TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Alvast sorry, maar...

Better Call Saul heb ik 2 keer een kans gegeven. Not my cup of tea.

Ik vond Breaking Bad dan wel weer zot goed :unsure:
Bwa nee gij persoonlijke smaak is persoonlijke smaak he.

Ik heb het geniale van breaking bad nooit begrepen miljoenen mensen wel, goed voor hen dat ze er zoveel plezier hebben uitgehaald maar ik hoef het nooit nog terug te zien. Maar voor zover je objectief kan oordelen zie ik ook wel dat breaking bad deftig gemaakt is natuurlijk gewoon geen of weinig klik mee.

Ik vond Saul zelf dan weer wel zo'n geweldig personage en de reeks zo clever geschreven dat ik die serie wel met veel plezier zou herbekijken.
 
Alvast sorry, maar...

Better Call Saul heb ik 2 keer een kans gegeven. Not my cup of tea.

Ik vond Breaking Bad dan wel weer zot goed :unsure:
Dan denk ik dat je het twee keer toch niet lang genoeg volgehouden hebt. Better Call Saul is (imho, maar eigenlijk is dat een feit ;) ) zeker even waanzinnig goed als Breaking Bad.
 
Ivm Breaking Bad discussie, ik vind het zelf wel een zeer goede reeks met enkele torenhoge pieken die voor de meest spannende televisie ooit hebben gezorgd. Maar niet alle aspecten van die serie waren even goed; ik heb me even vaak verveeld als op het puntje van mijn stoel gezeten. Tot op het punt dat ik ergens halverwege seizoen 3 ben gestopt en een jaar of twee niet verder heb gekeken. Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik de serie heb uitgekeken want er volgden nog veel zalige stukken. Ik was echter niet zo tevreden met hoe alles afliep in die laatste twee afleveringen.

Also, El Camino wtf?

Better Call Saul vond ik zelf veel beter. Die show had dezelfde visuele flair en geweldige muziek als zijn voorganger, maar met veel meer intrigerende personages en verhaallijnen. Enkel vond ik het jammer dat er zo'n lange wachttijd was tussen seizoen 5 en 6, dat heeft me er een beetje uit gehaald waardoor de finale van de reeks minder goed binnenkwam. Desondanks nog altijd een van mijn favoriete series. Had ik nooit verwacht van een spin-off.
 
BB vond ik zeer goed, met slechts 1 seizoen dat me minder kon boeien (irritatie niveau van Skyler lag nog hoger dan normaal).

Enkele jaren geleden BCS tot 2 maal toe geprobeerd maar na aflevering 5 toch ermee gekapt. Om één of andere reden kon het me niet bekoren.
 
Dan denk ik dat je het twee keer toch niet lang genoeg volgehouden hebt. Better Call Saul is (imho, maar eigenlijk is dat een feit ;) ) zeker even waanzinnig goed als Breaking Bad.
Hoe kan dat nu een feit zijn? Het is niet omdat dat jouw mening is dat het automatisch een feit is.

Integendeel zelfs: ik heb rap even op IMDB gekeken en daar krijgt BB 9.5 terwijl BCS 'slechts' 9.0 krijgt?

For the record: Ik heb zelf BCS nog niet gezien.
 
Hoe kan dat nu een feit zijn? Het is niet omdat dat jouw mening is dat het automatisch een feit is.

Integendeel zelfs: ik heb rap even op IMDB gekeken en daar krijgt BB 9.5 terwijl BCS 'slechts' 9.0 krijgt?

For the record: Ik heb zelf BCS nog niet gezien.
Vandaar het knipoogje misschien?

Op Rotten Tomatoes krijgt BB 96% en BCS 98%... Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

De boodschap van mijn bericht was dat je BCS wat langer een kans moet geven, het komt pas echt op gang in seizoen twee. Jammer dat je op dit forum voor het minste terecht gewezen wordt.
 
Goh, ik ben al blij dat ze alles wat Portugees is, als Engels nadoen want anders had het wel een vermoeiende serie geweest. Dat breekt de immersie wat maar toch geen domme keuze om de serie internationaal aantrekkelijk te maken denk ik.
 
Goh, ik ben al blij dat ze alles wat Portugees is, als Engels nadoen want anders had het wel een vermoeiende serie geweest. Dat breekt de immersie wat maar toch geen domme keuze om de serie internationaal aantrekkelijk te maken denk ik.
Ik had dat wel interessant gevonden, maar ik weet niet of de poel aan internationale Portugeessprekende acteurs zo groot is en op deze manier is het ook wel goed. Het is alleszins wel een goede zaak dat de Japanners hun eigen taal spreken in plaats van dat typische Japanglish.
 
Idd. Straks episode 5 zien.

Het enige slechte aan die serie is de manier waarop die Engelsman/Hajin spreekt. Obnoxious.
Ik vind hem ook het grootste minpunt tot nu toe. Verder ben ik eigenlijk niet zo enthousiast in het algemeen over de serie zoals de meerderheid.
 
Ik vind hem ook het grootste minpunt tot nu toe. Verder ben ik eigenlijk niet zo enthousiast in het algemeen over de serie zoals de meerderheid.
Blackthorne overtuigt niet helemaal, maar ik kan me erover zetten omdat het geheel in mijn ogen wel goed zit.

Vanaf morgen weer een nieuw seizoen van Dertigers. Om het even over een andere boeg te gooien. Guilty pleasure. Omdat ik zelf een dertiger ben, tiens.
 
The gentlemen uitgekeken en da's toch ook wel wat overroepen. Zeker niet slecht maar Guy Richie is toch echt wel een one trick pony. We zijn 20 jaar later en die is nog altijd op zijn stijl van Snatch en Lock, Stock aan het teren precies. Beetje gemakkelijk.
 
Vandaar het knipoogje misschien?

Op Rotten Tomatoes krijgt BB 96% en BCS 98%... Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

De boodschap van mijn bericht was dat je BCS wat langer een kans moet geven, het komt pas echt op gang in seizoen twee. Jammer dat je op dit forum voor het minste terecht gewezen wordt.
OK, ik moet wel toegeven dat ik nooit tot aan seizoen 2 geraakt ben. Al vind ik na het bekijken van een 6-tal afleveringen dat je dan toch op een kruispunt staat: Do I love it or leave it?
 
Ivm Breaking Bad discussie, ik vind het zelf wel een zeer goede reeks met enkele torenhoge pieken die voor de meest spannende televisie ooit hebben gezorgd. Maar niet alle aspecten van die serie waren even goed; ik heb me even vaak verveeld als op het puntje van mijn stoel gezeten. Tot op het punt dat ik ergens halverwege seizoen 3 ben gestopt en een jaar of twee niet verder heb gekeken. Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik de serie heb uitgekeken want er volgden nog veel zalige stukken. Ik was echter niet zo tevreden met hoe alles afliep in die laatste twee afleveringen.

Also, El Camino wtf?

Better Call Saul vond ik zelf veel beter. Die show had dezelfde visuele flair en geweldige muziek als zijn voorganger, maar met veel meer intrigerende personages en verhaallijnen. Enkel vond ik het jammer dat er zo'n lange wachttijd was tussen seizoen 5 en 6, dat heeft me er een beetje uit gehaald waardoor de finale van de reeks minder goed binnenkwam. Desondanks nog altijd een van mijn favoriete series. Had ik nooit verwacht van een spin-off.
Better Call Saull is wat subtieler? Personages krijgen meer tijd en ruimte en te groeien.
Zoals @Lint al zei White zijn momenten zijn altijd heel groots en bombastisch. In eerste instantie werkt dat wel: dat zorgt voor veel coole en memorabele momenten. Maar, voor mij, werkt dat geen tweede keer. De shock value valt weg en dan werkt het gewoon minder voor mij. Als je dat weg neemt, schiet er een relatief mager beestje over.

Begrijp me ni verkeerd: het is zeker geen slechte serie en heb daar destijds ook enorm hard van genoten. Maar het blijft bij die ene keer. Terwijl ik van bv The Sopranos, The Wire en zelfs Better Call Saul kan blijven genieten. (al gebied de eerlijkheid me te zeggen dat ik nog geen rewatch van BCS heb gedaan).
 
Terug
Bovenaan