Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eerste seizoen van 1899 net uitgekeken, wat een héérlijke serie alweer. Aan Dark kan het evenwel niet tippen, maar dat is dan ook mijn favoriete serie (samen met GoT S1-6). De sfeer, het mysterie, de constant aanwezige spanning,
de twist op het einde, die je deels wel voelt aankomen,
I love it all. :love:

Ook leuk dat ze opnieuw op voorhand een afgerond verhaal hebben van 3 seizoenen. Hopelijk knopen ze de eindjes netjes aan elkaar, maar ik heb er alle vertrouwen in. :smile:

Ik ga wachten met The White Lotus tot alles uit is. Doe ik met de meeste series tegenwoordig. Vind het verschrikkelijk weken te moeten wachten op een handvol afleveringen.

Ondertussen halverwege Mr.Inbetween S03, ik val in herhaling maar wat een ongelooflijk meesterwerk is dat aan het worden. Elke aflevering voelt zo rauw en echt aan. Met niets te vergelijken. Zou het enorm jammer vinden mocht deze gecancelled worden dus hoop op extra kijkers :)

thanks voor de tip voor mr.inbetween. Damn, helemaal gebinged :)

The White Lotus S1 en S2
Heerlijke reeks, zonde dat weer gedaan is voor eventjes.
Had iemand al gespoiled dat Tanya dood ging wat het wel deels verknoeide voor mij. De manier waarop ze sterft is wel doodzonde

Jack Ryan S3
Steekt goed in elkaar maar er zat minder vaart in dan vorige seizoenen.

The Witcher: Blood Origin
Uiteraard haalt dit het niveau niet van The Witcher maar wat een zooitje.
Maar goed dat de miserie stopt na 4 afleveringen.

Glad Ijs is een amusant Vlaams niemendalletje. Leuk gespeeld door Lukas Van den eynde, Koen De bouw, Barbara Sarafian en Vincent Van Sande onder andere. Leuke setting in de Kempen, leutig soundtrackje

Alleen Lize Feryn is gruwelijk miscast en trekt de boel steeds omlaag door een erg irritant personage neer te zetten op de manier die we al veel te vaak gezien hebben van haar. In een serie met klasbakken en ander jong talent als Jeniffer Heylen en Marthe Schneider valt die keihard door de mand.

Let the right one in: Vet, echt vet. Ben hooked. Was ook al fan van de film en deze serie moet voorlopig niet onder doen. Verschillende verhaallijnen die genoeg tijd krijgen om de interesse te prikkelen, aimabele characters, goeie plot... Ik ben er klaar voor. Moeilijk om deze er weer niet op 2 dagen door te jagen.

Let the right one in: Vet, echt vet. Ben hooked. Was ook al fan van de film en deze serie moet voorlopig niet onder doen. Verschillende verhaallijnen die genoeg tijd krijgen om de interesse te prikkelen, aimabele characters, goeie plot... Ik ben er klaar voor. Moeilijk om deze er weer niet op 2 dagen door te jagen.
Eergisteren ook uitgekeken. Goede serie maar de film vind ik wel beter. Doordat de film veel korter is dan de serie (duh) en niet alles uitgediept wordt van het verhaal blijft het ook wat mysterieuzer. In de serie is men bezig met alle aspecten uit te diepen en te verklaren, wat op zich niet slecht is zo lang het boeiend blijft en men het niet gaat rekken met meerdere seizoenen. Dat er een 2de seizoen gaat komen is wel duidelijk op het einde (hopelijk wordt dit nog bevestigd) en hopelelijk gaan ze het daar bij houden.
Maar al bij al toch wel een 7,5/10 voor mij, dus zeker het bekijken waard.

Emily in Paris S2

Waar het in S1 vooral nog leuk en grappig was door de cultuurverschillen EU/US uit te vergroten, is het, zoals verwacht, in S2 toch vooral omgeslagen naar interpersoonlijke relaties met bijhorend drama. Humor is toch duidelijk naar de achtergrond verdwenen, wat wel spijtig is.

Beetje gemiste kans, want er zijn imo weinig echt goeie humoritische series momenteel.

Nu ook bezig met S3, het is nu ook helemaal omgeslagen naar fashionista serie. Beetje too much maar ja blijft feel good tv voor wanneer je je hersenen even afzet.

Emily in Paris S3
Meh, nog altijd luchtig vertier maar zo extreem onrealistisch. Letterlijk élke scene heeft iedereen iets anders aan. Benieuwd wat voor kleerkast die hangen heeft en hoe ze dat kan betalen van haar marketingpreke.

Alles gaat ook eeeeeeelke keer heel toevallig exact hoe ze het wil en met een vingerknip heeft ze on the spot een oplossing voor alles. Heel lazy writing dit seizoen. Belachelijk einde ook

3 afleveringen gezien van 1899, voorlopig wel volledig mijn ding.
Bizar dat er zulke negatieve reviews zijn (al neem ik pretentieuze reviews als die van De Morgen en Humo niet serieus), of het moet zijn dat het nog serieus bergaf gaat vanaf nu.

Bizar dat er zulke negatieve reviews zijn (al neem ik pretentieuze reviews als die van De Morgen en Humo niet serieus), of het moet zijn dat het nog serieus bergaf gaat vanaf nu.
Ik zit aan aflevering 8, maar ik vind het ook nog niet heel goed moet ik zeggen. Het is degelijk, maar toch wel wat cringy en afgezaagde tropen. Ik hoop dat de reeks in de ontknoping/komende seizoenen nog wat meer wendingen gaat krijgen.

We hebben ons gedurende het ganse seizoen blijven zitten afvragen: "waar zitten wij nu eigenlijk naar te kijken?". Waar ik niks negatief noch positief mee bedoel 🙃

The Midnight Club uitgekeken. Sommige scenes/verhalen waren nogal saai, matige acteerprestaties van sommigen, maar algemeen kon het mij wel bekoren. Jammer dat er geen 2e seizoen meer volgt.

Begonnen aan Kaleidoscope
Behalve de finale is het zo geschreven dat het in willekeurige volgorde te bekijken valt, nu "mijn" eerste twee gezien (violet & yellow) en zo komen hier en daar al wat stukjes van de puzzel naar boven.
Geen idee als ik het "in the end" geweldig ga vinden, maar kan me voorlopig wel zeker bekoren.

Terug
Bovenaan