Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Strade, E3 en RVV er telkens gewoon af moeten op waarde geklopt worden. Vorig jaar Strade, MSR en 2e in de RVV dan mag je toch zeggen dat het dit voorjaar minder is zeker?

Werd Nizollo geen 2e vorige week dan? Ik denk dat jij een gebrekkige koerskennis hebt.
"vorig jaar"

Dat interview met Merlier gisteren. Toen hij zei dat ze in de Scheldeprijs 'sowieso de kaart van Philipsen gingen trekken', leek me dat niet van harte precies. Of zoek ik daar nu teveel achter en was dit vooral de ontgoocheling van de valpartij die nog doorsijpelde? ;)

Ben toch eens benieuwd wat ze daar voor de Tour gaan doen...

Dat interview met Merlier gisteren. Toen hij zei dat ze in de Scheldeprijs 'sowieso de kaart van Philipsen gingen trekken', leek me dat niet van harte precies. Of zoek ik daar nu teveel achter en was dit vooral de ontgoocheling van de valpartij die nog doorsijpelde? ;)

Was ook mijn gedacht. Als je een renner hoort zeggen "keuze van het team", dan kun je tussen de lijnen al lezen dat de renner er niet helemaal akkoord mee was, wat in het geval van Merlier natuurlijk ook wel te verstaan valt.

En terecht :p . Toch liever dan de goeie coureur maar net iets minder vlotte babbelaar Tim Merlier imo bv.
ik vond dat hij gisteren minder aanwezig was. Nu heeft Jan Bakelants ook wel ne goede babbel en ik had het gevoel dat hij Eddy Merkx niet echt durfde onderbreken zoals hij de vorige weken had gedaan met de jongere renners.

ik vond dat hij gisteren minder aanwezig was. Nu heeft Jan Bakelants ook wel ne goede babbel en ik had het gevoel dat hij Eddy Merkx niet echt durfde onderbreken zoals hij de vorige weken had gedaan met de jongere renners.
Akkoord zeker voor Merckx is het respect (terecht) nog net iets groter dan voor een Wuyts of een Merlier :p

Merlier naar de Giro en Philipsen voor de Tour voor zover ik weet

Welke gokjes ?
Toegegeven, gokjes is misschien niet het juiste woord.

Maar cru gesteld: zijn veelal renners waar de WT teams niet in geïnteresseerd waren. Meeste budget van Roodhoofd gaat naar MVP, met de restanten hebben ze dan "opvulsel" gehaald, waarschijnlijk vrij goedkoop zelfs. Niemand m, inclusief de gebroeders Roodhoofd, had durven denken dat er bij dat opvulsel zoveel volk zou zitten dat plots zo zou renderen.

Echt waar, alle respect voor wat die broers neerzetten, maar daar komt gewoon weinig echte scouting bij kijken. Pak Merlier en Vermeersch, die waren gewoon aangeworven met oog op de uitbreiding van het veldritsegment en graag ook om wat op de weg te rijden. Daar zat niet bepaald een plan achter omdat dat potentieel dikke wegrenners konden zijn. Kijk maar naar de interviews met Vermeersch, die begint nu pas te spreken om het zwaartepunt te verleggen naar de weg...

En Rickaert zat bij Topsport, dus zijn kwaliteiten waren genoeg te zien voor WT. Maar wie had gedacht dat die zo kon piloteren en een sprint aantrekken? Hoe valt zoiets zelfs te scouten als je in een ploeg rijdt waarin je dat nooit moet doen?

Soms neem je iemand in dienst en rendeert die persoon enorm. Niet door goede scouting, wel door geluk. Al kan je de kans op geluk wel vergroten door een goede omkadering te voorzien, en daar slagen ze voortreffelijk in bij Alpecin

Alpecin fenix is dezelfde weg aan het opgaan als bora Hansgrohe. Eerst een ploeg rond 1 iemand bouwen, en gaandeweg de kern versterken totdat je die ene persoon niet meer nodig hebt om al je successen te boeken.

Nog afgezien van vdp hebben ze al meer gewonnen dan menig world tour ploeg. En dat zegt toch ook veel

Alpecin fenix is dezelfde weg aan het opgaan als bora Hansgrohe. Eerst een ploeg rond 1 iemand bouwen, en gaandeweg de kern versterken totdat je die ene persoon niet meer nodig hebt om al je successen te boeken.

Nog afgezien van vdp hebben ze al meer gewonnen dan menig world tour ploeg. En dat zegt toch ook veel

Toont imo vooral aan hoe random het wielrennen soms is.

Allemaal in de voetsporen van hun grote idool: Jurgen van den Broeck. De grondlegger van het huidige GT-succes en het pad geplaveid voor eeuwige roem :unsure:.

Ik snap de ironie, maar het is wel waar en ik zal altijd zijn prestaties blijven bewonderen. Hij heeft de jeugd getoond dat we gerust verder mogen kijken dan de kasseihellingen. Het is niet omdat je Vlaming bent, dat je geen ronderenner kan worden. De dedication dat die mens heeft gehad, respect.

Zonder Jurgen was er misschien geen Bjorg, Remco, Mauri, aangezien de bond veel te lang klimtalent onbenut heeft gelaten.

Toont imo vooral aan hoe random het wielrennen soms is.

Ik snap de ironie, maar het is wel waar en ik zal altijd zijn prestaties blijven bewonderen. Hij heeft de jeugd getoond dat we gerust verder mogen kijken dan de kasseihellingen. Het is niet omdat je Vlaming bent, dat je geen ronderenner kan worden. De dedication dat die mens heeft gehad, respect.

Zonder Jurgen was er misschien geen Bjorg, Remco, Mauri, aangezien de bond veel te lang klimtalent onbenut heeft gelaten.
nee, dat toont aan dat er ook nog mensen zijn die de lange termijn zien en niet enkel de korte termijn (genre renners op hun retour kopen in de hoop dat er nog iets uit komt).

Net zoals bij Bora Hansgrohe ben ik er zeker van dat er een duidelijk beleid achter zit in wie of wat ze kopen. Het criterium is niet "ze zijn goedkoop", maar "ze bieden heel veel waarde voor hun geld" en dus niet iedereen past in dat plaatje.

Merlier is wel degelijk aangetrokken voor de wegcampagne bij Alpecin.
Vermeersch is daar inderdaad meer ingegroeid

Vermeersch had wel al tekenen van sterkte getoond in zwaardere wegkoersen alsook Merlier had reeds getoond dat hij kon toch iets wat kon sprinten op de weg. Het komt dus niet helemaal uit de lucht gevallen, dat deze konden doorgroeien.

Bij dat doorgroeien is natuurlijk altijd wat geluk nodig. (Blessures, moraal , potentieel,...)
bvb. naar Halvorsen of phinney kwamen met de grote klok binnen en komt het er niet uit.
Andere renners moeten stilletjes aan groeien en komen dan bovendrijven op het deftige niveau.
Of wie had gedacht dat supertalenten EBH en kwiat zich na hun eerste jaren gingen ontplooien tot knechten en nauwelijks nog zelf iets gingen kunnen presteren.

Nu Alpecin zijnde moeten ze natuurlijk een beetje kijken naar het budget, maar veel afdankertjes van de world tour zitten daar niet bij.
(Vakoc (blessure) ,Dillier , De vreese , Modolo, sbarabli).

Er hebben trouwens maar 8 renners zeker een contract voor volgend jaar bij Alpecin , die andere 24 moeten dus zeker nog hun best doen om volgend jaar een plekje te hebben.

nee, dat toont aan dat er ook nog mensen zijn die de lange termijn zien en niet enkel de korte termijn (genre renners op hun retour kopen in de hoop dat er nog iets uit komt).

Net zoals bij Bora Hansgrohe ben ik er zeker van dat er een duidelijk beleid achter zit in wie of wat ze kopen. Het criterium is niet "ze zijn goedkoop", maar "ze bieden heel veel waarde voor hun geld" en dus niet iedereen past in dat plaatje.
Tuurlijk zit er beleid achter, overal zit beleid achter. Bora heeft gewoon cash voor vele jaren. Dat maakt het makkelijk.

Ik lees impliciet ook kritiek op Lotto Soudal, maar die snap ik niet goed (niet persoonlijk op jou). Gilbert en Degenkolb zijn mooi voor de sponsoren, Soudal wou in Duitsland meer bekendheid genieten. En verder proberen ze gewoon jaar na jaar te verbeteren. Alleen leggen ze veel eieren in het mandje van Ewan, maar dat is natuurlijk iets wat ze al decennialang doen. Dat je ze niet ziet in voorjaarskoersen, ach... Die zijn alleen mar belangrijk in Vlaanderen. Roubaix en de Tour, da's al wat telt. En voor de Tour hebben ze best een aardig ploegje.

Ik vind het altijd makkelijk om ploegen te bekritiseren, alsof het allemaal zo makkelijk is en ze niet weten wat ze doen. Pas op, meegaan met nieuwe trainingsmethodes duurt soms te lang en zijn terechte punten van kritiek. Maar aanwervingsbeleid? Veel te complex om als buitenstaander te beoordelen. We kennen de contracten niet eens.

Merlier is wel degelijk aangetrokken voor de wegcampagne bij Alpecin.

Ik wil gerust meegaan dat dat het geval was, dat doet er niet toe, maar dat blijkt dat het zo een sprinter is, dat hadden ze niet gedacht. Dikke meevaller dus.

Wat Vermeersch betreft, welke koersen dan? Zijn jaar voor Corendon was zijn laatste beloftejaar waarin hij een paar aardige resultaten heeft gereden, maar op zich te weinig koersen om ook maar te denken dat dit eruit zou komen.

Op zich is hij gewoon jaar na jaar gegroeid op de weg, terwijl voor hemzelf de focus in het veld lag.

Op zich maakt het allemaal niet uit. Ik wilde maar gewoon relativeren dat die scouting aan de basis lag. De testwaarden zijn wat ze zijn. Als het zo duidelijk was voor de Roodhoofdbrothers dat Merlier dit in zich had. Dan hadden ze dat heus ook wel gezien bij Lotto, Quick-Step of weet ik veel waar Merlier nog getest heeft.

Merlier is een heel mooi verhaal

Merlier was op zoek naar een wegploeg maar er was 0.0 interesse voor hem in de ploeg te nemen ;) enkel Roodhoofd hebben hem een contract aangeboden. 2 maanden erachter wordt hij Belgisch kampioen is dat dan kennis , geluk , wie zal het zeggen ?

Ik vermoed voor een groot deel kennis , Het jaar ervoor had hij als pure veldrijder toch nog overtuigend 2 massasprintritten gewonnen in de ronde van Denemarken Misschien niet tegen de grootste namen (Coquard en kanter) maar de manier waarop hij ze won vond ik wel impressiont voor een veldrijder.

Ze hadden beiden potentieel , dat het eruit komt en is gegroeid is een onder ander verdienste van Roodhoofd broers (vertrouwen en kansen geven) met het nodige portie geluk (dat sowieso nodig is in het wielrennen) dat is mijn visie.

Merlier is een heel mooi verhaal

Merlier was op zoek naar een wegploeg maar er was 0.0 interesse voor hem in de ploeg te nemen ;) enkel Roodhoofd hebben hem een contract aangeboden. 2 maanden erachter wordt hij Belgisch kampioen is dat dan kennis , geluk , wie zal het zeggen ?

Ik vermoed voor een groot deel kennis , Het jaar ervoor had hij als pure veldrijder toch nog overtuigend 2 massasprintritten gewonnen in de ronde van Denemarken Misschien niet tegen de grootste namen (Coquard en kanter) maar de manier waarop hij ze won vond ik wel impressiont voor een veldrijder.

Ze hadden beiden potentieel , dat het eruit komt en is gegroeid is een onder ander verdienste van Roodhoofd broers (vertrouwen en kansen geven) met het nodige portie geluk (dat sowieso nodig is in het wielrennen) dat is mijn visie.

Merlier zat wel al in de stal van de roodhoofts als veldrijder. Echter als lid van de Creafin ploeg kon die geen wegwedstrijden rijden. moest toen in een zwart shirtje kermiskoersen gaan rijden.
maar de roofhoofts hebben hem dus enkel maar overgezet van Creafin naar Corendon. Echt een risico hebben ze daar niet genomen denk ik. Ze hadden hem toch al onder contract staan. (beide ploegen worden gemanaged vanuit de zelfde bedrijfsentiteit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan