Lotto werd en wordt gewoon objectief slecht gemanaged. Je had echt geen glazen bol nodig om te voorspellen dan Gilbert en Degenkolb eigenlijk fin de carriere zijn. 1 van die 2 halen kan je nog verdedigen... je weet nooit, wegkapitein en what not. Maar een heel groot van je budget daaraan hangen is gewoon een onvergeeflijke fout, dat neigt voor mij zelfs naar wat ISN doet met oa Froome. Except ISN heeft het budget voor zulke onnozelheid door hun sugardaddy, Lotto heeft dat niet.
Lotto heeft hoerechance dat ze Ewan nog hebben om de meubels telkens te redden met een aantal Tour ritten. De Gendt en Wellens zijn wel leuke renners om te hebben maar dat mogen nooit je belangrijkste speerpunten worden.
Zoals ik eerder al aangaf, vind ik de kritiek aan het adres van de ploeg overwegend terecht. Maar Ewans prestaties "hoerenchance" noemen is toch ook wel wat belachelijk. Lotto heeft de keuze gemaakt om vol voor hem te gaan een aantal jaren terug en Greipel aan de kant te schuiven. Dat blijkt een enorm goede keuze geweest te zijn (had Lelangue wel helemaal niets mee te maken). I.t.t. tot Mitchelton Scott indertijd geeft Lotto Soudal Ewan wel enorm veel steun en daar plukken ze de vruchten van.
Wellens vind ik overigens voor een ploeg als Lotto Soudal wel "speerpunt" waardig. Is misschien geen toekomstige monumentwinnaar, maar hij doet wel telkens mee. Lotto mist gewoon die 1 of 2 extra goeie kopmannen omdat Lelangue een enorm slechte keuze gemaakt heeft met Degenkolb en Gilbert (zoals je zelf zegt, dat kon je wel voorspellen). Had je bijvoorbeeld nog Benoot (geen winnaar, maar ook iemand die wel overal kan meedoen als hij goed is) en Lambrecht, aangevuld met talenten als bijvoorbeeld een Van Wilder keek iedereen veel positiever naar die ploeg, daar ben ik van overtuigd.

Plezant voor een of twee keer maar dan ist wel ok. Tis derover.