Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ja, is momenteel enkel beschikbaar in Noord-Amerika. Maar ik vind dat zeer weinig extra moeite voor de schatkist aan goede films die voor je opengaat. Heel goed gekozen thema's elke maand, boordevol onbekende parels. Highly recommended.

Pffff gisteren Split nog eens bekeken. Van begin tot het einde gekluisterd aan het scherm. Die cast is gewoon perfect: 2 hoofrolspelers tot aan de psychologe.

En deze scenes, gewoon wow

Ik moet die nog steeds eens bekijken. Die maakte deel uit van een 3luik zeker? Is die ergens te bekijken en in welke volgorde?

Saint Maud - 8/10

Beklijvende film met top-acteerprestatie door de hoofdrolspeelster. Gaat over een erg in zichzelf gekeerde vrouw die na een traumatische ervaring als verpleegster herbront dankzij geloof. Wanneer ze als privé-verpleegster instaat voor de verzorging van 1 vrouw verliest ze zichzelf daar echter nogal in, met niet zo fijne gevolgen.

Gisteren voor het eerst sinds lang geleden nog eens een film gekeken. Dit zomerhalfjaar eigenlijk niet zoveel gezien, en ik kan ook niet elke dag een film gezien, want dat is te veel voor mij. Maar goed.

MV5BYjRhOGIzMDUtOTQ3ZS00YTMxLTkxYjctZWQ1ZWExYjgzYzY1XkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_.jpg

Millennium Mambo (2001): 8/10 (*)
Film die ik nog eens moest herzien, omdat ik veel weer vergeten was en me nog herinner dat ik ook niet alles kon plaatsen de vorige keer. Dat ging nu ietsje beter, al is het tempo wel vrij traag en de inhoud redelijk depressief.

Vrij realistisch aandoende film, ondanks de setting in Taiwan, toch echt wel het gevoel dat ik de situaties erg goed herken hier. Het zou zomaar hier plaatsgevonden kunnen hebben, en de gebeurtenissen in de film zijn natuurlijk niet exclusief voor één cultuur. We krijgen er allemaal mee te maken. Al is het soms ietsje vervelend om naar één en al conflict en toxiciteit op het scherm te moeten kijken, maar dat is het leven zeker.

Zeer sterke acteerprestaties, goede cinematografie en heerlijke mooie dromerige technoscore. Eigenlijk schandalig dat dit soort scores zeldzaam zijn, wellicht omdat de filmwereld te veel gedomineerd wordt door mensen met conservatieve smaken op dat vlak. Uiteraard paste die score ook wel in het verhaal natuurlijk.

Geen makkelijke film dat zeker niet, maar wel de moeite waard.

(*) = herziening

Heat....die shootouts...die cast hoe goed zijn die actiescenes?
Love it en kan garanderen dat die de tand des tijd prima heeft overleeft. Ik denk mijn 5de rewatch ofzo,ZALIGE film in zijn genre.
Das een film die ik zonder zever 2 keer op een rij kan zien,het scenario volledig ken en toch altijd onder de indruk ben. Street Kings vind ik ook zo een steengoede film die best qua genre vergelijkbaar is.

Qua verhaal is die wat plat, maar het is één van de mooiste films ooit gefilmd imo. Die weidse shots zijn :love2:
Qua shots zaten er inderdaad een paar mooie tussen. Ook voor die tijd was het wel mooi gebracht. In gedachten houdend dat er nog geen CGI was en het dus allemaal figuranten waren.

aEYkNkx.png

Girl (2018 - dir. Dhont): 6/10
Goede poging maar niet foutloos. Ik vond de cinematografie aan de goede kant, de acteerprestaties waren dat ook. De manier waarop het gebracht vond ik wat veilig/braafjes, onder meer door de muziek. En met het balletzijlijntje had ik ook wel weinig. Ik vond het wel eens interessant om te zien, maar ik vond het ook geen pakkende film. Redelijk afstandelijk en koud met ook wat weinig gang. Het maakte de film nu wel niet saai, maar ik vroeg me ook soms wel af wat het punt was van de film. Bij het belachelijke einde vliegt de film wel volledig uit de bocht, en dat brengt de waardering met één punt naar beneden. Was ook maar choqueren om te choqueren en droeg weinig bij aan het geheel.

The Black Phone
Aangenaam verrast! Had lage verwachtingen maar de tijd vloog voorbij. Het is zo leuk om eens slachtoffers te hebben die niet gewoon randdebielen zijn. Ethna Hawke doet het goed en de child actors zijn ook degelijk. Had heftige IT vibes maar niet zo vreemd omdat het door Joe Hill geschreven is, zoon van Stephen King.

Terug
Bovenaan