Wie of wat verdient er nog schoon geld?

Wat is "schoon geld"? Geen idee. Iemand hier zei 10.000 euro per dag? Dat is 3.6 miljoen per jaar als je 365 dagen rekent.

Maar... 10.000 euro per dag ga je aan meer dan 50% belast worden. Dus wil je zeggen brutto of netto?

Het is me dus onduidelijk wat "schoon geld" is, maar ik ben behoorlijk zeker dat gewone loondienst een heel on-efficiente methode is.

Vrij vertaald: uw tijd ruilen voor geld is de slechtste methode om geld te verkrijgen. En toch doen we het allemaal...
Iemand die 10k per dag factureert betaalt geen 50% hoor 🤣
 
Schoon zegt genoeg => Het is subjectief.

Moeten we hier echt wederom een discussie aangaan over begot 10.000 EUR per dag, wat voor belastingen je betaalt, of je nu in loondienst zit of als zelfstandige, etc...? Waarom niet ineens 100.000 EUR per dag?
 
Maar bon, we wijken af. Ik had graag nog wat jobs gelezen van die steengoede verdieners met een zeer haalbare work/life-balance. Want is dat niet waar iedereen naar op zoek is?
Niet steengoed maar toch 105k bruto per jaar hier. (plus nog wat extras maar geen aandelen ofzo)

Ik werk 11 keer per jaar 2 weken aan een stuk.
Dus 12 keer een blok van 2 weken verlof en 1 keer een blok van 6 weken verlof per jaar.
Die 6 weken vind ik soms zelfs te lang.

Je moet wel wat karakter hebben.
Offshore wind HV SAP.
 
De affaire legt bloot hoe ook ‘modale’ Belgen allerlei vergoedingen en inkomsten versluisden naar exotische rekeningen. Bij de 57 geviseerde Belgische klanten zit bijvoorbeeld een vrouw die woont en werkt in ons land, maar ook in het Verenigd Koninkrijk projectmanagementdiensten levert aan een firma. Haar maandelijkse vergoedingen daarvoor liet ze storten op een rekening bij EPB in Puerto Rico. Met een betaalkaart kon ze hier gemakkelijk betalen met dat geld

Iemand anders werd dan weer ingehuurd door een Zwitserse consultancyfirma om IT-consultancydiensten te leveren aan een Belgische bank. De man had daarvoor een postbusvennootschap opgericht op de Seychellen. Die factureerde aan de Zwitserse firma, die op haar beurt werd betaald door de Belgische bank. Maar de vergoedingen die hij via zijn postbusvennootschap belastingvrij binnenhaalde op de Seychellen, belandden op een rekening bij EPB. Ook in dit geval kon de man dat geld gemakkelijk uitgeven met een betaalkaart gekoppeld aan de Puerto Ricaanse rekening.

Het is de BBI een doorn in het oog hoe gemakkelijk en ongemerkt deze Belgen aankopen konden doen met een betaalkaart die gekoppeld was aan een Caribische rekening. Adyns: ‘We vinden het frustrerend dat de rechtbank in Antwerpen niet is meegegaan in onze poging dat aan te pakken.’ Zeven jaar geleden had de BBI al de grootste drie betaaloperatoren van ons land voor de rechter gedaagd om zicht te krijgen op alle betalingen die in ons land met buitenlandse kaarten gebeuren. Op die manier zou de BBI Belgen die met een verborgen rekening kunnen ontmaskeren. Maar de rechter heeft die verzoeken in februari 2018 afgewezen.
Hoe te frauderen...
 
Zolang de Belgische fiscaliteit en begroting is wat ze is, zijn er zo nooit genoeg :)
Zo foefelt iedereen binnen zijn mogelijkheden natuurlijk: de ene gaat een airco in het zwart plaatsen, de andere opent een rekening in whatever en nog een andere koopt een TV op de zaak voor in de woonkamer ... maar het blijft natuurlijk wel gefoefel en ik weet niet of we dat nu moeten toejuichen.

Hoe zie jij de ideale/verbeterde fiscaliteit in ons land, op vlak van loonvorming, belasting op inkomen (ongeachte de oorsprong) en overdracht van vermogen - om er 3 zaken uit te pikken?
 
Zo foefelt iedereen binnen zijn mogelijkheden natuurlijk: de ene gaat een airco in het zwart plaatsen, de andere opent een rekening in whatever en nog een andere koopt een TV op de zaak voor in de woonkamer ... maar het blijft natuurlijk wel gefoefel en ik weet niet of we dat nu moeten toejuichen.

Hoe zie jij de ideale/verbeterde fiscaliteit in ons land, op vlak van loonvorming, belasting op inkomen (ongeachte de oorsprong) en overdracht van vermogen - om er 3 zaken uit te pikken?

Als je me echt mijn zin laat doen? - 0% taxation and pay as you use :)

Maar aangezien dat niet reëel is: ergens een 30%-<35% full max tax vs GDP + begrotingen in evenwicht/met overschot en een gezonde schuldratio op een stabiele manier. Waar ze dat vandaan halen en hoe ze dat realiseren, dat is teveel detail voor een topic als dit en dat vogelen ze dan maar uit als beleid.
 
Mensen actief in alarmsystemen boeren ook (zeer) goed - ook een groeimarkt heb ik de indruk - mensen hebben meer en meer schrik, zelf maak ik me steeds de bedenking: behoudens ze heel de inboedel leegroven weegt de kost van een alarm niet op tegen de waarde van de inboedel. Maar ik kan het snappen - niet leuk als je slachtoffer bent van een inbraak.

In eigen dorp zijn er jaarlijks steeds een paar periodes met inbraken - elk jaar hetzelfde: te voet door de velden op pad, nemen mee wat ze kunnen dragen (juwelen/handtassen/geld) en niet van Belgische origine (Oost -Europa meestal). Eigenlijk is dat gratis promotie voor de sector - gaat snel rond op sociale media.

Leuk weetje: inbrekers al een aantal keer gefilmd maar als je geen kopie van hun identiteitskaart hebt kan de politie niet echt helpen. Behoudens een afschrikmiddel zie ik dan ook weinig andere toegevoegde waarde - al kan je wel de inbraak live volgen op je telefoon als je niet thuis bent.
 
Mensen actief in alarmsystemen boeren ook (zeer) goed - ook een groeimarkt heb ik de indruk - mensen hebben meer en meer schrik, zelf maak ik me steeds de bedenking: behoudens ze heel de inboedel leegroven weegt de kost van een alarm niet op tegen de waarde van de inboedel. Maar ik kan het snappen - niet leuk als je slachtoffer bent van een inbraak.

In eigen dorp zijn er jaarlijks steeds een paar periodes met inbraken - elk jaar hetzelfde: te voet door de velden op pad, nemen mee wat ze kunnen dragen (juwelen/handtassen/geld) en niet van Belgische origine (Oost -Europa meestal). Eigenlijk is dat gratis promotie voor de sector - gaat snel rond op sociale media.

Leuk weetje: inbrekers al een aantal keer gefilmd maar als je geen kopie van hun identiteitskaart hebt kan de politie niet echt helpen. Behoudens een afschrikmiddel zie ik dan ook weinig andere toegevoegde waarde - al kan je wel de inbraak live volgen op je telefoon als je niet thuis bent.

1 gebroken raam is al duurder dan een goedkoop alarm systeem.

Ik wil iets dat ze afschrikt om uberhaupt te proberen. Dus heb een aantal buiten camera met spotlight op beweging + een duidelijk zichtbaar buiten sirene en klein alarm systeem dat erop hangt (bewegingssensor in iedere kamer).

Vorige keer dat ze inbraken kostte het nieuwe raam 3500 euro + 300 euro sloten vervangen (wist niet zeker of ze geen sleutel mee hadden) en hebben ze niks gestolen (verzekering covered dat wel gelukkig). En ik heb wel maanden met een half kapot raam gezeten.

In de wijk hier zijn wekelijks inbraken gedurende het inbraak seizoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Leuk weetje: inbrekers al een aantal keer gefilmd maar als je geen kopie van hun identiteitskaart hebt kan de politie niet echt helpen. Behoudens een afschrikmiddel zie ik dan ook weinig andere toegevoegde waarde - al kan je wel de inbraak live volgen op je telefoon als je niet thuis bent.
De politie kan ze oppakken als ze in je huis bezig zijn. Dus wel handig om het live te zien als ze in je huis zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mensen actief in alarmsystemen boeren ook (zeer) goed - ook een groeimarkt heb ik de indruk - mensen hebben meer en meer schrik, zelf maak ik me steeds de bedenking: behoudens ze heel de inboedel leegroven weegt de kost van een alarm niet op tegen de waarde van de inboedel. Maar ik kan het snappen - niet leuk als je slachtoffer bent van een inbraak.
Heb het als job gedaan, de marges op installatie en onderhoud zijn maar laag. (particulier)

De winst zit hem in het feit dat je mensen kan aansluiten op een meldkamer, die betalen je jaarlijks geld per klant die je binnen brengt bij hen. Dit is eigenlijk de bonus van de baas.
 
Heb het als job gedaan, de marges op installatie en onderhoud zijn maar laag. (particulier)

De winst zit hem in het feit dat je mensen kan aansluiten op een meldkamer, die betalen je jaarlijks geld per klant die je binnen brengt bij hen. Dit is eigenlijk de bonus van de baas.

Eentje uit de ruime omgeving - lage marges?

 
Eentje uit de ruime omgeving - lage marges?
Beter lezen.

De marges op installatie en onderhoud zijn laag. Dat bedrijf heeft 17 FTE in dienst. Dus een man of 11 die onderhoud en installaties doet.

Onderhoud is +/- 8 klanten per dag en installatie is 1 per dag. Die heeft een serieus aantal installaties in beheer en dus meldkamer. Die 170K uitgekeerde winst aan de zaakvoerders komen voor het overgrote deel van de meldkamers, zonder die extra bijdragen jaarlijks zou die zichzelf een pak minder winst kunnen uitkeren.
 
Beter lezen.

De marges op installatie en onderhoud zijn laag. Dat bedrijf heeft 17 FTE in dienst. Dus een man of 11 die onderhoud en installaties doet.

Onderhoud is +/- 8 klanten per dag en installatie is 1 per dag. Die heeft een serieus aantal installaties in beheer en dus meldkamer. Die 170K uitgekeerde winst aan de zaakvoerders komen voor het overgrote deel van de meldkamers, zonder die extra bijdragen jaarlijks zou die zichzelf een pak minder winst kunnen uitkeren.
Geen idee hoe die verdeling precies zit- maar als combo werkt het blijkbaar prima en dat merk je, het lijkt dan ook een goede sector om als bedrijf in te opereren. Ik hoor hier wel bedragen van +600 €/jaar voor die meldingen bij collega's die een alarm -systeem hebben - op een groot aantal installaties is dat idd een fors bedrag waar wellicht niet al te veel effectieve kosten tegenover staan.
 
Mooi geld verdienen om niets te doen = zoek de grootste begrafenisondernemer regio Leuven even op en je weet genoeg (tip, zijn ongegeneerd in een BV en NV)
 
Terug
Bovenaan