TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Wat een stronthekel heb ik soms toch aan het beleid bij Netflix. 1899 wordt ook weer gecanceld, terwijl er 3 seizoenen geschreven waren.
Ik hoop echt dat ze ergens anders verder kunnen maar ik vrees ervoor.
Ze hadden het al geflikt met Dark Crystal, Archive 81 en I Am Not Okay With This, waar ik echt wel fan van was.

Vind het een vicieuze cirkel. Ik wil zoveel dingen zien dat ik nieuwe series pas later kijk (deze wil ik zien na Dark af te ronden (zit aan S03E03 ergens en fantastische serie)) maar als er veel mensen zoals mij zijn, dan krijgt een serie zoals 1899 niet direct gigantisch veel views in het begin, en dan cancellen ze het maar?

Geef toch wat tijd, en doordat veel series geen tweede seizoen krijgen zullen mensen misschien een afwachtende houding nemen om iets te beginnen uit angst dat het niet verder gaat.

En dan denken dat (dacht ik doch) door Netflix sommige series zoals Prison Break en Casa de Papel een nieuw seizoen kregen zoveel jaar later. Zeker in dit geval hebben de makers van 1899 toch bewezen dat hun series goed doordacht zijn.

Nuja, einde rant, ik zal met plezier 1899 kijken maar Netflix hun keuzes vind ik vrij gefaald.
 
Zo had ik er nog niet eens over nagedacht maar je hebt helemaal gelijk, want ik heb ook een constante achterstand en kijk eigenlijk quasi nooit iets zolang een seizoen niet volledig uit is, en dan nog wordt het kijken soms zelfs jaren uitgesteld.
 
Ik ben al zo hard geburned door Netflix dat ik gewoon niks van hun spul nog bekijk als het niet hernieuwd is voor een tweede seizoen. Fool me once, fool me twice...mijn tijd is te kostbaar om te verspillen aan het kerkhof van onafgemaakte reeksen dat Netflix is.
 
Ik ben al zo hard geburned door Netflix dat ik gewoon niks van hun spul nog bekijk als het niet hernieuwd is voor een tweede seizoen. Fool me once, fool me twice...mijn tijd is te kostbaar om te verspillen aan het kerkhof van onafgemaakte reeksen dat Netflix is.
Er zijn tegenwoordig ook al zoveel topreeksen die einde reeks zijn met een waardige afsluiter dat je daar gerust nog wel wat jaren doorheen kunt.
 
Er zijn tegenwoordig ook al zoveel topreeksen die einde reeks zijn met een waardige afsluiter dat je daar gerust nog wel wat jaren doorheen kunt.

Klopt volledig. Er komt ook zoveel uit dat we genoeg "oud" spul nog moeten inhalen zoals seizoen 3 van Babylon Berlin, het einde van The Americans, seizoen drie van The Boys...

Op Netflix nog The Witcher en Sandman.
 
His Dark Materials S1
Weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Series geef ik normaal zo’n 2 afleveringen om dan te oordelen of ik blijf kijken. Na 2 afleveringen vond ik het eigenlijk niet zo goed, maar er was wel iets dat me triggerde om verder te kijken (geen idee wat). Afleveringen 3-6 waren wel ok: goede met mindere stukken afgewisseld. Om dan opeens een heel goede aflevering 7 neer te zetten, maar dan een heel flauwe finale…

Iemand die me kan zeggen of dit nog beter wordt in S2? Of blijft het gewoon meer van hetzelfde en stop ik dan gewoon beter?
 
His Dark Materials S1
Weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Series geef ik normaal zo’n 2 afleveringen om dan te oordelen of ik blijf kijken. Na 2 afleveringen vond ik het eigenlijk niet zo goed, maar er was wel iets dat me triggerde om verder te kijken (geen idee wat). Afleveringen 3-6 waren wel ok: goede met mindere stukken afgewisseld. Om dan opeens een heel goede aflevering 7 neer te zetten, maar dan een heel flauwe finale…

Iemand die me kan zeggen of dit nog beter wordt in S2? Of blijft het gewoon meer van hetzelfde en stop ik dan gewoon beter?
Ik heb tijdens de kerstperiode seizoen 3 uitgekeken en de 3 seizoenen in zijn geheel vond ik wel vrij goed. Seizoen 3 was een mooie afsluiter en James McAvoy kwam er weer veel in voor.
 
Kaleidoscope uitgekeken, al bij al matig vond ik ...
Ik kom groen van het feit dat ze tijdens zo'n heist zeeën van tijd lijken te hebben om van die typische, emotionele dicsucssies te voeren over god weet wat :sop:
 
The Good Place voor de 2e maal volledig gekeken.
Seizoen 1 & grotendeels 2 zijn toch meesterlijke TV imo, heel memorabele zaken. Seizoen 3 & 4 zijn minder, nog steeds leuk en hier en daar inzichtsvol ... maar minder.
Maar dan komt die 1u series-ender, en ja mannekes, dat is toch de top hoor. Ik ken weinig series die zo correct, gepast, emotioneel, mooi, en voldaan kunnen afsluiten.
Waar seizoen 1 & 2 memorabel zijn, kerft de finale een plekje in TV geschiedenis imo.
 
The Good Place voor de 2e maal volledig gekeken.
Seizoen 1 & grotendeels 2 zijn toch meesterlijke TV imo, heel memorabele zaken. Seizoen 3 & 4 zijn minder, nog steeds leuk en hier en daar inzichtsvol ... maar minder.
Maar dan komt die 1u series-ender, en ja mannekes, dat is toch de top hoor. Ik ken weinig series die zo correct, gepast, emotioneel, mooi, en voldaan kunnen afsluiten.
Waar seizoen 1 & 2 memorabel zijn, kerft de finale een plekje in TV geschiedenis imo.
Vond dat echt een van de slechtste dingen die ik ooit gezien heb :unsure: Precies alsof iedereen zijn stinkende best deed om elke aflevering super annoying te zijn. Afgehaakt na S2.

Over De Oceaan s2
Leuke televisie, echt met volle teugen van genoten. Nu halverwege seizoen 1 maar de cast is daar precies iets minder
 
The Good Place voor de 2e maal volledig gekeken.
Seizoen 1 & grotendeels 2 zijn toch meesterlijke TV imo, heel memorabele zaken. Seizoen 3 & 4 zijn minder, nog steeds leuk en hier en daar inzichtsvol ... maar minder.
Maar dan komt die 1u series-ender, en ja mannekes, dat is toch de top hoor. Ik ken weinig series die zo correct, gepast, emotioneel, mooi, en voldaan kunnen afsluiten.
Waar seizoen 1 & 2 memorabel zijn, kerft de finale een plekje in TV geschiedenis imo.
Helemaal mee eens. Ik snap met de beste wil echt niet dat mensen er zo tegen kunnen zijn, ik vind het goed op quasi alle vlakken, en de plot twists zijn onverwachts geniaal voor een dergelijke luchtige serie. Horen zelfs bij de meest memorabele plot twists ooit voor mij.
 
Invasion (apple TV)
Goede reeks, niet te veel blabla. Benieuwd naar het vervolg

Peaky Blinders (Netflix)
Tja al zes keer aan begonnen en we stoppen er nu deze keer echt mee. Het lukt me totaal niet om te concentreren. Accenten, en sorry om het zo cru te zeggen maar de koppen en blikken van Johny en die moeder zijn al genoeg voor mij om te stoppen ermee. Spijtig aangezien ik Cilian een goede acteur vindt.
 
Kaleidoscope uitgekeken, al bij al matig vond ik ...
Ik kom groen van het feit dat ze tijdens zo'n heist zeeën van tijd lijken te hebben om van die typische, emotionele dicsucssies te voeren over god weet wat :sop:

Ook gezien, wel een beetje jammer dat ze het in die rare volgorde spelen (akkoord het is wel eens iets anders) waardoor er eigenlijk niet veel spannend meer aan was.

Wat eigenlijk het hoogtepunt van de serie zou moeten zijn was hierdoor een aflevering dat ik eigenlijk al niet meer moest zien. In het begin zat ik echt naar de Heist toe te leven, tot ze de aflevering van na de Heist getoond hebben. Dan wist je al zo goed als alles buiten een paar details waarvan het mss beter had geweest om het dan aan de verbeelding over te laten.

Tof idee om het door elkaar te tonen maar de Heist moest voor de aflevering van na de heist gekomen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan