Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Reply 1988 op netflix
Koreaanse komedie/drama serie waarbij er een 4-tal gezinnen gevolgd worden die in dezelfde wijk wonen. Nog maar 2 afleveringen gezien (1,5 uur per afl), maar wat is dit goed :love2:.

Enigste klein minpunt tot nu toe zijn die geit geluiden.
 
Reply 1988 op netflix
Koreaanse komedie/drama serie waarbij er een 4-tal gezinnen gevolgd worden die in dezelfde wijk wonen. Nog maar 2 afleveringen gezien (1,5 uur per afl), maar wat is dit goed :love2:.

Enigste klein minpunt tot nu toe zijn die geit geluiden.
Precies dezelfde mening.
Ik zit er nu rond aflevering 10 en het wordt wel iets minder, meer romantisch komedie, maar tot nu toe nog steeds goed wel.
 
Prehistoric Planet gezien, vond ik wel het niveau van Walking with Dinosaurs eigenlijk halen persoonlijk. Ik vond de grotere focus op extremere omgevingen dan in andere dinodocumentaires ook wel tof. Het is natuurlijk een reconstructie, je kan niet met de camera teruggaan 65 miljoen jaar geleden en gaan filmen. Ook de wetenschap zelf blijft evolueren, maar ik denk dat het wel veel goed doet. En laten we niet vergeten dat natuurdocumentaires van vandaag ook wat geënsceneerd kunnen zijn. Ik vond het prima. 8/10.
 
"I infiltrated the township posing as your average American Yankee Doodle Dandy and I took over Lucky Brew's Bar and Grill. The previous owner mysteriously disappeared... because I killed him."

Jackie Daytona


Of hoe What we do in the Shadows ook in seizoen 2 onweerstaanbaar grappig blijft. Ook telkens stuk gaan van het lachen wanneer Nandor "This fucking guy" zegt. Simpel zinnetje, perfecte komische delivery.
 
Dahmer gezien, ik vond het zo-zo-tjes. Niet overtuigd van de aanpak waarbij ze met de arrestatie beginnen en dan terugblikken met tijdsprongen. Het was voor mij daardoor te veel "tell" ipv "show", voornamelijk omdat ze Dahmer in de ondervragingen verschillende malen zijn acties en denken lieten verklaren. Voor mij moet zoiets duidelijk worden uit de context en de manier waarop een acteur het personage neerzet, dan is die randcommentaar overbodig.
 
The Walking Dead
Eindelijk het laatste seizoen gezien. Was al meerdere seizoenen niks meer aan maar wou toch het einde ervan zien.

Fair Trade S2
Eerste seizoen vond ik wel cava en Antwaarpse crimi vind ik wel vermakelijk.
 
Slow Horses

Wist niet dat seizoen 2 er zou aankomen. Zeer sterk alweer, verhaal lijkt weer goed in elkaar te zitten.
 
Gisteren Unorthodox gebinged. Mooie, aangrijpende en interessante serie. Des te meer aangezien ik vlakbij de Antwerpse jodenbuurt woon. Dat zo een gesloten cultuur eigenlijk mogelijk is. Raar, mooi en beangstigend tegelijk.
 
Eindelijk The Peripheral uitgekeken. Ik heb letterlijk elke aflevering nog eens moeten herbekijken omdat ik soms aan het indommelen was (wegens te moe) en tegen het einde van een aflevering totaal de draad kwijt was. Dan nog zijn er dingen die ik precies nog niet doorheb, en veel concepten en ideeën (bvb Neoprims) worden ook veel te summier behandeld waardoor je ze snel vergeet terwijl ze later belangrijk zijn. Ook dat hele idee van Stubs en de interactie met Peripherals lijkt me rommelig (of ik heb het niet begrepen :D ) en zeker die ontknoping lijkt toch weinig consistent met hoe het tot dan voorgesteld werd. En die Zubov epiloog snap ik al helemaal niet (behalve dat het een duidelijke opening naar een 2de seizoen is).

Het stoort me ook hoe sommige plotlijnen ineens compleet verdwijnen... Bvb
Pickett blijkt dan toch niet gedood te zijn door de doodad, dus je verwacht ergens nog spanning omdat hij zou kunnen verklappen dat het Tommy was..
Maar daarna gebeurt er niets meer met dat idee. En sommige karakter-interacties zijn zo ongeloofwaardig, bvb
het lijkt Wilf niets te doen wanneer blijkt dat Aelita nog leeft, of Conner die gewoon zomaar zonder tegenpruttelen Flynne executeert
.

Niet slecht, maar had er toch nog meer van verwacht... 6/10.
Ik heb deze week de laatste drie afleveringen uitgekeken, nadat ik het even had laten liggen (door omstandigheden, niet omdat ik het slecht vond, integendeel). Ik was ook niet helemaal mee de laatste aflevering, mede doordat ik al enkele zaken was vergeten. En er zitten wel wat inconsistenties in inderdaad. Maar overall vond ik het toch best genieten, er wordt uitstekend geacteerd en het ziet er visueel ook heel goed uit. 7/10
 
The Walking Dead
Eindelijk het laatste seizoen gezien. Was al meerdere seizoenen niks meer aan maar wou toch het einde ervan zien.

Fair Trade S2
Eerste seizoen vond ik wel cava en Antwaarpse crimi vind ik wel vermakelijk.

Woar edde gaai da twiede seizoen van feir treed al kunne bekaaike gast?* En doet ons Ella June nog mee?

*Antwerps Manou Kersting accent
 
Terug
Bovenaan