Welke verzekeringen raad jij aan?

Welke verzekeringen heb je zelf?


  • Totaal aantal stemmers
    197

JPV

Crew Member
Crowdfunder FE
Naar aanleiding van de andere topic "verzekeringen zijn oplichtingen", even een iets nuttigere topic.

Welke verzekeringen heb jij?

En welke vind jij nuttig om aan anderen aan te raden? Hangt natuurlijk af van of je een fiets hebt etc, maar probeer algemeen te denken.

Speciale verzekeringsvragen kunnen hier mss ook of aanraders waarom verzekering A iets interessanters heeft dan verzekering B.
 
- Brandverzekering als huurder
- Familiale verzekering
- Dental via werk (90% uitbetaling na betaling mutualiteit)
- Groepsverzekering via werk
- Hospitalisatie via werk

Werk zelf in een zeer groot makelaarskantoor dus heb m'n brand en familiale met speciale korting en zonder commissie lopen. Niet dat het zoveel verschil uitmaakt (max. tientallen euro's).
 
Zijn er die rechtsbijstandverzekering hebben (bij AG Insurance)? Ik denk eraan om het te nemen want de wachttijd bij contractgeschillen is 12 maand voor:
  • Providis Globale Rechtsbijstand @ € 324,00
    1. Excellence met fiscaal voordeel
    2. Met besturen voertuig van derde

Zelf heb ik:
  • DVV familiale
  • SSV
  • Hospitalisatie via werkgever
  • ING Lion Assistance
  • Reisannulatieverzekering, Internationale reisbijstand, Verzekering reisongevallen, Verzekering vertraging en verlies van bagage, Verzekering vlucht- of internationale treinvertraging en gemiste aansluiting, Aankoopverzekering en Verlengde garantie via Flying Blue World Mastercard
 
Laatst bewerkt:
Heb de Providis Rechtsbijstand excellence, nog geen beroep moeten op doen.
Je kan 124 € op je aangifte inbrengen code 1344/2344 ...gemoedsrust verzekerd als je ooit op een advocaat beroep moet doen.
 
't Is vooral daarom, want ik voorzie sowieso al problemen bij nieuwbouw/renovatie binnen een jaar of twee.
 
Laatst bewerkt:
Enkel verplichte autoverzekering momenteel en ook private health insurance in Zwitserland (verplicht). Weinig verzekeringen dus in vergelijking met het gemiddelde hier, ik ben nogal nonchalant in zo een zaken (en andere zaken :biglaugh:) , misschien eens werk van maken.
 
Dan kan je best asap die verzekering afsluiten want toen ik tekende werd me duidelijk gezegd dat je alleen op de verzekering beroep kan doen voor zaken/geschillen die na de inloopperiode ontstaan. In uw geval dus een zaak die na de wachttijd van 1 jaar zich voor doen.

Je kan ook over verzekeren, laatst voorstel dat ik mijn familiale kon opsmukken zodat ik geen franchise meer moest betalen bij een schadegeval (franchise is nu 250 €) en dit voor 5 € extra per maand bovenop de huidige premie van de familiale, vriendelijk maar neen dank u.
Heb de voorbije 20 jaar nog nooit beroep moeten doen op mijn familiale verzekering ...
 
Daarom dat ik het volgende week ga afsluiten wss :whistle:

Ik was op een gegeven moment dubbel verzekerd. BNP had al een familiale afgesloten terwijl ik nog bij DVV zit. Ik ga wel veranderen naar hen (heb korting waardoor het goedkoper is), maar pas volgende jaar. Ze waren wat te snel.
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment heb ik lopen:

Brandverzekering
Mini-ominium op de auto
Familiale met franchieafkoop [Niet helemaal zeker of ik die laatste optie er ga laten opstaan]
Hospi via het werk
Begrafenisverzekering via Dela [Aan het twijfelen of ik deze wel behoudt want geen idee of dit zo nuttig is.]
Tandzorgverzekerinjg
Rechtsbijstand bij de auto en de familiale
Aankoopverzekering bij de kredietkaart
Schuldsaldoverzekering
Verzekering gewaarborgd inkomen.
 
Uitgebreide hospitalisatie via ziekenfonds (hospitalia plus) en pechverhelping voor de auto. Voor de rest veel kunnen aankruisen want ècht wel oververzekerd 😁
 
Zeker een aanrader is de verzekering gewaarborgd wonen van de Vlaamse Overheid. Kost niks, heeft wel wat beperkingen en is niet super uitgebreid maar wel superhandig, heeft ons de afgelopen 2j toch al makkelijk een paar 1000€ bespaard.
Ik ken de modaliteiten ff niet meer precies maar int kort: vanaf 6 maand zonder beroepsinkomen komt die tussen in uw hypotheek afbetaling, met een limiet natuurlijk.
 
Verzekeringen die sowieso iedereen moet hebben naar mijn mening:
  • Brandverzekering
  • Familiale verzekering
  • Autoverzekering (wettelijk verplicht) en dus minstens een burgerlijke aansprakelijkheid
Wat zou ik nog aanraden?
  • Hospitalisatieverzekering
  • Rechtsbijstandverzekering (dekking mee in de brand, familiale enz. of een aparte polis bij DAS, Euromex, ...)

Voor zij die een hospitalisatieverzekering via het werk hebben, kan het interessant zijn om een wachtpolis hospitalisatie af te sluiten. De vraag is als je op pensioen gaat aan welke voorwaarden je deze hospitalisatieverzekering (werk) kan verder zetten?

Voor de rest is het een vrije keuze als persoon. Je moet er niet in overdrijven qua verzekeringen maar zeker ook niet schrappen omdat het te duur is. Kijk vooral goed naar de voorwaarden bij elke verzekering en vergelijk niet enkel op prijs.
 
Zijn er die rechtsbijstandverzekering hebben (bij AG Insurance)? Ik denk eraan om het te nemen want de wachttijd bij contractgeschillen is 12 maand voor:
  • Providis Globale Rechtsbijstand @ € 324,00
    1. Excellence met fiscaal voordeel
    2. Met besturen voertuig van derde
We hebben die onlangs ook afgesloten met oog op nieuwbouw volgend jaar. Standaard versie heeft wel een wachttijd van 24 maanden, je moet de duurdere versie nemen voor de wachttijd reductie tot 12 maanden. Voor de rest vervangt dit ook wel de rechtsbijstand in eventuele andere polissen die je al hebt, dus daar zakt mogelijk dan de jaarlijkse premie.
 
't Is vooral daarom, want ik voorzie sowieso al problemen bij nieuwbouw/renovatie binnen een jaar of twee.
Zou je beter niet een abr verzekering nemen? Dan ben je ook verzekerd tegen risico's tijdens de bouwwerken door je eigen fout, bvb naar buren toe
 
Terug
Bovenaan