TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik doe ook nog mee Breaking Bad is inderdaad overroepen!

Better Call Saul >>>>>>> Breaking Bad
XgunOP9drBEZ2Jo0ZT.webp


(ik heb wel BCS niet gezien, lmao)
 
Prison Break S02:

Beetje verzwakt na het eerste seizoen maar blijft wel zeker goed en enorm vermakelijk en bingewatchend.. Weet wel niet wat ik moet denken van de overige 4 seizoenen.
 
Prison Break S02:

Beetje verzwakt na het eerste seizoen maar blijft wel zeker goed en enorm vermakelijk en bingewatchend.. Weet wel niet wat ik moet denken van de overige 4 seizoenen.
Je bedoelt de overige 3 seizoenen?

S1: Meesterwerk
S2: Zeer onderhoudend
S3: Zeer onderhoudend, maar is slechts half zo lang (writer's strike destijds) en voelt dus wat gerushed
S4: Bagger
S5: Iets minder bagger
 
Severance gisteravond uitgekeken.
Na een paar afleverinen ging het even wat te traag vooruit imo, maar verder weinig op aan te merken. Geweldige serie. :love:
Benieuwd wat seizoen 2 zal brengen!
Vond ik ook top! Eindelijk eens zon absurd concelt goed uitgewerkt en met goede acteurs. Blijkbaar wel kwebbeles intern en seizoen 2 zou serieus vertraging oplopen... mss afstel
 
The Gentlemen

Na aflevering 1 dacht ik: meesterwerk in de maak. Maar dat niveau wordt helaas nooit meer bereikt. (Heel) goed, maar niet geniaal. En de laatste aflevering is ronduit zwak.
 
Er zijn imo ook maar weinig series die memorabel kunnen afsluiten, dat zijn echt uitzonderingen en is een kunst op zich.

Top of my head van goede afsluiters: Bojack Horseman, Sopranos, Angel, Scrubs, Mad Men.
Ik doe daar Better Call Saul ook nog wel bij. Jimmy's arc is echt subliem imo.
30 Rock vond ik ook heel goed en geestig. Seinfeld's einde heeft ook wel iets maar ik snap dat mensen dat absoluut niet smaken.

Die ben ik niet vergeten. Een echt perfect einde vond ik dat niet (en daar ging mijn post over). Niet slecht ofzo, maar nogal getelegrafeerd en "het moet cool zijn".

Daarnaast ben ik toch ook van mening dat BB enigszins overhyped is. Absoluut een goede serie (met ook een deftig einde), maar belandt voor mij in de subtop. Het raakt net niet bij de top omwille van 3 redenen:
  1. Ondanks dat Cranston uiteraard een monster prestatie neerzet, is die serie meer bezig met ons te laten zien wie Walter is d.m.v. gecrafte coole momenten, ipv het ons puur te doen voelen.
  2. Er zit teveel fluff / filler episodes in. Het geheel is niet "strak" genoeg.
  3. Het hele "oooh wauw het coole is dat ge Walter van een brave huisvader naar een asshole ziet transformeren" is complete horseshit. Walter is een asshole van minuut 1. En series met assholes kunnen perfect interessant zijn als de asshole intrinsiek interessant, charmant en/of enigmatisch is (zie Mad Men en Bojack Horseman), maar Walter is en blijft gewoon een zielig mannetje zonder 1 van die kwaliteiten.
:bow:

Exact mijn gevoel. Vooral het eerste. Wanneer je de serie nog eens bekijkt valt dat imo eens zo hard op.
Vooral omdat je die momenten al kent en dan is die impact een pak minder dan wanneer je het voor het eerst ziet. Valt dat weg, dan schiet er voor de rest "niet veel" over en verliest het geheel wat van zijn pluimen.

Ik doe ook nog mee Breaking Bad is inderdaad overroepen!

Better Call Saul >>>>>>> Breaking Bad
Dikke second.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Je bedoelt de overige 3 seizoenen?

S1: Meesterwerk
S2: Zeer onderhoudend
S3: Zeer onderhoudend, maar is slechts half zo lang (writer's strike destijds) en voelt dus wat gerushed
S4: Bagger
S5: Iets minder bagger
Hoezo S3 zeer onderhoudend? Season 3 is waar het hele ding into the shitter ging... je voelde daar aan alles dat ze op voorhand een redelijk goed concept hadden van hoe hun full season story arch er ging uit zien maar dat door de befaamde writer's strike dat uiteindelijk allemaal in een half seizoen moest gepropt worden en daar is het volledig verkeerd gedaan. Ik heb eerlijk gezegd zelden een groter trainwreck gezien, vergeleken met het niveau van S1 & 2.

Hoewel... er zijn dat jaar een heel deel series in de soep gedraaid om nooit meer te herstellen. Heroes S1 vond ik destijds bv ook best leuke TV maar ook dat draaide in S2 volledig de soep in door die writer's strike.
 
Awel hé. Ik heb Breaking Bad dus nog nooit gezien. :unsure:
Tijd om wat bekentenissen te doen dan:

 
Heel vaak op het punt gestaan om eraan te beginnen, maar dat vraagt wel wat commitment op vlak van tijdsbesteding omdat het toch al om 5 seizoenen gaat en 62 afleveringen van 50 minuten. Tel maar uit, dat vraagt véél tijd. Op vlak van series hou ik het zelden langer vol dan 1 seizoen omdat ik geen zin heb om meerdere weken vastgekluisterd te zitten aan één serie die (vaak té) lang uitgesponnen wordt. Dan liever kortere series of anthologyseries waarbij je met één seizoen ook meteen een afgesloten verhaal hebt. Er zijn wel uitzonderingen, zoals Game of Thrones.
 
Prison Break S02:

Beetje verzwakt na het eerste seizoen maar blijft wel zeker goed en enorm vermakelijk en bingewatchend.. Weet wel niet wat ik moet denken van de overige 4 seizoenen.
Ik was destijds helemaal weg van S01.

S02E03 ruined it for me. Vanaf dan enkel nog zo'n toestanden en 't was helemaal om zeep.

Op een bepaald moment wordt Sucre (in een gestolen wagen) aan de kant gezet door een agent, ergens op een baantje tussen open velden. Agent vraagt zijn ID, wandelt naar zijn motor om door te geven aan de centrale. Agent keert terug naar de wagen en Sucre is weg. Beeld verspringt en Sucre zit te voet al enkele kilometers verder op zoek naar z'n vrouw. Dat er bepaalde zaken sterk overdreven zijn, tot daar. Maar no way dat Sucre daar ongezien kon weggeraakt zijn met die agent op enkele meters afstand. Te belachelijk voor woorden.
 
Heel vaak op het punt gestaan om eraan te beginnen, maar dat vraagt wel wat commitment op vlak van tijdsbesteding omdat het toch al om 5 seizoenen gaat en 62 afleveringen van 50 minuten. Tel maar uit, dat vraagt véél tijd. Op vlak van series hou ik het zelden langer vol dan 1 seizoen omdat ik geen zin heb om meerdere weken vastgekluisterd te zitten aan één serie die (vaak té) lang uitgesponnen wordt. Dan liever kortere series of anthologyseries waarbij je met één seizoen ook meteen een afgesloten verhaal hebt. Er zijn wel uitzonderingen, zoals Game of Thrones.
Snap ik ergens wel. Ik heb dat tegenwoordig ook. Vroeger toen ik nog geen kinderen en partner had, ging dat allemaal vlot en was er geen probleem. Toen kwam de partner en gaan we dingen samen kijken, dat lukte ook nog wel als we veel tijd samen hebben 's avonds. Nu hebben we elks onze hobby's en moet er altijd wel iemand op de dochter passen waardoor er hooguit 6h tv-tijd samen is, als het dat al is en dan is zo'n tv-show met 6-8 seizoenen gewoon onhaalbaar of het wordt een 20 jarenplan.

Keuzes keuzes :)
 
Heel vaak op het punt gestaan om eraan te beginnen, maar dat vraagt wel wat commitment op vlak van tijdsbesteding omdat het toch al om 5 seizoenen gaat en 62 afleveringen van 50 minuten. Tel maar uit, dat vraagt véél tijd. Op vlak van series hou ik het zelden langer vol dan 1 seizoen omdat ik geen zin heb om meerdere weken vastgekluisterd te zitten aan één serie die (vaak té) lang uitgesponnen wordt. Dan liever kortere series of anthologyseries waarbij je met één seizoen ook meteen een afgesloten verhaal hebt. Er zijn wel uitzonderingen, zoals Game of Thrones.
Ik ben er ooit ook naar beginnen kijken als alle seizoenen al uitgezonden waren. Ik was benieuwd van waar de hype en hoge reviewscores kwamen en er dan toch maar aan begonnen en ik heb het me nooit beklaagd.
Is het de beste serie? Misschien niet, maar ze mag er wel bij staan imo.
 
Heroes S1 vond ik destijds bv ook best leuke TV maar ook dat draaide in S2 volledig de soep in door die writer's strike.
Ah, dat wist ik niet, verklaart wel veel! Ik ben toen denk ik ergens in de loop van het tweede of derde seizoen gestopt met kijken, omdat het zo slecht werd. Doodzonde, dat eerste seizoen was echt wel leuk.
 
Heel vaak op het punt gestaan om eraan te beginnen, maar dat vraagt wel wat commitment op vlak van tijdsbesteding omdat het toch al om 5 seizoenen gaat en 62 afleveringen van 50 minuten. Tel maar uit, dat vraagt véél tijd. Op vlak van series hou ik het zelden langer vol dan 1 seizoen omdat ik geen zin heb om meerdere weken vastgekluisterd te zitten aan één serie die (vaak té) lang uitgesponnen wordt. Dan liever kortere series of anthologyseries waarbij je met één seizoen ook meteen een afgesloten verhaal hebt. Er zijn wel uitzonderingen, zoals Game of Thrones.
Ik snap dit ergens wel, beginnen kijken naar een serie waar al een pak seizoenen van zijn lijkt soms zo'n grote horde.

Aan de andere kant, eigenlijk véél liever dat dan weer één of andere Netflix reeks te kijken waar je in een best amusant seizoen 1 (soms 2) opgezet wordt voor een story arch die verschillende seizoenen kan overkoepelen om dan te zien dat Netflix die reeks vroegtijdig afvoert en je met gigantische plotholes/cliffhangers blijft zitten. Soms wacht ik echt bewust tot een reeks 3 seizoen ver is om te beginnen kijken omdat ik gewoon niet wil investeren in een reeks waarvan ik niet weet of ze het eerste seizoen overleeft.

De gulden middenweg zijn dan inderdaad dat soort limited series die exact 1 seizoen zijn maar daar blijf ik dan soms op mijn honger zitten naar character development.

Doet mij onwillekeurig hieraan denken: :tongue:
 
Je bedoelt de overige 3 seizoenen?

S1: Meesterwerk
S2: Zeer onderhoudend
S3: Zeer onderhoudend, maar is slechts half zo lang (writer's strike destijds) en voelt dus wat gerushed
S4: Bagger
S5: Iets minder bagger
Serie krijgt wel nog vrij deftige scores op IMDB in S4 en S5 dus wrs kijk ik het wel nog uit :)
 
Terug
Bovenaan