Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Die vierde gaat 170 minuten duren. Hoeveel kills kunt ge bedenken?
Snap dit ook niet zo goed.
Naar het schijnt is hij wel echt episch.. Krijgt nu al een 9 op 10 op imdb :o

Vond wel dat john wick 2 en 3 wat te lang aanvoelde al bij momenten.... met speelduur van dik 2 uur, voor een verhaal die we reeds zagen passeren. (hij is nu opeens opgejaagd wild, en dit al 2 films lang)

Wel benieuwd over welke boeg ze het nu gaan gooien in deel 4.

All Quiet on the Western Front

Vond het een heel indrukwekkende en aangrijpende film. Wel een iets te bruuske overgang in het begin, je hebt amper tijd om de namen van die 4 boys te onthouden of ze zitten allemaal reeds in de loopgraven en zien er quasi hetzelfde uit. En eigenlijk misschien iets te positief over de Duitsers? Uiteindelijk waren zij wel de agressor, en hebben ontzettend verschrikkelijke dingen op hun conto. Ik zie daar eigenlijk heel weinig van terug.
Ik ga wel proberen het boek te lezen, dat zou blijkbaar een meer correct beeld schetsen.
Wat bedoel je met positief? Het is een Duits boek geschreven door een Duitse soldaat over zijn ervaring van de oorlog. Vind je dat de Duitse soldaten veroordeeld moeten worden voor hun daden? Ik zie weinig verschil tussen het voetvolk van beide kanten. Daar gaat het eigenlijk over.
Of bedoel je dan eerder de scenes met de officieren of in Versailles? Die veranderen de toon inderdaad, en slaan nergens op en zijn een groot probleem van de film, die op spectaculaire wijze het punt van het boek mist.

Het boek gaat over het feit dat de oorlog voor de soldaten een onmenselijke en zinloze machine is, zonder glorie of heldendaden of spektakel. Enkel willekeurige dood en angst en rot. De politiek erboven is irrelevant voor de soldaten, en dat de film de scenes in versailles verweeft met het verhaal van de protagonisten impliceert een connectie die compleet ingaat tegen wat het boek ons wil vertellen.
Zoals je zegt leren we de personages ook veel te weinig kennen, waardoor de impact verloren gaat van hoe hard ze veranderen van vrolijke hoopvolle kinderen naar murw geslagen wandelende lijken. Er zijn ook geen bombastische veldslagen met grote charges maar wel plotse artillerie inslagen, verdwaalde kogels en zieke soldaten die sterven van de diarree.

Als generische oorlogsfilm zou het een goede film zijn, maar ik denk niet dat ik ooit al een verfilming heb gezien die zijn bronmateriaal zo verkeerd begrijpt.
Zeker lezen trouwens! Enorm aangrijpend boek. Zonder twijfel 1 van de beste boeken over oorlog die er zijn, en 1 van mijn favoriete boeken tout court.

Wat bedoel je met positief? Het is een Duits boek geschreven door een Duitse soldaat over zijn ervaring van de oorlog. Vind je dat de Duitse soldaten veroordeeld moeten worden voor hun daden? Ik zie weinig verschil tussen het voetvolk van beide kanten. Daar gaat het eigenlijk over.
Of bedoel je dan eerder de scenes met de officieren of in Versailles? Die veranderen de toon inderdaad, en slaan nergens op en zijn een groot probleem van de film, die op spectaculaire wijze het punt van het boek mist.

Het boek gaat over het feit dat de oorlog voor de soldaten een onmenselijke en zinloze machine is, zonder glorie of heldendaden of spektakel. Enkel willekeurige dood en angst en rot. De politiek erboven is irrelevant voor de soldaten, en dat de film de scenes in versailles verweeft met het verhaal van de protagonisten impliceert een connectie die compleet ingaat tegen wat het boek ons wil vertellen.
Zoals je zegt leren we de personages ook veel te weinig kennen, waardoor de impact verloren gaat van hoe hard ze veranderen van vrolijke hoopvolle kinderen naar murw geslagen wandelende lijken. Er zijn ook geen bombastische veldslagen met grote charges maar wel plotse artillerie inslagen, verdwaalde kogels en zieke soldaten die sterven van de diarree.

Als generische oorlogsfilm zou het een goede film zijn, maar ik denk niet dat ik ooit al een verfilming heb gezien die zijn bronmateriaal zo verkeerd begrijpt.
Zeker lezen trouwens! Enorm aangrijpend boek. Zonder twijfel 1 van de beste boeken over oorlog die er zijn, en 1 van mijn favoriete boeken tout court.

Met positief bedoel ik dat je van de Duitse gruweldaden niets terug ziet, enkel van de Fransen zie je dat: met die tanks, die vlammenwerpers, de jonge boerenzoon met moordlustige ogen, etc.
Ook in de treinwagon in de onderhandeling waren de Duitsers diegene die hun menselijke kant toonden en de Fransen diegene die zoveel mogelijk Duitsers wilden kapot maken, niet van een onmiddellijke wapenstilstand wilden weten, etc.
Al die dingetjes bij mekaar opgeteld, zorgden ervoor dat ik toch meer de indruk kreeg alsof de Duitsers hier de "goeien" waren. En dan heb ik het puur over hoe het in de film gebracht werd, het boek heb ik nog niet gelezen.
Ik heb het boek wel daarnet gekocht op Amazon, samen met enkele andere boeken van de auteur.

Gisteren "Everything Everywhere All At Once" gezien. Gewoon gekeken omwille van zijn Oscars en dat hij op Prime staat. Heb raar genoeg de hele hype vorig jaar gemist, had zelfs nog nooit van de film gehoord tot de aanloop van de Oscars (terwijl ik nochtans wel veel media volg).
Anyway, mixed feelings. Alleszins de meest originele en geflipte film die ik ooit gezien heb, maar anderzijds vond ik hem heel inconsistent. Duurde te lang eer hij echt loskwam (had na een kwartier al zin om te stoppen - maar principieel kijk ik alle films uit), dan werd het ineens een spervuur van ideeën en scenes, die uiteindelijk zodanig lang duurde dat het vermoeiend werd, om dan weer op een redelijk melige en kalme manier te eindigen. Heeft voor mij toch de helft teveel Oscars gewonnen. Beste film ? Beste vrouwelijk bijrol ? Beste mannelijke bijrol ? Dunno hoor... kan me niet van de indruk ontdoen dat de Aziatische insteek voor de nodige gratis bonuspunten zorgde.
Heb op het forum hier ook al eens gezocht en de meningen hier waren precies inderdaad ook zeer verdeeld.
EDIT: wel grappig dat ik daardoor nu pas deze LECTRR begrijp : https://www.standaard.be/cnt/dmf20230228_97154569?pid=10179569#

Laatst bewerkt:

Dankzij uw post ga ik de boek eens lezen.

All Quiet on the Western Front

Vond het een heel indrukwekkende en aangrijpende film. Wel een iets te bruuske overgang in het begin, je hebt amper tijd om de namen van die 4 boys te onthouden of ze zitten allemaal reeds in de loopgraven en zien er quasi hetzelfde uit. En eigenlijk misschien iets te positief over de Duitsers? Uiteindelijk waren zij wel de agressor, en hebben ontzettend verschrikkelijke dingen op hun conto. Ik zie daar eigenlijk heel weinig van terug.
Ik ga wel proberen het boek te lezen, dat zou blijkbaar een meer correct beeld schetsen.
Als je het boek The Sleepwalkers van Christopher Clarke leest over de aanloop naar WO I komen Frankrijk en Groot-Brittanië er zeker niet onschuldig uit, al hebben de Duitsers zich wel degelijk misdragen in België (brandschatting van Leuven, executie van zogenaamde "francs-tireurs", ...). WO I is het gevolg van een complex geopolitiek spel dat helemaal verkeerd is uitgedraaid.

One Flew over the Cuckoo's Nest eindelijk eens gezien. 'Bangelijke' film met de ongelofelijk goeie Jack Nicholson.
Er zijn wel een aantal zaken waar je 'over' kijkt of die te weinig duidelijk worden gemaakt, maar voor de rest... zo'n films maken ze niet vaak.

Met positief bedoel ik dat je van de Duitse gruweldaden niets terug ziet, enkel van de Fransen zie je dat: met die tanks, die vlammenwerpers, de jonge boerenzoon met moordlustige ogen, etc.
Ook in de treinwagon in de onderhandeling waren de Duitsers diegene die hun menselijke kant toonden en de Fransen diegene die zoveel mogelijk Duitsers wilden kapot maken, niet van een onmiddellijke wapenstilstand wilden weten, etc.
De aggressie en gruwel zie je inderdaad niet in de 'gewone' soldaten, wat ik ook niet zou verwachten. Maar worden hier eerder belichaamd door die ene officier die niet kan omgaan met het verlies van de oorlog.

Ik wil de film nu ook niet teveel gaan goedpraten, want naast enkele fenomenale scènes vond ik er niet veel aan. Zoals @utred al aanhaalde, hij mist zijn punt helemaal en slaagt er niet in om een band met de hoofdpersonages aan te maken.

Het viel wel mee. Ik was niet omvergeblazen. Ik vond de film in het algemeen erg donker, ongeacht of het nu zwart/wit is. Ook met momenten nogal slaapverwekkend.

Het viel wel mee. Ik was niet omvergeblazen. Ik vond de film in het algemeen erg donker, ongeacht of het nu zwart/wit is. Ook met momenten nogal slaapverwekkend.
Ja, ik moet zeggen dat ik ook niet echt fan was na mijn eerste kijkbeurt. Na enkele andere Hitchcocks te hebben gezien had ik foute verwachtingen hiervan. Maar ik ben later wel beginnen houden van gotische romances als deze en ik denk dat ik bij een tweede kijkbeurt veel meer zou genieten.

Kickboxer I

Nostalgie... Tong Po, Tong Po!!

Kickboxer met JCVD blijft een goede film :love:
Ik heb deze film wellicht al +20 keer gezien.

Jammer dat deze scene er uit is gehaald, uit de DVD releases....; Sterke scene en maakt de vengeance feeling just nog sterker imo.

Ook kickboxer 2 is echt een aanrader, wel zonder JCVD maar Sasha Mitchell kan toch even goed vechten hoor, en Tong Po doet terug mee (ja hem :) )

Women Talking
Straffe film met vrouwen die praten.

Mad God
Straffe film zonder dialoog.

Alles is in evenwicht nu.

Beide films zijn fucked up op hun eigen manier. Die eerste is helaas pure horror die blijft plakken. Enorm straffe ensemblecast though.

Luther: the fallen sun

De film begon sterk en Big 'Driss als Luther is gewoon ❤️ . Andy Serkiss als psycho ook wel goed. Goede toonzetting.

Maar dien 2de helft van de film en vooral dat laatste kwartier.

What the actual fuck was me dat seg.

- Slechte vechtscenes / choreography

- Het gedeelte als ze hem uit dat meer vissen: met zijn natte kleren gewoon een dekentje, dan van den brancard met zijn supernatte kleren en alles is in orde en dan de volgende scene terug op den bancard, half dood aan het gaan.....nog steeds met diezelfde natte kleren.... Het is alsof de regisseur vroeger doormoest en de acteurs en iedereen op de set gewoon maar wat op deden.

- Ook de manier waarop hem dan "under the skin" van the big bad guy kruipt in nog geen minuut... Allee, er is geen build up, amper spanning.

- Die "twist" van haar dochter in die kamer met al die lijken zag ge toch ook van ver afkomen.
- In de auto:
"You're a decent man john..."
* A few moments lateeerrrr......*

"This is all your fault !!!!!!"

Pick a fucking lane... Aub.

Heel spijtig. Het ging van een goeie donkere thriller naar een james bond parodie.

Terug
Bovenaan