Welke verzekeringen raad jij aan?

Welke verzekeringen heb je zelf?


  • Totaal aantal stemmers
    197
Zou je beter niet een abr verzekering nemen? Dan ben je ook verzekerd tegen risico's tijdens de bouwwerken door je eigen fout, bvb naar buren toe
Maar is een ABR niet vooral een schade-verzekering (schade aan derden) maar met eigenlijk nauwelijks dekking/bijstand voor contractuele geschillen (zonder schade dus) ?
Wij hebben rechtsbijstand via DAS, een uitgebreidere polis inclusief aannemings- en arbeidsgeschillen, iets wat bij de meeste polissen blijkbaar niet (zo uitgebreidt) inbegrepen is volgens onze makelaar, en uiteindelijk scheelde dat 3€/maand ofzo dus tja, dan maar op zeker spelen.
 
maar on topic: brandverzekering of course: iemand die zomaar 500.000 € kan leggen, moet je mij nog leren kennen.
al de rest is verwaarloosbaar, afhankelijk van je statuut (indien zelfstandig: inkomstenverzekering ook aan te raden...)

mod edit: overbodig stuk verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een goeie rechtsbijstandverzekering is goud waard.
Iemand die u schade berokkent, niet verzekerd is en je hebt het al aan uw rekker. Toch wel zwaar ondergewaardeerd, maar als je hem nodig hebt een godsgeschenk.

Schuldsaldo is er ook zo eentje. Toch verdomd handig als het moment zich dan toch voordoet. Is in veel gevallen een verplichte verzekering dus een minderheid zal er geen hebben.
 
En niet vergeten dat rechtsbijstandsverzekering net een stukje goedkoper is uitgekomen door de belastingsaftrek.

Dit is voortgekomen door het best heel grote stuk van de bevolking die eigenlijk via rechtszaken quasi gegarandeerd bepaalde zaken zou winnen, maar gewoonweg door de hoge vooraf te betalen kosten (advocaten) er niet kunnen aan beginnen en de hele zaak dan maar laten vallen.

Creëerde een soort van straffeloosheid naar bijvoorbeeld grotere bedrijven zoals algemene aannemers etc, die dan maar verdergaan de gewone man in zijn zakken te zitten omdat ze toch geen rechtszaak kunnen aanspannen

Via deze weg probeert de overheid dan toch een wat groter stuk van de bevolking naar die verzekeringen te pushen zonder ze te verplichten, wat ze al met genoeg zaken (spijtig genoeg) moeten doen.
 
En niet vergeten dat rechtsbijstandsverzekering net een stukje goedkoper is uitgekomen door de belastingsaftrek.

Dit is voortgekomen door het best heel grote stuk van de bevolking die eigenlijk via rechtszaken quasi gegarandeerd bepaalde zaken zou winnen, maar gewoonweg door de hoge vooraf te betalen kosten (advocaten) er niet kunnen aan beginnen en de hele zaak dan maar laten vallen.

Creëerde een soort van straffeloosheid naar bijvoorbeeld grotere bedrijven zoals algemene aannemers etc, die dan maar verdergaan de gewone man in zijn zakken te zitten omdat ze toch geen rechtszaak kunnen aanspannen

Via deze weg probeert de overheid dan toch een wat groter stuk van de bevolking naar die verzekeringen te pushen zonder ze te verplichten, wat ze al met genoeg zaken (spijtig genoeg) moeten doen.
Wel met een belangrijke nuance van mijn makelaar: dit geldt enkel voor de heel uitgebreide dekkingen en veel verzekeraars hebben een speciaal pakket gemaakt (met speciale prijs) dat voldoet aan de voorwaarden.
De dekking dat voor veel mensen ruim voldoende is (volgens dus mijn makelaar) (en goedkoper) is niet uitgebreid genoeg om fiscaal aftrekbaar te zijn. Zelfs na de aftrek zou je een stuk duurder zijn voor dekkingen die je eigenlijk niet nodig hebt.
 
Bovenop wat ik aangeduid heb, heb ik nog een lopen waarmee mijn familie een wreed schoon bedrag trekt op het moment dat ik omkom in het verkeer. Heb dat gedaan omdat ik in de laatste 12jr zo'n 2.5miljoen km op de teller heb gezet voor werk en prive, en de standaard verzekeringen wel zouden zorgen dat de schade en de hypotheek wegvallen, maar de rest van de miserie niet.
Er staat ook nog iets in van medische kosten moest ik blijvend invalide zijn na een verkeersongeval, voor de zaken die de andere verzekeringen niet dekken.
 
En niet vergeten dat rechtsbijstandsverzekering net een stukje goedkoper is uitgekomen door de belastingsaftrek.

Dit is voortgekomen door het best heel grote stuk van de bevolking die eigenlijk via rechtszaken quasi gegarandeerd bepaalde zaken zou winnen, maar gewoonweg door de hoge vooraf te betalen kosten (advocaten) er niet kunnen aan beginnen en de hele zaak dan maar laten vallen.

Creëerde een soort van straffeloosheid naar bijvoorbeeld grotere bedrijven zoals algemene aannemers etc, die dan maar verdergaan de gewone man in zijn zakken te zitten omdat ze toch geen rechtszaak kunnen aanspannen

Via deze weg probeert de overheid dan toch een wat groter stuk van de bevolking naar die verzekeringen te pushen zonder ze te verplichten, wat ze al met genoeg zaken (spijtig genoeg) moeten doen.
Nadat ze de prijs omhoog hebben getrokken. Sommige met even veel als de belastingsaftrek teruggeeft.
Hoe dan ook, de 324 euro/jaar met de belastingafrek is nog redelijk, da's €27/maand voor Providis Globale Rechtsbijstand.
 
Laatst bewerkt:
Nadat ze de prijs omhoog hebben getrokken. Sommige met even veel als de belastingsaftrek teruggeeft.
Hoe dan ook, de 324 euro/jaar met de belastingafrek is nog redelijk, da's €27/maand voor Providis Globale Rechtsbijstand.
Bij mij is mijn polis exact hetzelfde gebleven buiten een kleine indexatie, alleen nu is de belastingsaftrek erbij gekomen, betaal dus nu een stuk minder dan voorheen...
Maar inderdaad, bij een basisverzekering hen je de aftrek niet...
 
Voila, rechtsbijstand ondertekend met optie bijstand voor besturen voertuig derden.
€324 met dan nog eens een €124 belastingsvoordeel. Juist nog de rechtsbijstand bij familiale van DVV opzeggen.
 
Heeft er iemand hier ervaringen met tandverzekeringen? Ik heb een hospitalisatieverzekering via werkgever, maar ik kan blijkbaar daar geen tandverzekering nemen omdat ze dat niet aanbieden.

Met welke hebben ervaring en raden jullie aan?
 
Heeft er iemand hier ervaringen met tandverzekeringen? Ik heb een hospitalisatieverzekering via werkgever, maar ik kan blijkbaar daar geen tandverzekering nemen omdat ze dat niet aanbieden.

Met welke hebben ervaring en raden jullie aan?
Ik heb Dentalia plus via OZ en ben daar wel content van.
 
Nadat ze de prijs omhoog hebben getrokken. Sommige met even veel als de belastingsaftrek teruggeeft.
Hoe dan ook, de 324 euro/jaar met de belastingafrek is nog redelijk, da's €27/maand voor Providis Globale Rechtsbijstand.
Iemand een idee wat de betere verzekering is voor Rechtsbijstand? Das of bijvoorbeeld Providis zoals hierboven?
 
Ik heb een vrij goed ervaring met Euromex (Baloise) voor algemene rechtsbijstand.

Ze hebben de schade aan mijn fiets vergoed nadat ik op het fietspad omver ben gereden door een Franse huurwagen. Verhuurmaatschappij verzekerde zichzelf en heeft er alles aan gedaan om niet te moeten uitbetalen. Ze talmden ook met vergoeding lichamelijke schade en kledij, hoewel dat, ongeacht de aansprakelijkheid, sowieso voor hun rekening was (regeling zwakke weggebruiker). Rechtsbijstand heeft dat uiteindelijk vrij proper opgelost, zonder de door mij begrote bedrag ter discussie te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het nut niet om de wettelijk verplichte verzekeringen (bv BA motorrijtuig)als optie te voorzien.


  • Rechtsbijstansverzekering nieuwbouw ("ABR")
Dat is geen rechtsbijstandverzekering e.
 
Je hebt gelijk, ik zag zo'n ABR iets anders dan het werkelijk is :).

Maar die BA autoverzekering heb ik erbij gezet omdat anders mensen mss de omnium zouden aanduiden omdat ze geen andere mogelijkheid voor autoverzekering zien :). En niet iedereen heeft een auto, hé :)
 
* Brandverzekering als eigenaar
* familiale verzekering
--> die 2 zitten in 1 uitgebreide polis bij Argenta, samen met nog basic rechtsbijstand denk ik & diefstal)
* Schuldsaldo verzekering.
* Verzekering gewaarborgd inkomen, was gratis, dus why nut?
* Hospitalisatie verzekering via het werk (AG)
* Groepsverzekering via het werk (geen idee meer welk, denk KBC).

Auto, en alles daarrond niet nodig wegens bedrijfsauto. Reis verzekering nemen we voorlopig nog gewoon bij de reis ipv afzonderlijk.
 
Heeft er iemand hier ervaringen met tandverzekeringen? Ik heb een hospitalisatieverzekering via werkgever, maar ik kan blijkbaar daar geen tandverzekering nemen omdat ze dat niet aanbieden.

Met welke hebben ervaring en raden jullie aan?
Ik heb me 3 maand geleden aangesloten bij de CM hun mediko plan met extra tegemoedkoming. (ben sowieso al aangesloten bij de cm)
Mediko
 
Heeft er iemand hier ervaringen met tandverzekeringen? Ik heb een hospitalisatieverzekering via werkgever, maar ik kan blijkbaar daar geen tandverzekering nemen omdat ze dat niet aanbieden.

Met welke hebben ervaring en raden jullie aan?
Tenzij je problematische tanden/gebit hebt, zou ik dit afraden.

Een verzekering moet je slechts nemen in de volgende gevallen:
- het is wettelijk of contractueel verplicht: een BA Auto, een brandverzekering voor je woning indien je een lening aangaat, ...
- je zorgt ervoor dat je een kans op een té grote kost afdekt: typisch voor de familiale verzekering. Je hebt geen zekerheid dat je kinderen of jezelf niet eens een stommiteit doen en de te betalen bedragen bij schade kunnen héél groot zijn, terwijl het bedrag dat je moet betalen relatief laag is.
- je weet dat je er waarschijnlijk winst mee zal maken: in mijn geval weten we bvb dat onze zoon en dochter een beugel zullen moeten dragen, de kost van zo'n beugel met nazorg loopt al rap tot in de 2000 euro, waarvan we gelukkig wel een deel terugkrijgen van de sociale zekerheid én van de aanvullende verzekering van de mutualiteit, maar ook dan gaan we door het te betalen restbedrag nog winst doen met zo'n verzekering (wij hebben Dentaplan btw).
- je koopt je zorgen mee af: de minst objectieve reden, maar zeker een reden die begrijpbaar is. Iemand die weet dat hij verlies zal doen, weet dat het niet verplicht is en weet dat er geen gigantisch grote kosten zijn, kan toch weloverwogen beslissen om zo'n verzekering te nemen. Een begrafenisverzekering kan zo eentje zijn: absoluut niet rendabel, als je dood bent zijn kosten objectief gezien het laatste van je zorgen, maar toch kan je het nemen omdat je zo op voorhand tegen je familie kan zeggen dat ze zich geen zorgen moeten maken financieel.


Toets elke verzekering af tegen die 4 criteria en dan vallen voor de meeste mensen dingen zoals tandverzekering, fietsdiefstalverzekering (bijstand is nog iets anders), begrafenisverzekering, gsm-verzekering etc weg.
 
Terug
Bovenaan