Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Menu

Ik vond op zich het basisidee wel goed, maar de uitwerking is zo ongeloofwaardig dat ik toch de hele tijd met een soort rem op keek. Wel extra puntje voor Ralph Fiennes.

Dat een sterrenchef het niet meer aan kan, kan gebeuren. Dat een sekteleider met zijn ganse gevolg zelfmoord pleegt, is ook nog al gebeurd en dus zeer plausibel. Maar dat dan heel toevallig ook al die volgers, die gezwind meestappen in dat lot, getalenteerde sterren topchefs zijn... nee, te ongeloofwaardig voor mij om indruk te maken.
6/10
Merci...links laten liggen dus..

Viel wel mee. Niet meteen omver geblazen. Ook nogal een abrupt einde.

Vertigo staat bij mij op nummer 2 van mijn top 10 all time. De eerste keer dat ik die zag, was ik ook niet omvergeblazen. Maar enkele rewatches later en er wat over gelezen te hebben, besef ik hoe geniaal die film in mekaar zit. Hoe goed verschillende scènes zijn, het kleurgebruik (:love:)....
Fantastisch gewoon.

Dungeons and Dragons

op zich een vermakelijke film, maar de humor is soms misplaatst (of ronduit dom) en het einde voelt compleet onverdiend aan.
de verwijzingen naar de verschillende games (Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights) zijn leuk voor fans.
maar ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat ze hier mee willen varen op de successen van andere franchises.

wel foutje ontdekt :p
"John Wick 4 sluit de reeks af in stijl."

Nee hoor, de 5e is al gepland en in pré productie dacht ik :)
Ik zou het jammer vinden want ze gaan hier niet meer over geraken. Weinig franchises die met de beste film afsluiten maar deze doet het. En

Gigantische spoiler hieronder
Het zal toch eerder een spin off of prequel moeten worden met dat einde

Maar geniet ervan ik plakte aan het scherm bij een film die ik na zijn voorganger al een beetje opgegeven had.

Het zag er veelbelovend uit, maar het was meh. Kon geen ander personage bedenken bij het zien van deze kop:

clay-davis-wire.gif

Ik zou het jammer vinden want ze gaan hier niet meer over geraken. Weinig franchises die met de beste film afsluiten maar deze doet het. En

Gigantische spoiler hieronder
Het zal toch eerder een spin off of prequel moeten worden met dat einde

Maar geniet ervan ik plakte aan het scherm bij een film die ik na zijn voorganger al een beetje opgegeven had.
Ook net gezien,

ik vond hem wel OK maar niet de beste van de serie, dat is de eerste nog steeds voor mij.

Ook iets te lang, deze film had niet tegen aan 3 uur gehoeven. 2 uur zou volstaan (net als de 3 andere)

Idd over het einde....
Lijkt me het best dat ze gewoon een prequel doen, van hoe de BABA YEGA werd ontstaan en hoe hij toen opereerde.
Lijkt me de enige mogelijkheid. Tenzij hij niet dood is, en doen alsof natuurlijk, daar gewoon een grafsteen gezet om verlost te zijn van alles.

Ook net gezien,

ik vond hem wel OK maar niet de beste van de serie, dat is de eerste nog steeds voor mij.

Ook iets te lang, deze film had niet tegen aan 3 uur gehoeven. 2 uur zou volstaan (net als de 3 andere)

Idd over het einde....
Lijkt me het best dat ze gewoon een prequel doen, van hoe de BABA YEGA werd ontstaan en hoe hij toen opereerde.
Lijkt me de enige mogelijkheid. Tenzij hij niet dood is, en doen alsof natuurlijk, daar gewoon een grafsteen gezet om verlost te zijn van alles.
Ik vind het al indrukwekkend dat ze 170 minuten konden vullen zonder dat het repetitief aanvoelde.

En voor de sequel
Ik zou dat nieuw continental hotel John Wick continental hotel noemen en dan wat meer anthologie tour gaan opgaan

Machete Kills (2013): 7/10

Ik heb dus nooit geweten dat er een sequel was van Machete tot gisterenavond. :D Gewoon een verstand-op-nul amusante film. Met funny passages van Lady Gaga, Amber Turd, Sofia Vergara, Charlie Sheen, ... Als je de eerste goed vond, is deze ook de moeite.

Speak No Evil (2022) - 8/10
Extreem misselijkmakend op een manier die ik nog niet veel eerder heb ervaren. Een gevoel dat me direct deed denken aan Funny Games. De 'horror' komt hier volledig uit de interactie tussen de personages, de acties die ze ondernemen (of net niet ondernemen) en het steeds meer claustrofobisch wordende gevoel van gevangen te zitten in een sociale situatie. Hell. Fantastisch geacteerd en in beeld gebracht.

Speak No Evil (2022) - 8/10
Extreem misselijkmakend op een manier die ik nog niet veel eerder heb ervaren. Een gevoel dat me direct deed denken aan Funny Games. De 'horror' komt hier volledig uit de interactie tussen de personages, de acties die ze ondernemen (of net niet ondernemen) en het steeds meer claustrofobisch wordende gevoel van gevangen te zitten in een sociale situatie. Hell. Fantastisch geacteerd en in beeld gebracht.
Fuck yeah! Een van mijn favoriete horrorfilms in jaren. De ongemakkelijkheid is gewoon tastbaar 😅

Terug
Bovenaan