Werken bij Colruyt

iluva

New member
Graag had ik van mensen die nog of nog steeds werken bij Colruyt hun ervaringen gehoord.
Ook wat je mag verwachten als je daar gaat werken.
Zoals voordelen, maaltijdcheques zag ik, krijg je ook bv korting op aankopen.

Zoals ik het zie als ik ga winkelen zie je toch een goeie sfeer onder collega's.
 
Welke job zou je uitvoeren? Want verschilt nogal wat.
Maar sowieso maaltijdcheques, 37€/maand korting in de colruyt.
Er zei mij eens iemand da ze geen producten mogen meepakken die de laatste houdbaarheidsdag niet verkocht worden. Ik maakte een opmerking over het ruime aanbod aan bereidingen en maaltijden die bleven staan. Dat wordt dus gewoon weg gesmeten. Mij lijkt het frustrerend om amper 37 euro korting te krijgen per maand als je daar bij de bron zit en alsnog je werkgever mag rijker maken bij het inkopen van voeding....
 
Dat is gewoon moral hazard standaard compliancy. Wij mogen ook geen kapotte
Printers of computers of whatever naar huis meenemen.

Voor je het weet, valt er iets van de bureau "per ongeluk" en is het "ik kan daar thuis wel iets mee doen".

Duidelijk regels zijn voor iedereen Duidelijk en vermijden discussies.
 
Er zei mij eens iemand da ze geen producten mogen meepakken die de laatste houdbaarheidsdag niet verkocht worden. Ik maakte een opmerking over het ruime aanbod aan bereidingen en maaltijden die bleven staan. Dat wordt dus gewoon weg gesmeten. Mij lijkt het frustrerend om amper 37 euro korting te krijgen per maand als je daar bij de bron zit en alsnog je werkgever mag rijker maken bij het inkopen van voeding....
Voorbeeld:
Na de feesten blijft er 1 serano ham van 100€ over.
In halle werken meer als 100 medewerkers in de winkel .. Leuk om te verdelen ;)

En zoals cege ook aangeeft.

Want je zet gewoon uwe steak voor die avond ergens in een hoekje en dan neem je die mee op het einde van je shift.
 
Dat is gewoon moral hazard standaard compliancy. Wij mogen ook geen kapotte
Printers of computers of whatever naar huis meenemen.

Voor je het weet, valt er iets van de bureau "per ongeluk" en is het "ik kan daar thuis wel iets mee doen".

Duidelijk regels zijn voor iedereen Duidelijk en vermijden discussies.
Niet altijd Cege. Iemand die hoogopgeleid die zal in dit geval iets meenemen. "neem maar mee voor de kids en dergelijke". Maar iemand die bij de action, Aldi, Wibra, werkt ofzo, daar moeten de regels strikt opgevolgd worden. Een voorbeeld mensen die hoogopgeleid daar voorziet de werkgever: boterhammen, koffie, snoep, flessen spa, chips, snoep etc. Ik ken veel mensen die in de action werken en die moeten betalen voor hun koffie.

De werkgever die mij vraagt mij om te betalen voor koffie, daar wil ik nooit niet voor werken.
 
Laatst bewerkt:
Niet altijd Cege. Iemand die hoogopgeleid die zal in dit geval iets meenemen. "neem maar mee voor de kids en dergelijke". Maar iemand die bij de action werkt ofzo, daar moeten de regels strikt opgevolgd worden. Een voorbeeld mensen die hoogopgeleid daar voorziet de werkgever: boterhammen, koffie, snoep, flessen spa, chips, snoep etc. Ik ken veel mensen die in de action werken en die moeten betalen voor hun koffie.

De werkgever die mij vraagt mij om te betalen voor koffie, daar wil ik nooit niet voor werken.
Hoeveel mensen ken je precies die in de action werken?
 
Wat is het bruto loon van een colruyt medewerker?
Denk iets van een 1800€ bruto + premies.
Colruyt is naar verloning geen vetpot.

Heb er 5 jaar gewerkt (distributiecentrum - logistiek); arbeiderslonen zijn eigenlijk om van te huilen.
Denk iets van een 13,66€/u; 0,25€/u shiftpremie (jaja, je leest het goed) en 5% koudepremie (werkte in 2°).
Maaltijdcheques waren 3,5€; 35€ om in de winkel op te doen en een groepsverzekering die je zelf moet betalen.

Zat in een opleidingstraject voor dienstchef, maar eigenlijk strooien ze daar continue zand in uw ogen.
Pas na 1 jaar dienstchef maak je aanspraak op het 'totale loonpakket' (bedrijfswagen), pas na 5 jaar heb je het 'volwaardige' pakket...
Dat is gewoon uitbuiting.
Kortom, goed bedrijf om veel te leren op korte tijd; maar na enkele jaren kuis je er best je schup af :)
 
Niet altijd Cege. Iemand die hoogopgeleid die zal in dit geval iets meenemen. "neem maar mee voor de kids en dergelijke". Maar iemand die bij de action werkt ofzo, daar moeten de regels strikt opgevolgd worden. Een voorbeeld mensen die hoogopgeleid daar voorziet de werkgever: boterhammen, koffie, snoep, flessen spa, chips, snoep etc. Ik ken veel mensen die in de action werken en die moeten betalen voor hun koffie.

De werkgever die mij vraagt mij om te betalen voor koffie, daar wil ik nooit niet voor werken.

Ik snap je punt niet. Wij hebben free soep en zelfs free beer. Maar als de voorraad op is voor die maand, is ze op. Perfecte risicobeheersing.

Als je toelaten om "vervallen dingen mee te nemen", is er een theoretisch risico dat mensen foefelen. Zet een doosje champagne achter de hoek etc. Probleem met mensen is dat het mensen zijn. Er is altijd iemand die debiel doet en het verkloot. Dus je moet dergelijke regeltjes invoeren uit compliancy point of things.

Wij moesten zelfs op kantoor vroeger een blaadje invullen als we stylos uit het economaat kregen. Cege, 2 April, 2 styles. Waarom? Omdat er eens een debiel wat dooskes meegepakt had... people are people.

Zoek eens SOX compliancy op...
 
Denk iets van een 1800€ bruto + premies.
Colruyt is naar verloning geen vetpot.

Heb er 5 jaar gewerkt (distributiecentrum - logistiek); arbeiderslonen zijn eigenlijk om van te huilen.
Denk iets van een 13,66€/u; 0,25€/u shiftpremie (jaja, je leest het goed) en 5% koudepremie (werkte in 2°).
Maaltijdcheques waren 3,5€; 35€ om in de winkel op te doen en een groepsverzekering die je zelf moet betalen.

Zat in een opleidingstraject voor dienstchef, maar eigenlijk strooien ze daar continue zand in uw ogen.
Pas na 1 jaar dienstchef maak je aanspraak op het 'totale loonpakket' (bedrijfswagen), pas na 5 jaar heb je het 'volwaardige' pakket...
Dat is gewoon uitbuiting.
Kortom, goed bedrijf om veel te leren op korte tijd; maar na enkele jaren kuis je er best je schup af :)
Ik ken er mensen die daar aan de kassa werken en met een mooie auto rondrijden ;). Hebben die mannen al bij al 2500 euro bruto? Dat is toch niet slecht? Die maaltijdcheques zijn echt wel krap, mag gerust opgetrokken worden naar 7 euro.
 
Ik snap je punt niet. Wij hebben free soep en zelfs free beer. Maar als de voorraad op is voor die maand, is ze op. Perfecte risicobeheersing.

Als je toelaten om "vervallen dingen mee te nemen", is er een theoretisch risico dat mensen foefelen. Zet een doosje champagne achter de hoek etc. Probleem met mensen is dat het mensen zijn. Er is altijd iemand die debiel doet en het verkloot. Dus je moet dergelijke regeltjes invoeren uit compliancy point of things.
Je kan ook gewoon die doos champagne meenemen. Eigenlijk kan je bijna overal wel iets meepakken. Vaak zaken die meer waarde hebben dan een doos champagne. Maar ik had het over verse bereidingen en vlees. Doorgaans zaken die 3 dagen houdbaar zijn, bereidingen doorgaans iets langer en volgens mij koopt niemand vlees dat houdbaar is tot de dag van aankoop. Colruyt doet volgens mij zelf geen snelverkoop...

Mensen zijn inderdaad mensen en overal worden er dingen meegenomen. Dat gaat van dingen afprinten tot misschien duurdere zaken.
Denk iets van een 1800€ bruto + premies.
Colruyt is naar verloning geen vetpot.

Waarom werken mensen daar dan? Sommigen lijken mij trouwens veel te slim om in de winkel te werken. Het is over het algemeen een heel ander publiek dan die met haar rode string (die boven haar jeans uitkomt) die hier de rekken doet in de Lidl.
Op de bureau/centrale diensten hebben ze wel mooie bedrijfswagens? Genre A4, A6, V90 enz? Misschien hopen die mensen uiteindelijk om daar terecht te komen?
Heb er 5 jaar gewerkt (distributiecentrum - logistiek); arbeiderslonen zijn eigenlijk om van te huilen.
Denk iets van een 13,66€/u; 0,25€/u shiftpremie (jaja, je leest het goed) en 5% koudepremie (werkte in 2°).
Maaltijdcheques waren 3,5€; 35€ om in de winkel op te doen en een groepsverzekering die je zelf moet betalen.
Ze kunnen even goed geen maaltijdcheques geven...
 
Ja, bon. Ja, je kan overal iets pakken. Je kunt ook inbreken en een tv meepikken.

Juist daarom dat er regels zijn...

Bij Jos de mechanieker gaat er misschien wat gepikt worden. Maar in grote bedrijven zijn er wel degelijk regels en controls in place. Maakt het ook gemakkelijk als iemand die pikt gepakt wordt. C4.

Ivm printen. Zelfs daar zijn regels voor bij ons. Printen voor thuis mag voor normaal gebruik (duidelijk regels). Elk whatever periode werd er een lijstje met de top printers rond gestuurd met aantal prints. Hoeveel keer denk je dat Mieke van de kuisploeg op nr #1 gestaan heeft? Het lijstje zorgt ervoor dat de mensen weten dat ze gemonitord werden en zich gedragen.
 
Ik ken er mensen die daar aan de kassa werken en met een mooie auto rondrijden ;). Hebben die mannen al bij al 2500 euro bruto? Dat is toch niet slecht? Die maaltijdcheques zijn echt wel krap, mag gerust opgetrokken worden naar 7 euro.
Jaja, maar je kent daar "veel" mensen, hoeveel ken je er daar? Dat negeer je precies.
 
Ik ken er 2 die bij Colruyt op het hoofdkantoor werken. 1 als business analyst met 5 jaar ervaring en een ander als project manager met 2 jaar ervaring (had hiervoor nog bij 3 jaar gewerkt bij Meat & More in Aalter).

De Business analyst zijn salaris ligt rond de €3200 bruto en de project manager rond de €3500 bruto per maand.
Hun extralegaal pakket is redelijk uitgebreid te noemen. Salariswagen (type skoda octavia) + tankkaart (dats24), maaltijd cheques, dertiende maand, eindejaarspremie, winstparticipatie, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, korting in de winkel en vooral: extra werkuren via prikklok, opnemen in salaris of vakantiedagen. Dus elk gewerkt uur wordt vergoed.
 
Ik ken er mensen die daar aan de kassa werken en met een mooie auto rondrijden ;)
Daar moet je toch niet gek voor verdienen om dat te krijgen, 9 keer van de 10 is die auto op lening.
Ik kende iemand die 11 jaar geleden als bediende verkoper bij Colruyt werkte en die kon ook gewoon ne wagen gaan kopen van over de 30k terwijl hij nog niet eens 1/3 daarvan op zijn rekening had staan.

En eigenlijk werkt ge in de Colruyt niet aan de kassa maar is dat gewoon bijkomend met rekken vullen, bv 2uur dit en dan 2 uur kassa, of ge staat een kar uit zetten en dan sta je ''blok'' en roepen ze je bij als kassa druk is.
Dus niet zoals bv in een Carrefour waar je echt kassa miepen hebt die 100% van de tijd niets anders doen.

Anyway ik heb het een tijd gedaan, heel toffe collega's en 90% zat in mijn leeftijdsgroep ook met de jobstudenten kwam ik goed overeen en ge kunt al eens babbelen of lachen terwijl ge werkt.
Wat ik minder vond was het soort volk wat je daar aan de kassa krijgt :

Ofwel type '' ik heb nachtwinkel en hier is mijn kar van 700 Euro ''
Ofwel type '' steekt mij dat allemaal in deze 2 dozen ook al heb ik voor 200 Euro aan producten ''
Ofwel type '' hey ik heb 10 flessen Head and Shoulders en 10 dozen Ariel Pods en 10 deo sprays maar ik heb ook coupons die ge allemaal moogt inscannen zodat ik nog maar 1 Euro moet betalen ''

En los van die dingen nog het soort volk dat u echt behandeld als een getrainde inpak aap , komen af met 7 zakken '' fruit in die zak, diepvries in die zak, zachte dingen in die zak '' , werk ik in een supermarkt of werk ik als kelner in een 3 sterrenzaak om naar uw pijpen te dansen?

Los daarvan een paar kleine dingen die ik kut vond, zoals lunchpauzes van 1u zodat je op een volledige werkdag 10u in die Colruyt moest zijn.
En het feit dat toen ik op gesprek ging ze iets uitlegde van ''minimale wettelijke rust tijd'' ofzo tussen 2 shiften en dat moest 11 uren ofzo iets zijn en dat namen ze soms heel letterlijk in de planning , bv Dinsdag ne 10-20 doen en Woensdag ne 7-17, ja dat was op Dinsdag thuis komen, vreten en uwe nest in en daar had ge uwe Dinsdag avond gehad.
 
Ik ken er 2 die bij Colruyt op het hoofdkantoor werken. 1 als business analyst met 5 jaar ervaring en een ander als project manager met 2 jaar ervaring (had hiervoor nog bij 3 jaar gewerkt bij Meat & More in Aalter).

De Business analyst zijn salaris ligt rond de €3200 bruto en de project manager rond de €3500 bruto per maand.
Hun extralegaal pakket is redelijk uitgebreid te noemen. Salariswagen (type skoda octavia) + tankkaart (dats24), maaltijd cheques, dertiende maand, eindejaarspremie, winstparticipatie, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, korting in de winkel en vooral: extra werkuren via prikklok, opnemen in salaris of vakantiedagen. Dus elk gewerkt uur wordt vergoed.
Klopt inderdaad dat die gasten van de "centrale diensten" een normale tot goede pay hebben.

Misschien worden vooral mensen beloond die er lang werken? Colruyt is natuurlijk ook meer dan enkel zijn winkels. Ze zoeken ook ingenieurs, It-ers, finance profielen, data profielen. Zelf in de offshore wind zit Colruyt. Nu gaan ze hier mossels en oesters kweken, ook daar zoeken ze weer volk...
 
Het valt mij toch wel op dat de mensen er heel lang blijven werken. Bij die van ons zie ik al jaren dezelfde gezichten. Moet zijn dat het ook zo slecht niet is zeker?
 
Het lijkt me als oudere kassabediende wel een fysiek zware job, zeker in vergelijking met andere supermarkten. Ik vind het vaak onverantwoord als ik daar een medewerker zie huffen en puffen tijdens het bukken om zware kratten bier en water van de ene op de andere kar te zetten, met een pijnlijke grimas naar de rug grijpen, etc.
 
Terug
Bovenaan