TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Better Call Saull is wat subtieler? Personages krijgen meer tijd en ruimte en te groeien.
Zoals @Lint al zei White zijn momenten zijn altijd heel groots en bombastisch. In eerste instantie werkt dat wel: dat zorgt voor veel coole en memorabele momenten. Maar, voor mij, werkt dat geen tweede keer. De shock value valt weg en dan werkt het gewoon minder voor mij. Als je dat weg neemt, schiet er een relatief mager beestje over.

Begrijp me ni verkeerd: het is zeker geen slechte serie en heb daar destijds ook enorm hard van genoten. Maar het blijft bij die ene keer. Terwijl ik van bv The Sopranos, The Wire en zelfs Better Call Saul kan blijven genieten. (al gebied de eerlijkheid me te zeggen dat ik nog geen rewatch van BCS heb gedaan).
Breaking Bad heb ik eerlijk gezegd ook nog niet opnieuw bekeken. Er liggen nog teveel andere series op de to-watch-plank.
 
Episode 1 en 2 van '3 body problem'. Ziet er alvast goed uit. Zo lang Benioff en Weiss goed boekmateriaal hebben zeker.
De ideeën zijn idd sterk, en begrijp waarom het sci fi boek zo geprezen is als deze dan nog eens dieper uitgewerkt zijn in het boek.

Finale S2 Halo. Nogal zeer snel tempo opeens, mocht wel 15-20 minuten langer geweest zijn als extra met maar 8 episodes.
Cliffhanger einde naar een S3 (natuurlijk in canon met de games).
 
Laatst bewerkt:
Breaking Bad en BCS krijgen beide gemiddeld 95%. Zal wel niet slecht zijn zeker. Dat is geen hype, maar een hit. En dan zijn er smaken en kleuren, het is uw ding of het is dat niet ... Binnenkort ook misschien es een rewatch na een volledige BB te zien in 2013. BCS zag ik eerder per seizoen.

Nu is er gewoon een overaanbod van series, dus het is kiezen.
 
One Day op Netflix afgerond. Dacht dat ik er maar niets aan zou vinden vermits het nogal romcom vibes had maar aangenaam verrast.

Leo Woodall was me al opgevallen in the white lotus en hier is hij weer echt goed. Denk dat we daar nog veel van gaan horen, hopelijk maakt hij wat interessante keuzes.

Het concept dat ze over een tijdsperiode van 10+ jaar telkens dezelfde dag tonen in het leven van 2 mensen is heel tof gedaan en laat je wel eens nadenken over het leven en hoe snel het wel niet allemaal kan keren (positief en negatief). De basis is een liefdesverhaal maar 90% gaat eigenlijk gewoon over de hoogtes en laagtes in het leven van deze 2 personen. Zeker een aanrader, je bent er ook redelijk snel door!
 
Masters of the air
Goed gemaakt en deftig geacteerd maar minder intens en meeslepend dan Band of Brothers of The Pacific.
 
Vanaf morgen weer een nieuw seizoen van Dertigers. Om het even over een andere boeg te gooien. Guilty pleasure. Omdat ik zelf een dertiger ben, tiens.

Ik vond de serie goed tem seizoen 4.
Voor mij onbegrijpelijk waarom men ineens kiest voor een totaal andere cast en verhaallijn en namen.

Afgehaakt dus.
 
Eerste 3 afleveringen van 3 Body Problem.
Gemengde gevoelens tot nu toe. Het boek viel bij mij ook niet echt in de smaak. Het concept vond ik enorm cool (en was ook de reden dat ik was beginnen lezen), namelijk dat we contact leggen met een geavanceerde alien beschaving, en we weten dat ze naar ons toe komen en dat het niet met de beste intenties is. Maar de uitvoering, meh. In het boek vond ik de interacties en dialogen heel onnatuurlijk, maar dat kon ik nog plaatsen omdat Chinees moeilijk te vertalen is, en hun sociale omgang heel anders is dan bij ons. Op dat vlak werkt de serie dus natuurlijk beter. De scenes in China, jaren '60 en '70, zijn erg trouw aan het boek. De scenes in het heden zijn over een compleet andere boeg gegooid, en dat is eigenlijk een pluspunt.
En dan heb je die VR dingen... In het boek vond ik dat ergens al heel erg cringey, en dat is voor mij in de serie net zo. De cgi is vreselijk (in die mate zelfs dat ik mij afvraag of het expres is, gezien het eigenlijk een geavanceerd VR spel is) en heel die opzet vind ik ongelofelijk onnozel, inclusief dat dehydrateren/hydrateren. Het oplossen van de effectieve 3 body problem vind ik interessant, maar daar wordt amper op ingegaan.
 
Episode 1 en 2 van de Duitse serie Dear Child. (Waarom vertalen ze die titels toch altijd? 🙄 /taalnerd )

Spannend en niet altijd voor zwakke magen, maar ik ben niet veel gewend, dus het zal wel aan mij liggen. :unsure:

De intro is altijd anders en op een zeer creepy manier gefilmd. Sjiek.
 
Frieren beyond journey's end

Genieten van begin tot einde. Een anime met prachtige animatie die nooit dipt in kwaliteit, top-tier soundtrack en gewoon zo heerlijk cozy aanvoelt de hele tijd dat je kijkt. Ik denk niet dat ik sinds de originele LOTR-trilogie iets heb ervaren dat me dergelijke Tolkien-vibes geeft. Personages zijn likeable, menselijke verhalen over verlies en verder gaan in het leven en het seizoen eindigt op een noot die u voldaan achterlaat.

Pijnlijk om te bedenken dat we mogelijk lang moeten wachten op een S2. Ik kan alleen maar hopen dat dezelfde studio en creatieve geniën eraan werken als S1.
 
Intussen Dear Child uitgezien. Echt wel een goede serie imo. Aanrader!

Nu begonnen aan Dark. Zeer creepy en zo te zien een psychedelische intro? :woohoo: Leuk nummer ook.
 
Laatst bewerkt:
The Nanny S1

Op verzoek vd vriendin, maar kan er zelf ook wel wat mee lachen. Ik weet wel niet of het anno 2024 de moeite is om in zijn geheel terug te bekijken want na een seizoen begint het al een beetje "samey" aan te voelen.
 
Severance (Apple TV+) uitgekeken. Echt een pareltje van een dystopische plot, voor de liefhebbers van The Handmaid's Tale en 1984. Ik hoop alleen dat de scenaristen aan de losse eindjes uitgeraken in de volgende seizoenen.

edit: typo
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan