TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Offer, de reeks over het maken van The Godfather, heeeeeeel goed.

Heerlijk verhaal. Wordt sowieso 1 van de beste reeksen van het jaar.
Zag de eerste twee afleveringen en die konden me allerminst bekoren. Leek meer op een dure pastiche dan wat anders en de referentie naar de film lagen er moddervet op (die Maffiabaas gespeeld door Giovanni Ribisi, wat was dat?)
Maar misschien moest ik het wat meer tijd geven :unsure:
 
Zag de eerste twee afleveringen en die konden me allerminst bekoren. Leek meer op een dure pastiche dan wat anders en de referentie naar de film lagen er moddervet op (die Maffiabaas gespeeld door Giovanni Ribisi, wat was dat?)
Maar misschien moest ik het wat meer tijd geven :unsure:
Ik vind het ook nog steeds goed na 8 afleveringen. Alleen wordt het nooit echt spannend voor mij omdat we weten dat The godfather er effectief gekomen is
 
Zag de eerste twee afleveringen en die konden me allerminst bekoren. Leek meer op een dure pastiche dan wat anders en de referentie naar de film lagen er moddervet op (die Maffiabaas gespeeld door Giovanni Ribisi, wat was dat?)
Maar misschien moest ik het wat meer tijd geven :unsure:
Het wordt wel leuker, maar ik vind het ook niet geniaal, maar zeker nog goed genoeg om eens te bekijken. De rol van Joe Colombo komt inderdaad niet helemaal serieus over :unsure: .
 
Ik vind het ook nog steeds goed na 8 afleveringen. Alleen wordt het nooit echt spannend voor mij omdat we weten dat The godfather er effectief gekomen is
En als ik er wat over door lees lijkt het er vooral op dat die Ruddy vooral zichzelf wou verheerlijken en is het helemaal niet zo gelopen als in de serie (niet dat dat per se hoeft voor fictie)
Als ik tien uur aan de Godfather wil spenderen kijk ik dan mss liever naar de films zelf
 
The Marvelous Mrs. Maisel bijgebeend, ik denk dat dit echt een van mijn favoriete series ooit is. Heerlijk geacteerd, met personages die uiteraard karikaturaal zijn neergezet maar toch altijd geloofwaardig. En die geromantiseerde sfeer van het New York van de jaren 50 en 60 is om vingers en duimen af te likken. Ook bijna elke aflevering weer zo'n heerlijk lange shot.

Yep, grote fan. Ik kijk uit naar het volgende (en helaas laatste) seizoen.
 
Peacemaker gezien. Sommigen zeiden me dat deze serie beter is dan the boys, maar dat is dus wel degelijk niet het geval. Maar zeker de moeite om te zien. Grappig, over the top en goede actie, wel fun 🙂.
 
Peacemaker gezien. Sommigen zeiden me dat deze serie beter is dan the boys, maar dat is dus wel degelijk niet het geval. Maar zeker de moeite om te zien. Grappig, over the top en goede actie, wel fun 🙂.
Ik vond The Boys heel tof maar ik heb mij misschien ook nog wel iets beter geamuseerd met Peacemaker.

Slow Horses S1+S2

Zeer genietbaar. Must see voor mensen die houden van spionage, intriges op hoog niveau etc. Gary Oldman steelt hier wel duidelijk de show.

8/10
 
Het wordt wel leuker, maar ik vind het ook niet geniaal, maar zeker nog goed genoeg om eens te bekijken. De rol van Joe Colombo komt inderdaad niet helemaal serieus over :unsure: .
De echte Colombo is dan wel geen 100% natuurlijke dood gestorven, hij was over de duur van The Offer een man van medio de veertig tot 54. Hem neerzetten zoals Ribisi het doet, lijkt mij dus niet zó ontzettend off the mark. Het kan geen gezonde man geweest zijn. Feit is wel, we kennen Ribisi meer als een brok nerveuze energie en de stem klinkt geforceerd maar als je naar de echte luistert op Youtube, het is er ook weer niet zo ver van af.

Ik vind het op zich een leuke reeks, maar kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit korter had mogen zijn. Op zich is elke aflevering wel eenzelfde verhaal. En idd, je weet dat het meesterwerk er komt dus het had misschien een betere punch gehad met vijf afleveringen.
 
Yellowstone, seizoen 5, eerste deel: middelmatig seizoen tot nu toe. Redelijk wat filler eigenlijk en een plottwist op het einde die nogal ongeloofwaardig is. Hopelijk is het tweede deel wat beter.
 
Gilded Age. Vooral met de vrouw, maar een goed kostuumdrama kan me altijd wel smaken.
Beetje gemengde gevoelens. Het komt van de maker van Downtown Abbey dus de verwachtingen zijn wel hoog. De setting, decors en kostuums zijn echt goed gedaan. Acteerprestaties zijn ook goed. Je ziet dat ze een Amerikaanse versie van Downtown Abbey willen maken, maar dat, gecombineerd met het feit dat er op zowel op de bewoners als het personeel van twee huishoudens wordt geconcentreerd zorgt ervoor dat sommige verhaallijnen -in het eerste seizoen in ieder geval- amper uitgewerkt worden en bijgevolg nutteloos aanvoelen.
Heb er toch wel van genoten.
 
Yellowstone, seizoen 5, eerste deel: middelmatig seizoen tot nu toe. Redelijk wat filler eigenlijk en een plottwist op het einde die nogal ongeloofwaardig is. Hopelijk is het tweede deel wat beter.

Jammer genoeg wat hetzelfde gevoel. Had ik niet of veel minder bij de vorige seizoenen.. Zaten ook wat te veel feel gold/country optreden/iedereen (even) gelukkig-momenten in (en te weinig Rip en consoorten die de boel kort en klein slaan).

In afwachting van tweede deel de prequel eens opzoeken.
 
Met Disney+ terug te hebben, de draad weer opgepikt van de Netflix Marvel shows:

Luke Cage S2

Wat is dit een moeilijk seizoen om te raten. Het begint ongelooflijk: heerlijke hiphop gemixt met fantastisch geschreven karakterontwikkeling en prachtig gechoreografeerde vechtscènes. Maar gaandeweg, naar het einde toe, stapelen de onlogische plottwisten zich op. Objectief gezien blijft het nog steeds tien keer beter dan de Marvel-meuk die tegenwoordig uitkomt, maar het voelt toch aan als een gemiste kans.

Next up: Iron Fist S2.
 
Bezig met Alfred Hitchcock Presents te herbekijken. Seizoen 1-4 ooit al gezien maar nog 5-7 over. Het is hit of miss bij tijden want er zijn erg veel afleveringen per seizoen maar al bij al blijft het wel een leuk iets om vijf of zes na elkaar te kijken.
 
Ik weet dat je wil kijken voor de volledigheid, but don’t, just don’t. Doe alsof het niet bestaat… En hetzelfde met The Defenders.
Iron Fist S1 en The Defenders al bekeken (ben chronologisch aan het gaan). Iron Fist zou in S2 wel beter moeten zijn, dus ik hoop het slechtste al te hebben gehad
 
Gisterenavond eerste aflevering gezien van The Expanse. Toch wel heel erg onder de indruk, spannend verhaal en een hoge productiekwaliteit. Ik heb het eerste boek lang geleden gelezen, misschien moet ik de reeks toch nog eens herbeginnen.
 
Gisterenavond eerste aflevering gezien van The Expanse. Toch wel heel erg onder de indruk, spannend verhaal en een hoge productiekwaliteit. Ik heb het eerste boek lang geleden gelezen, misschien moet ik de reeks toch nog eens herbeginnen.
Een van de reeksen die voor mij alleen maar beter en beter wordt met de seizoenen. Ik had nog nooit van The Expanse gehoord dus had wel een aflevering of 3 nodig om er wat in te komen, maar mijn god, zo goed.
 
Mocht iemand nog twijfelen aan Cunk on Earth, hier een compilatiefilmpje waarom dit verplichte kost is 😂 echt, wat een vrouw.

 
Terug
Bovenaan