Werken bij Colruyt

Klopt inderdaad dat die gasten van de "centrale diensten" een normale tot goede pay hebben.

Misschien worden vooral mensen beloond die er lang werken? Colruyt is natuurlijk ook meer dan enkel zijn winkels. Ze zoeken ook ingenieurs, It-ers, finance profielen, data profielen. Zelf in de offshore wind zit Colruyt. Nu gaan ze hier mossels en oesters kweken, ook daar zoeken ze weer volk...
Klopt volledig. Het blijft voeding, hé. Dus de salarissen zullen nooit buitensporig zijn. Echter, als ze wat kwaliteitsvolle it'ers en ingenieurs willen aantrekken, dan moeten ze die toch ook financieel over de streep proberen trekken.

Die 2 kennissen spreek ik geregeld en die zijn vooral lovend over de werksfeer en hun leidinggevenden. Ook het werk is zeer uitdagend en niet saai en ze krijgen veel vrijheid.
Het Collect&Go - of "Rode prijzen" proces analyseren en met verbeter voorstellen komen, het managen van het zetten van een nieuw magazijn of winkel of windmolen zijn enkele van hun taken.
 
Werken bij Colruyt heeft wel een paar leuke differentiators:
- Het bedrijf heeft oneindig veel doorgroeimogelijkheden: met of zonder diploma kan je doorgroeien tot het directieniveau (als dat je ambitie is). bv. iemand die het van magazijnier tot Analist heeft geschopt via de leertrajecten.
- Work / Life balance: is iets wat heel belangrijk is. Bedrijven lopen hier soms mee te koop, maar dit is niet altijd realiteit. Bij Colruyt kan je die balans perfect behouden.
- jobrotaties worden ook gepromoot. Maw in centrale diensten hoef je niet 10 jaar hetzelfde doen. Wil je dichter bij de business werken? Dan krijg je opportuniteiten om bv 6 maand eens in een andere dienst te werken. Hierdoor verhoogt je betrokkenheid bij het bedrijf en krijg je een bigger picture van waar ze allemaal mee bezig zijn. (En dat is gewoon leuk)

If you have some more questions, do ask ;)
 
De centrale diensten zijn weer iets anders.
Maaltijdcheques liggen een pak hoger (ik dacht zelfs 8€), gewerkte tijd = betaalde tijd (dus je kan een 'potje' opbouwen met overuren), winstparticipatie ligt hoger (voor een dienstchef was dit parcitipatie x3; voor een afdelingshoofd was dit zelfs x5).
Colruyt compenseert veel met extra-legale voordelen, maar uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt dan is het je brutoloon dat voor alles meetelt (vakantiegeld, eindejaarspremie, pensioen, etc).
Ploegenarbeid als bediende was 40€ bruto extra per maand...
Wagen was wel ok, maar voor elke hersteling moest je dus in Halle zijn...

Al bij al heb ik er een goede tijd gehad (meer dan 5 jaar in het kader van opleidinstrajecten gewerkt dus vooral... veel bijgeleerd), leuke collega's; maar het gebrek aan écht doorgroeien zat er niet in.
Vandaar dat ik het hazenpad heb gekozen en een soortgelijke functie in een ander bedrijf uitvoer.
Brutoloon ligt bijna 800€ hoger dan het loon dat ik daar kon krijgen (zonder bedrijfswagen nu), betere groepsverzekering, hogere winstparticipatie + extra bonus tot 1 maandloon indien targets werden behaald.
 
Laatst bewerkt:
Colruyt lijkt me niet echt een groeibedrijf. Dus veel groeimogelijkheden zullen er niet zijn.

Wachten tot iemand vertrekt en dan met 10 azen op de plek....
 
Ik ken er mensen die daar aan de kassa werken en met een mooie auto rondrijden ;). Hebben die mannen al bij al 2500 euro bruto? Dat is toch niet slecht? Die maaltijdcheques zijn echt wel krap, mag gerust opgetrokken worden naar 7 euro.
Mensen die aan de kassa werken en met een dikke wagen rondrijden hebben één of meerdere van de volgende zaken gemeen :

- Geld van thuis dat smelt als sneeuw voor de zon
- Foute financiële prioriteiten (iPhone Max en 65 inch tv ook op afbetaling ofc) met als gevolg: schuldenberg, leven boven hun stand, ...

Ieder zijn keus natuurijk hoe men zijn geld spendeert, maar weinig mensen die achter de kassa zitten hebben nog veel geld over op het einde van de maand na het normale leven te bekostigen. Dat is echt een armoedig betaalde job.
 
't Is een goeie werkgever en ze bieden een uitgebreid loonpakket en mogelijkheid tot doorgroeien en opleidingen, maar het brutoloon is niet super zot volgens wat ik hoorde. Ikzelf vond het mijne best OK. Ikzelf ben in een masterniveau job begonnen, vanuit een externe job, met enkel een A2 diploma. Ik ben vertrokken omdat het gewoon mijn job niet was. Wat hierboven gezegd wordt over de work-life balans klopt ook wel. Ik heb hier ergens anders over mijn burn-out geschreven. Die is begonnen toen ik bij Colruyt werkte. Ik had het gevoel dat men mij echt steunde vanuit zowel mijn chef als vanuit De Schakel (welzijnsdienst).

Mocht ik nog veranderen van werk zou Colruyt Group voor mij sowieso nog een optie zijn.

Het lijkt me als oudere kassabediende wel een fysiek zware job, zeker in vergelijking met andere supermarkten. Ik vind het vaak onverantwoord als ik daar een medewerker zie huffen en puffen tijdens het bukken om zware kratten bier en water van de ene op de andere kar te zetten, met een pijnlijke grimas naar de rug grijpen, etc.
In de Colruyt wel. Da's een zware job. ik heb zelf bij Dreamland stage gedaan en dat vond ik persoonlijk voor het overgrote deel een zeer aangename job. Door de setting alleen al zijn de mensen vriendelijk. Behalve die irritante reclames op repeat op de tv's. Op den duur loop je uit miserie mee te zingen :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Mensen die aan de kassa werken en met een dikke wagen rondrijden hebben één of meerdere van de volgende zaken gemeen :

- Geld van thuis dat smelt als sneeuw voor de zon
- Foute financiële prioriteiten (iPhone Max en 65 inch tv ook op afbetaling ofc) met als gevolg: schuldenberg, leven boven hun stand, ...

Ieder zijn keus natuurijk hoe men zijn geld spendeert, maar weinig mensen die achter de kassa zitten hebben nog veel geld over op het einde van de maand na het normale leven te bekostigen. Dat is echt een armoedig betaalde job.
Ik zie dat op mijn werk ook: arbeiders die nog geen € 14/u hebben en dan zie je sommigen daar met een Aston Martin, Mercedes AMG, een full option Audi A6 toekomen... daar stel ik mij toch serieus vragen bij. En dan heb je de beter betaalde HR dame bij ons met een eenvoudige Peugeot 206 daartegenover.
 
Ik zie dat op mijn werk ook: arbeiders die nog geen € 14/u hebben en dan zie je sommigen daar met een Aston Martin, Mercedes AMG, een full option Audi A6 toekomen... daar stel ik mij toch serieus vragen bij. En dan heb je de beter betaalde HR dame bij ons met een eenvoudige Peugeot 206 daartegenover.
Jij weet toch niet hoeveel hun partner verdient? Hoeveel geld ze mss van thuis gekregen hebben? Grote erfenis? Misschien doen ze er nog een job bij? Of mss zien ze liever een mooie auto dan een groot huis?

Als ik arbeider was met nog geen 14€ per uur enkele jaren geleden dan reed ik ook met een bmw, sterker nog. We hadden er toen zelfs 2 waaronder een m3 en ik ging ieder jaar op reis.

We hadden enkel onze lening voor ons huis en 1 autolening. Alles samen met geen 1000€ per maand. Er zijn er veel die een pak meer afbetalen aan enkel hun huis alleen al.

Mijn rekeningen waren toen ook altijd betaald en ik heb nooit boterhammetjes met choco moeten eten daarvoor.
En mijn vrouw was ook geen grootverdiener met 30u aan de gemeente.

Wij hebben ook gebouwd, maar dan geen kasteel op 10 are grond nabij een drukke stad.

Die HR dame zal dan op het einde van de maand misschien 500€ kunnen sparen terwijl ik toen iets van een 200€ kon sparen in de plaats. Of die HR dame is alleenstaande en moet voor alle kosten alleen opdraaien.

Ik rij nu ook met een bmw terwijl er hier zijn die meer dan het dubbel van mij verdienen en rijden met een simpele renault . Maar dat is niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar totaal geen interesse hebben in auto's.

Of dat je geld steken in auto's verstandiger is dan in een huis ofzo dat is een andere discussie.. Maar dat kun je van iedere hobby zeggen, de ene is wat duurder dan de andere.

14€ per uur is nu ook weer niet zo slecht.. Ik had dat 5 jaar geleden in de elektronica sector. Volgens mij verdient een kassabediende toch nog een stuk minder dan dat.
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier nog mensen die 5 jaar geleden extra aandelen hebben ingekocht?
Deze zouden vanaf 03/01/22 worden vrijgegeven, maar ik heb deze nog niet ontvangen. Collega van mij heeft ze wel gekregen (Belfius), ik zit jammer genoeg bij Saxo (vroeger Binck).
 
Mijn zus is business analist en voor zover ik weet verdient die prima haar brood bij Colruyt Group, een stuk beter dan mij in ieder geval! Heb ook het idee gekregen dat ze tevreden is van de HR en dergelijke, die in veel bedrijven niet echt omkijkt naar de werknemers maar vooral bezig is met compliancy en verder niet inzit met het welzijn van de werknemers zelf.

Ik herinner me ook dat iedereen ongeacht de functie eerst een maand moet werken in de winkel tussen de gewone winkelbediendes. Dat is ook een goede les in nederigheid en kweekt hopelijk wat respect voor wie een “lagerbetaalde” job doet.

Zelf ga ik graag in de Colruyt winkelen, niet zozeer omwille van de lagere prijzen (want ze zijn lager) maar wel omwille van het laagste percentage marginalen der samenleving die daar komen winkelen. Als je dat vergelijkt met de Carrefour of Lidl… ik denk soms dat dat komt doordat Colruyt nog net iets meer hun bediendes apprecieert. Dat gezegd zijnde zijn er nog genoeg mensen die je daar tegenkomt die plaatsvervangende schaamte bij me oproepen en die ik als winkelmanager stante pede zou buitengooien :p
 
Jij weet toch niet hoeveel hun partner verdient? Hoeveel geld ze mss van thuis gekregen hebben? Grote erfenis? Misschien doen ze er nog een job bij? Of mss zien ze liever een mooie auto dan een groot huis?

Als ik arbeider was met nog geen 14€ per uur enkele jaren geleden dan reed ik ook met een bmw, sterker nog. We hadden er toen zelfs 2 waaronder een m3 en ik ging ieder jaar op reis.

We hadden enkel onze lening voor ons huis en 1 autolening. Alles samen met geen 1000€ per maand. Er zijn er veel die een pak meer afbetalen aan enkel hun huis alleen al.

Mijn rekeningen waren toen ook altijd betaald en ik heb nooit boterhammetjes met choco moeten eten daarvoor.
En mijn vrouw was ook geen grootverdiener met 30u aan de gemeente.

Wij hebben ook gebouwd, maar dan geen kasteel op 10 are grond nabij een drukke stad.

Die HR dame zal dan op het einde van de maand misschien 500€ kunnen sparen terwijl ik toen iets van een 200€ kon sparen in de plaats. Of die HR dame is alleenstaande en moet voor alle kosten alleen opdraaien.

Ik rij nu ook met een bmw terwijl er hier zijn die meer dan het dubbel van mij verdienen en rijden met een simpele renault . Maar dat is niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar totaal geen interesse hebben in auto's.

Of dat je geld steken in auto's verstandiger is dan in een huis ofzo dat is een andere discussie.. Maar dat kun je van iedere hobby zeggen, de ene is wat duurder dan de andere.

14€ per uur is nu ook weer niet zo slecht.. Ik had dat 5 jaar geleden in de elektronica sector. Volgens mij verdient een kassabediende toch nog een stuk minder dan dat.
Vanmorgen aan dit bericht gedacht, om 10voor7 passeer ik met de hond aan de parking van de Lidl, zie ik een chique bmw en een Mercedes GLA oprijden, waarna beide bestuurders door de deur naar binnen wandelen: personeel dus. Mijn buurvrouw werkt voor Aldi, haar man is bouwvakker, ook een BMW voor de deur. Maar zoals gezegd, die wonen dan in meer bescheiden woningen: gerenoveerde (of aan het renoveren) rijwoning, halfopen nieuwbouw op 250-300m2,...

Achja een ander zijn rekening is het snelst gemaakt. 😔
 
Vanmorgen aan dit bericht gedacht, om 10voor7 passeer ik met de hond aan de parking van de Lidl, zie ik een chique bmw en een Mercedes GLA oprijden, waarna beide bestuurders door de deur naar binnen wandelen: personeel dus.
Is een bmw bedrijfswagen niet standaard voor een store of district manager bij Lidl?
 
Terug
Bovenaan