FlyingHorseman
Well-known member
Spooktober Part 1 
Prey (Dan Trachtenberg, 2022)
Met voorsprong de beste predatorfilm sinds de eerste. Prey doet niks nieuw met het concept van de reeks maar de setting is interessant en past goed bij het survivalaspect. De actiescenes waren goed gebracht en hadden bij momenten wat meer gore dan ik had verwacht. Extra punten voor de toffe hond, wat compenseert voor de rare Fransen.
The Ritual (David Bruckner, 2017)
Deze vond ik ok maar niet zo speciaal. In de eerste helft weet de film wel sfeer op te wekken maar uiteindelijk wordt het verhaal nogal routineus afgerond.
Mad God (Phil Tippett, 2022)
Heel coole stop motion film, eens iets compleet anders. Qua verhaal had dit niet veel te bieden, dit was eerder een opeenvolging van bevreemdende scènes die me bleven intrigeren. Mad God blinkt vooral uit in world building en toont een soort industriële visie op de hel vol vreemde schepsels.
The Dead Zone (David Cronenberg, 1983)
Achteraf gezien past deze niet echt bij Spooktober maar wel een sterke film. Voor mij een van de beste Stephen King verfilmingen. The Dead Zone is een verrassend ingetogen film voor Cronenberg gezien het potentieel van het bronmateriaal omdat hij vooral focust op hoe het hoofdpersonage zijn gave als vloek ervaart. Dat geeft de film een sombere toon. King had blijkbaar ook een script hiervoor geschreven en had er blijkbaar een ordinaire slasher van gemaakt, wat nog maar eens aantoont dat hij vaak niet weet hoe zijn werk het beste naar film vertaald wordt.
Halloween (David Gordon Green, 2018)
Gemengde gevoelens. Ik vond dit op zich een vrij degelijk gemaakte slasher film waar niks me echt stoorde, ook de humor die ze er hier en daar in gestoken hebben, maar deze sequel valt ook niet echt op en voelde me een beetje te safe aan. De sequels van de Halloweenreeks hebben me eigenlijk nooit veel gezegd omdat ik Michael Myers gewoon niet zo'n interessant personage vind om een hele reeks aan op te hangen. Vreemd genoeg vond ik deze ook net een beetje saai worden eens het moorden op volle toeren was.

7/10