subtoppers probeert weg te rijden, zie ik 'de Grote Drie' gewoon meegaan hoor. Die hebben geen bang om te koersen.

Maar de koers moet altijd gereden worden en Parijs is nog ver.

MSR is gewoon een moeilijke wedstrijd om een numéro uit te benen te schudden. Daarvoor is het parcours gewoon te makkelijk voor de Poggio.

Gilbert, GVA, ... maken sowieso weinig kans, maar aanvallen op de Cipressa is 99,9% hun doodsvonnis tekenen. Met zo weinig mogelijk achterstand over de Poggio geraken, hopen dat het nog samenkomt en er daarna getwijfeld wordt, is hun enige kans (dat loopt wss in 99,8% van de gevallen mis :p)

Ik gok erop dat het na de Poggio nog eens terug samenkomt en een type als Kristoff wint :p

Voor morgen hoop ik eigenlijk dat er 2-3 ploegen een duo/trio aanval opleggen op de cipressa (dan zie ik mogelijkheden). (zoals Sunweb vorig jaar in de tour)
(ik denk bvb. een GVA met Naesen / Gilbert met Wellens / Nibali met stuyven / Ganna met pidcock )
Ik kan niet geloven dat ze zich allemaal zomaar naar de slachtbank gaan leiden.
Dat heeft niets te maken met u naar de slachtbank te laten leiden. Hoeveel succesvolle aanvallen zijn er de laatste jaren geweest van op de Cipressa? Of zelfs nog maar een aanval die in de buurt komt van winst? De top van de Cipressa ligt gewoon te ver van de meet en vooral: het stuk tussen de Cipressa en de Poggio is in het voordeel van een georganiseerd peloton.

Ew3gefsXMA0kuA4

Slaapwel :hug:

Nog maar enkele uurtjes en we weten het jongens!
Dat het een legendarische koers gaat worden dat staat nu al vast!

Nog maar enkele uurtjes en we weten het jongens!
Dat het een legendarische koers gaat worden dat staat nu al vast!
Denk dat er weinig legendarisch aan gaat zijn. Tenzij Wout en Mathieu samen over de meet rijden en de fotofinish geen uitsluitsel geeft oid...

Ik zou er trouwens niet van verschieten als Matthews er straks mee gaat lopen. Die was echt heel indrukwekkend in P-N in die eerste rit die Roglic won...

Denk dat er weinig legendarisch aan gaat zijn. Tenzij Wout en Mathieu samen over de meet rijden en de fotofinish geen uitsluitsel geeft oid...

Ik zou er trouwens niet van verschieten als Matthews er straks mee gaat lopen. Die was echt heel indrukwekkend in P-N in die eerste rit die Roglic won...
Hoe dan juist? Gaat die sneller zijn in de spurt dan VA, VDP? Nooit.

Gaat die wegrijden op de Poggio of eventueel Cipressa van VA, VDP, Alaphilippe? Nooit.

Gaat die in een zeer lange ontsnapping zitten die het tot het einde houdt? Wie weet maar de kans is zeer klein.

Ik zie voor het eerst in jaren in San Remo effectief maar drie kanshebbers.

IMO

Ik heb ook het gevoel dat het een anti climax zal worden... Alaphilippe zal niet van vdp af geraken. Wout hoeft niet te winnen, en kan wel een massasprint aan... Ik ben benieuwd. Maar voor hetzelfde geld laten ze een 4de man vertrekken en kijken ze naar elkaar. In dat geval, hopen dat het Gilbert is 🤔😅

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan