TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?


Yellowstone S5 deel 1. Dit seizoen wordt in twee keer uitgezonden, wat wel jammer is, want ik heb de indruk dat ze met het eerste deel de aanloop nemen waardoor de afleveringen minder interessant zijn. Bovendien zijn er ook veel "muzikale intermezzo's" (of hoe noem je dat?) waardoor de afleveringen wat gerokken aanvoelen. Het blijft wel goed, maar tegenover de vorige seizoenen is dit seizoen alvast zwakker begonnen.
 
Ik wil er misschien wel eens aan beginnen, maar stopt het tweede seizoen dan abrupt of valt dit wel mee?
Gho het valt wel mee, maar tegen de tweede helft van het tweede seizoen worden sommige zaken wat gerushed en er zijn een paar plotlijnen die haastig worden afgewikkeld. Nu laat dat je niet tegenhouden, het is en blijft een prachtige serie met schitterende acteerprestaties.
 
You don't know me. Korte serie (4 eps) die vlot wegkijkt.

De originele BBC-thriller You Don’t Know Me gaat over een man uit Zuid-Londen die wordt beschuldigd van moord. Het bewijs tegen hem is overweldigend, maar hij kiest ervoor om geen advocaat te nemen. Hij wil namelijk zijn verhaal in zijn eigen woorden vertellen en dat heeft alles te maken met de vrouw van wie hij houdt. Zij heeft zichzelf namelijk in gevaarlijke problemen gebracht en hij riskeerde alles om haar te redden.


The Chippendales. Tot nu toe 4 afleveringen gezien en echt wel de moeite (nohomo). Met de Indiër uit Silicon Valley en de gekke hotelbaas uit white lotus s1 echt wel een goede cast.

 
S4 (of de 2018 revival) staat idd op Prime. Hij staat wel tussen de lijst als 'Veronica Mars Saison 1 - 2022'. op dat vlak heeft Prime nog veel werk :laugh: de film zal ik op een andere manier moeten vinden :unsure:
Ondertussen op bol in de aanbieding voor de volledige serie en film ;p

 
Reply 1988
Ondertussen uitgekeken. Ik vroeg me de laatste paar weken af waarom ik eigenlijk zo weinig films en series had gelogged in mijn Letterboxd maar toen stond ik er bij stil dat ik eigenlijk iedere dag zo goed als een hele film kijk. Reply 1988 bestaat namelijk uit 20 afleveringen van anderhalf uur, met de laatste paar afleveringen zelfs eerder tegen de 2 uur.

Hoe een slice of life serie zonder gigantische onwaarschijnlijke drama's, over Korea in de 80's en 90's een 30tal uren kan blijven boeien en niet vervelen is me eigenlijk nog steeds een raadsel. Meer dan dat zelfs, hoe het zo een onwaarschijnlijk scala aan emoties kan teweegbrengen bij iemand die amper iets kent van Korea in die tijd. Een meesterwerk.

Het is absoluut niet zonder fouten, verwacht je niet aan een artistiek kunstwerk, glorieuze cinematografie of diepe dialogen. Alles aan deze serie is 'normaal'. We volgen de levens van een aantal families in een wijk van Seoul tijdens de 80's en 90's, de kinderen in hun laatste jaren van middelbaar die zich zorgen maken over liefde, vriendschappen en de toekomst, de ouders die zich zorgen maken over ouder worden, menopauze, geld problemen, ... En toch steekt alles zo vol emotie. Blijheid, verdriet, kwaadheid, verlies, winst, nostalgie ... Ik denk dat ik gemiddeld om de aflevering een stevige traan heb moeten wegpinken, ieder aflevering hard gelachen en bij de laatste aflevering een soort mix van de twee.

Sommige zaken zijn wat moeilijker te snappen omdat het zo specifiek voor Koreaanse cultuur is of specifiek voor de tijdsperiode maar ik zever niet als ik zeg dat ik tegen het einde van de serie mezelf bijna een inwoner van hun wijk in hun tijd voelde. Een afscheid van een geweldige serie die steeds als een warm dekentje diende wanneer ik hem bekeek.
 
Samen met de vrouw begonnen aan The Devil in Ohio.
Met Emily 'Bones' Deschanel als psychiater die een meisje die ontsnapt is uit een sekte opvangt.
 
Black Bird Toffe true crime serie in een beperkte setting, bijna alles speelde zich af in een gevangenis. Het is ook afgerond in 6 episodes, perfect te bingen. Het enige minpunt is een Italiaanse mafiabaas die af en toe opduikt, mss was die er in het echt ook maar de extra schermtijd aan die man was overbodig.

Echo 3 Wat een film van 90 minuten kon zijn is een serie geworden van 10 uur. Voor wie een lang uitgesponnen ontsnapping wil zien is het een aanrader maar het verhaal is flinterdun. De personages zijn allemaal van bordkarton, een dure serie naar nergens.

Shantaram Een Australiër raakt verstrikt in een gang war in Mumbai. Klinkt spannend, helaas is het 70% soap en dan een beetje actie. De serie is ondertussen geannuleerd, maar de magere reacties van kijkers vertelt dat niemand er echt om maalt.
Echo 3 ook gezien. Begon sterk en zwakte inderdaad zo hard af dat we echt moeite hadden om dit nog uit te zien.
Er konden zoveel afleveringen geschrapt worden.. Eerste drie afleveringen OK + voorlaatste aflevering en that's it. Redden ze haar op het einde, die special forces blijven maar mannen afschieten en van nergens blijven maar die guerilla troepen verschijnen. Op het einde moest ze ineens niks hebben van haar broer? Ok brainwash waarschijnlijk, maar ik denk dan "jezus, al die mensen dood om u te redden en dan gade nog effe een kutwijf uithangen". Soit
 
1899 bijna uit maar vrees dat het me niet helemaal kan bekoren. Misschien ook omdat ik weet dat de mysteries grotendeels toch onopgelost zullen blijven maar ik had gehoopt dat het
ook echt in 1899 ging zijn op een schip en niet op iets met mensen die via een TV volgen en portalen
.

Al snap ik de vergelijking wel met Lost wat ik dan weer geweldig vind.
 
Rome (HBO). Derde keer, maar blijft een topserie. :love: Doodzonde dat er daar maar twee seizoenen gemaakt van zijn, zeker als je weet dat er plannen voor minstens vijf seizoenen waren.
Ik heb die vorig jaar gezien en ik vond hem eigenlijk echt tegenvallen. :( Misschien waren mijn verwachtingen fout, maar ik dacht dat de focus meer op Caesar en andere historische personages zou liggen en niet zozeer op al die sensationele verzonnen verhaallijnen rond Titus en Lucius.
 
De drie afleveringen van House of Hammer over ons aller Armie The Cannibal Hammer en de mannen die voor hem kwamen. Het is een moeilijke, want er zat veel meer in en ze hebben niet écht een richting gekozen. Er ligt natuurlijk nadruk op Armie en er is ontegensprekelijk iets erg mis in die zijn hoofd. We krijgen ook getuigenissen van zijn slachtoffers, iets wat niet meer te vinden is (en ook not done in de tijd) met wie slachtoffer was van vader, opa of overgrootvader.
Maar we weten ondertussen al dat de kans op een proces hier rond miniem tot onbestaand is.

Dan is er voor zover ik kan zien in Michael (vader), Julian (opa) en Armand (overgv) nog een massa verhaal uit te zoeken en dat zou enorm interessant kunnen zijn. Er worden hints gegeven naar Armand en het niveau van omkoping en internationale misdaden, naar de krankzinnigheid van Julian en de religieuze manie van de ouders van Armie. Allemaal dingen die men dieper had kunnen uitgraven en een dijk van een docu had kunnen maken.

Ook al zijn de verhalen van de Hammer slachtoffers zwaar en de trauma’s echt, ik kreeg een gevoel ‘niveau Buzzfeed’, soms is een onderwerp te serieus om er een hapklare popbrol van te willen maken. Los daarvan mag Armie ondertussen echt wel de vuilbak in, wat een griezel.
 
Ik heb een maand of 2 streamz gepakt om dat ik netflix wat beu was. Ondertussen al voorzichtig begonnen met wat Belgische series

Geub - ik vond de personages wel interessant, maar de scripts en dialogen zijn vrij matig. Heel veel Kaka/pipi/sex humor. Het is eigenlijk wel bizar dat het moeilijk is om een goede Vlaamse sitcom te schrijven

Doe zo voort- als je fan bent van Lucas Lelie is dit een aanrader. Reeks waarbij met de absurditeit van veeleisende ouders op school gespot wordt. Duurt ook maar 15minuten, dus ideaal voor tijdens de middagpauze
 
Mijn update voor Dark: we hebben aflevering 2 van seizoen 3 gezien. Eerste 2 seizoenen waren absolute top. Ik heb zo mijn twijfels over de wending die het in het derde seizoen genomen heeft, maar hopelijk bouwt het nu rustig op richting een hoogtepunt als afsluiter.
 
Mijn update voor Dark: we hebben aflevering 2 van seizoen 3 gezien. Eerste 2 seizoenen waren absolute top. Ik heb zo mijn twijfels over de wending die het in het derde seizoen genomen heeft, maar hopelijk bouwt het nu rustig op richting een hoogtepunt als afsluiter.
Niet twijfelen, gewoon kijken en genieten. :love:
 
Begonnen met That 90's Show gisteren. Als grote fan van de originele reeks had ik wel wat schrik/bedenkingen.
De cameo's van de originele cast zijn heerlijk en dan voelt het wel zoals vroeger, ze zien er eigenlijk ook nog allemaal hetzelfde uit.
De nieuwe jongeren lijken allemaal wel bewust op een vorig personage en dat suckt wel een beetje omdat je dan snel begint te vergelijken.
Ozzie is wel grappig so far en Red & Kitty houden de boel meestal wel recht. Enjoyable en leuk om alles nog eens terug te zien.

Maar Netflix kennende wordt het binnenkort gecanceled na 1 seizoen.
 
Mijn update voor Dark: we hebben aflevering 2 van seizoen 3 gezien. Eerste 2 seizoenen waren absolute top. Ik heb zo mijn twijfels over de wending die het in het derde seizoen genomen heeft, maar hopelijk bouwt het nu rustig op richting een hoogtepunt als afsluiter.
Ik moet wel zeggen dat ik seizoen 3 de minst interessante vond omdat het een beetje te veel werd voor mij. Maar het minst goede seizoen in dit geval is nog steeds 8,5/10 ofzo (waar ik de eerste twee seizoenen eerder 9,5 zou geven persoonlijk).

Laatste aflevering vond ik wel heel mooi.

Ikke net terug Alcatraz aan het kijken. Had het in 2012 op tv gevolgd als grote fan van J.J. Ik vond het toen als 16 jarige heel goed maar nu ik het terugkijk is het toch niet echt zo boeiend.
 
Begonnen met That 90's Show gisteren. Als grote fan van de originele reeks had ik wel wat schrik/bedenkingen.
De cameo's van de originele cast zijn heerlijk en dan voelt het wel zoals vroeger, ze zien er eigenlijk ook nog allemaal hetzelfde uit.
De nieuwe jongeren lijken allemaal wel bewust op een vorig personage en dat suckt wel een beetje omdat je dan snel begint te vergelijken.
Ozzie is wel grappig so far en Red & Kitty houden de boel meestal wel recht. Enjoyable en leuk om alles nog eens terug te zien.

Maar Netflix kennende wordt het binnenkort gecanceled na 1 seizoen.
Ook eens een kans geven, maar ook wel schrik om dezelfde redenen.
 
Terug
Bovenaan