Mr.Anderson
Well-known member
Ik vond Knives Out maar meh.
Glass Onion vond ik pakken beter.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier echt het omgekeerde.Ik vond Knives Out maar meh.
Ah ok, benieuwd!Het is niet echt een vervolg. Meer spin-off.
Ja die openingsscene is mij toch altijd bijgebleven. Een kruis in de sneeuw en dan die koest die af komt. Twee minuten en ik was al volledig opgezogen in de film.![]()
The Hateful Eight. 9/10
The 8th film by Quentin Tarantino.
Tarantino heeft paar zeer sterke films (Kill Bill, Inglorious Bastards, Pulp Fiction, Once upon a time in Hollywood ... maar ook paar mindere... (Jackie Brown ... ) Deze lag in de bib en ik ben wel fan van westerns.
Je kunt een film/boek/cd kapot analyseren, maar the bottom line is... is het boeiend?
Deze film verveelde geen seconde en zou ik zeker aanraden. Interessante dialogen en spannende/verrassende momenten...
Opmerkelijk is dat Tarantino weer z'n vertrouwde acteurs gebruikt: Samuel L Jackson, Kurt Russel, Michael Madsen..
The Hateful Eight. 9/10
The 8th film by Quentin Tarantino.
Tarantino heeft paar zeer sterke films (Kill Bill, Inglorious Bastards, Pulp Fiction, Once upon a time in Hollywood ... maar ook paar mindere... (Jackie Brown ... ) Deze lag in de bib en ik ben wel fan van westerns.
Toch de minste Tarantino imho of 1 vd mindere.
Yes, yes, a thousand times yes! Wat een fantastische film is dit toch. Voor meer uitstekende en voorbeeldige noir, zou ik ook The Killers, Out of the Past en Night and the City eens proberen.Double Indemnity (1944): 9/10 dir. Billy Wilder
Ik dacht met Double Indemnity het schoolvoorbeeld te krijgen van wat een film noir is, en dat lijkt de film ook te zijn.
Ik ben ook gaan kijken deze week en vind het heel moeilijk om te beslissen wat ik er uiteindelijk van vond. Het komt, op enkele scenes na, allemaal heel letterlijk uit het boek en Delillo zijn teksten zijn fantastisch maar duidelijk geschreven om te lezen om niet om uit te spreken. En Baumbach zijn dialogen zijn altijd gekunsteld maar rollen normaalgezien wel vlot van het scherm, terwijl het nu zeer gestileerd overkomt. Wat ergens wel past maar ik vind dat niet enorm aangenaam kijken. Maar misschien is dat ook de bedoeling want het past allemaal goed bij de thematiek. Hoe meer ik erover nadenk hoe beter ik hem vind eigenlijkBaumbach's White Noise. Na The Menu ben ik niet zeker of dit nu geniaal was of insulting bullshit.
Conceptueel zeer straf en ik snap wel wat de film probeert en deels slaagt die daar ook fantastisch in maar ik weet niet of het als film ook effectief werkt. Maar misschien hoeft het ook niet te werken en is dat net the point? This is some high class meta for sure.
T'was zeker eens iets anders dus daarom alleen al wel de moeite om is te checken.
.