TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

We own this city

Toch weer sterk staaltje rauwe, realistische en deprimerende tv van David Simon en co. Heel fragmentarisch gebracht, maar kon toch goed volgen. All the pieces matter
 
Begonnen met That 90's Show gisteren. Als grote fan van de originele reeks had ik wel wat schrik/bedenkingen.
De cameo's van de originele cast zijn heerlijk en dan voelt het wel zoals vroeger, ze zien er eigenlijk ook nog allemaal hetzelfde uit.
De nieuwe jongeren lijken allemaal wel bewust op een vorig personage en dat suckt wel een beetje omdat je dan snel begint te vergelijken.
Ozzie is wel grappig so far en Red & Kitty houden de boel meestal wel recht. Enjoyable en leuk om alles nog eens terug te zien.

Maar Netflix kennende wordt het binnenkort gecanceled na 1 seizoen.
Heb het gisteren ook een kans gegeven, maar halverwege uitgezet. Misschien was het niet het juiste moment, maar ik vond dat ze de nieuwe personages te hard willen doen lijken op de oude cast. Ook lijkt het me dat ze er een hoop referenties in zetten naar de jaren '90 en hopen dat dat alleen voldoende is om het publiek te doen lachen, terwijl de kracht van That 70's juist was dat de grappen op zich al goed waren. De referenties naar de jaren '70 waren de kers op de taart. Veel verhaallijnen van That 70's staan juist los van de jaren '70. Het had zich evengoed kunnen afspelen in de jaren '90 of '50. En zwijg me van de lachband. Hoe uitermate storend is dat.

Ik ga het nog wel eens een kans geven, want was destijds ook wel redelijk fan van That 70's.

En wtf is er met Laura Prepon gebeurd. :shutup:
 
Heb het gisteren ook een kans gegeven, maar halverwege uitgezet. Misschien was het niet het juiste moment, maar ik vond dat ze de nieuwe personages te hard willen doen lijken op de oude cast. Ook lijkt het me dat ze er een hoop referenties in zetten naar de jaren '90 en hopen dat dat alleen voldoende is om het publiek te doen lachen, terwijl de kracht van That 70's juist was dat de grappen op zich al goed waren. De referenties naar de jaren '70 waren de kers op de taart. Veel verhaallijnen van That 70's staan juist los van de jaren '70. Het had zich evengoed kunnen afspelen in de jaren '90 of '50. En zwijg me van de lachband. Hoe uitermate storend is dat.

Ik ga het nog wel eens een kans geven, want was destijds ook wel redelijk fan van That 70's.

En wtf is er met Laura Prepon gebeurd. :shutup:
Bij de originele cast had je zo meteen die chemistry en dat heeft die nieuwe natuurlijk niet. Al bij al valt het beter mee dan ik dacht tbh.

Laura Prepon ziet er toch goed uit? :unsure:
In Orange is the New Black met haar rare wenkbrauwen vond ik het erger :D
 
That '90s Show (2023)

2 afleveringen bekeken, maar het kan mij toch niet zo boeien. Ik mis snelheid in de gemaakte moppen en de editing maakte het in That '70s show soms ook wel af. Soms lijkt het alsof het gewoon letterlijk 'Ik zeg nu iets. Dan antwoord jij. Dan antwoord ik opnieuw.' is in plaats van dat er wat speelsheid en comedic timing in zit.
 

Yellowstone S5 deel 1. Dit seizoen wordt in twee keer uitgezonden, wat wel jammer is, want ik heb de indruk dat ze met het eerste deel de aanloop nemen waardoor de afleveringen minder interessant zijn. Bovendien zijn er ook veel "muzikale intermezzo's" (of hoe noem je dat?) waardoor de afleveringen wat gerokken aanvoelen. Het blijft wel goed, maar tegenover de vorige seizoenen is dit seizoen alvast zwakker begonnen.

Waar te bekijken?
 

S1. Drie afleveringen gegeven om nostalgische redenen (als kind in de cinema gekeken), maar helaas de lage score op imdb wel correct. : slechte acteerprestaties, het verhaal doet rare en onlogische kronkels, de CGI is op momenten gewoon slecht (de wererats in aflevering 3 zijn gewoon poppen...). 4/10.


S3. Blijft toch wel sterk ze. Drie dagen na elkaar telkens twee afleveringen bekeken :)


S1. Ghoh ja ... Het is minder dramatisch dan ik had gevreesd, maar goed kan je deze serie niet noemen. Het waren slechts 4 afleveringen, dus uitgekeken. 5/10.
 

S1. Drie afleveringen gegeven om nostalgische redenen (als kind in de cinema gekeken), maar helaas de lage score op imdb wel correct. : slechte acteerprestaties, het verhaal doet rare en onlogische kronkels, de CGI is op momenten gewoon slecht (de wererats in aflevering 3 zijn gewoon poppen...). 4/10.
Door de slechte ratings ben ik er zelf nog niet aan begonnen. Blij dat jij dit bevestigd en zal ik dus ook niet de moeite nog doen om eraan te beginnen.
 
Cobra Kai (seizoen 1)

Gewoon leuk en goed, af en toe mss wat te luchtig maar daardoor kijkt het wel makkelijk weg. William Zabka vind ik wel goed spelen en is heel erg fun to watch. De korte duur van de afleveringen is wel een probleem, ik denk daardoor telkens "ok, toch nog ééntje", voor ik het wist was het zaterdag 4u 's nachts...
 
Ik ben ook aan That 90's Show begonnen. Ik vind het eerlijk gezegd nogal flauw.
het komt nogal geforceerd over allemaal, er is bijna geen chemistry tussen de personages. en het voelt allemaal minder spontaan aan als het origineel. alsof er 0 improvisatie werd getolereerd, en alles strict volgens script moest gebeuren.

dan heb je de verhaallijnen zelf:
alles draait precies om dat flauwe tienergedoe tussen Leia en Jay. In het origineel had je dat ook wel, met Eric en Donna, maar de afleveringen hadden wel nog allemaal hun eigen verhaallijn, die daar los van stond en meer op de voorgrond stond. 3 afleveringen van "als ik zo doe, gaat hij/zij mij nog meer willen" is er toch echt wel over.

en dan komt alles minder rebels over. dat was toch de kracht van de eerste seizoenen van het origineel: de bende haalde kattekwaad uit (de keg, streaken voor de president, bier halen in Canada, ...), werden betrapt, en kregen onder hun voeten van Red. nu zijn ze toch een pak veel braver, imo.
Riot Girrl Gwen doet glamour shots, en gaat naar een rave? toch echt dingen die een punk-chick uit die tijd nooit zou doen?
 
Begonnen met That 90's Show gisteren. Als grote fan van de originele reeks had ik wel wat schrik/bedenkingen.
De cameo's van de originele cast zijn heerlijk en dan voelt het wel zoals vroeger, ze zien er eigenlijk ook nog allemaal hetzelfde uit.
De nieuwe jongeren lijken allemaal wel bewust op een vorig personage en dat suckt wel een beetje omdat je dan snel begint te vergelijken.
Ozzie is wel grappig so far en Red & Kitty houden de boel meestal wel recht. Enjoyable en leuk om alles nog eens terug te zien.

Maar Netflix kennende wordt het binnenkort gecanceled na 1 seizoen.

Heel leuk dat ze de oude cast terug hebben kunnen halen. Helaas slaagde men er niet in de oude writers er weer bij te halen?

De moppen zijn echt wel veel minder dan vroeger. En echt wel heel flauw bij momenten. Zo zonde, want bij een komische reeks zijn die behoorlijk essentieel. Grote fan van de oude reeks, maar dit vond ik na 1 aflevering wel heel zwak. :(
 
Een paar afleveringen van The Offer gezien. Ik vind het best wel interessant/goed. Het is geen top 10 materiaal, maar nog altijd de moeite imo.
 
Terug
Bovenaan