Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Omdat Spooktober van start is gegaan:

IT (2017)
Heb wel een zwak voor dit soort eerder high budget horror film en ik vind IT 1 van de betere. De jonge acteurs doen het uitstekend, Bill Skarsgard is huiveringwekkend als Pennywise en het verhaal houdt je aandacht vast. De begin scene met Georgie en Pennywise vind ik 1 van de beste horror scenes in de laatste 10 jaar en zet perfect de toon.
Mooi dat je van IT genoten hebt ik vond die nergens uitblinken. Niet qua smerigheid, acteerwerk, spanning, "grappige stukken", ... . Verhaal ja tis gebaseerd op dus daar moet je het mee doen maar toch... . Beetje een kindvriendelijke poging tot horror imo.

Maar wel vrij tot zeer populair dus ik ben in de minderheid qua mening ongetwijfeld :p .

Mooi dat je van IT genoten hebt ik vond die nergens uitblinken. Niet qua smerigheid, acteerwerk, spanning, "grappige stukken", ... . Verhaal ja tis gebaseerd op dus daar moet je het mee doen maar toch... . Beetje een kindvriendelijke poging tot horror imo.

Maar wel vrij tot zeer populair dus ik ben in de minderheid qua mening ongetwijfeld :p .
Bwa nee ik vond die toen cava en ik ben nu dat boek aant lezen. De film wordt gewoon minder met elk blad dat ik lees. Het feit dat de films jaren 80 en jaren 10 combineren doet al zoveel teniet omdat het boek jaren 50 en 80 combineert

C'est arrivé près de chez vous - Eén van de grappigste momenten aller tijden uit de filmwereld was
het moment waarop de filmcrew ons hoofdpersonage een holster cadeau doet waardoor hij zelfs kreupel nog kan schieten. Hij probeert hem meteen uit op één van de aanwezigen. De andere aanwezigen reageren even geschokt, maar dan vraagt en krijgt hij champagne en dan gaat die oude prostituee gewoon verder met het volgende cadeau :laugh: . Fantastisch!
. En Benoit Poelvoorde heeft charisma te over, niet normaal.

Voor mij eerder een (behoorlijk) zwarte komedie dan een horrorfilm ondanks dat er wel wat huiveringwekkende zaken gebeuren, maar wel één van de beste soort :D . En volstrekt uniek.

28 Days Later - Danny Boyle
Mag deze onder zombie film classics gerekend worden? Is in ieder geval nog steeds top. Moest even wennen aan de camera kwaliteit die Boyle blijkbaar met reden gebruikt maar de geweldige intro door een doods London maakt het je wel gemakkelijk. Brendan Gleeson was voor mij de standout performance
met een dood scene om u tegen te zeggen
. Cillian Murphy heb ik sindsdien al beter zien acteren in ieder geval. Nu, tis wel echt een film op zijn Boyle's en sommige delen/scenes doen het niet helemaal voor me en de finale is een beetje minder.

28 Days Later - Danny Boyle
Mag deze onder zombie film classics gerekend worden? Is in ieder geval nog steeds top. Moest even wennen aan de camera kwaliteit die Boyle blijkbaar met reden gebruikt maar de geweldige intro door een doods London maakt het je wel gemakkelijk. Brendan Gleeson was voor mij de standout performance
met een dood scene om u tegen te zeggen
. Cillian Murphy heb ik sindsdien al beter zien acteren in ieder geval. Nu, tis wel echt een film op zijn Boyle's en sommige delen/scenes doen het niet helemaal voor me en de finale is een beetje minder.
had je die nog nie gezien?

Ja het einde kon wel beter, maar moest natuurlijk een open einde zijn, om het (even goede) sequel in te leiden.

Bij momenten vond ik het toch jammer dat ze zo'n crappy camera hebben gebruikt voor 28 days. zogezegd om het nog rauwer, realistischer weer te geven. nogal flauw excuus vond ik. Zag er bij momenten echt niet meer uit, op mijn LED tv.

maar uiteraard wel een dijk van een film; nog steeds!

had je die nog nie gezien?
Toen ik jong was eens gezien maar is toch al +10j terug.
Ja het einde kon wel beter, maar moest natuurlijk een open einde zijn, om het (even goede) sequel in te leiden.

Bij momenten vond ik het toch jammer dat ze zo'n crappy camera hebben gebruikt voor 28 days. zogezegd om het nog rauwer, realistischer weer te geven. nogal flauw excuus vond ik. Zag er bij momenten echt niet meer uit, op mijn LED tv.

maar uiteraard wel een dijk van een film; nog steeds!
Was het een open einde?
Ze hebben toch een doek met hello en de straaljager ziet hen en zegt " call in a helicopter" ofzoiets in het Fins? Ale ik ging ervan uit dat ze 'gered' zijn.
Hmm ja, die crappy camera, had het er met momenten ook wel moeilijk mee, maar overt algemeen cava.
Het vervolg heb ik ook al eens gezien, maar ook alweer heel lang geleden dus ga ik ook nog zien ergens deze maand.

I Came By (Netflix)
Leuke film, niets fouts over te zeggen

Gold (Matthew M.)
Weer een top film van Matthew, die kan toch aan sigaretten trekken waardoor je zelf goesting erin krijgt.

28 Weeks Later
Geen slechte film, maar op elke manier minder goed dan zijn voorganger.
Renner en Byrne heb ik al een stuk beter zien acteren en de special effects zijn echt vreselijk bij momenten. Ik ben de shaky cam / slow motion / zelfde muziekje combinatie nu wel even beu.

28 Weeks Later
Geen slechte film, maar op elke manier minder goed dan zijn voorganger.
Renner en Byrne heb ik al een stuk beter zien acteren en de special effects zijn echt vreselijk bij momenten. Ik ben de shaky cam / slow motion / zelfde muziekje combinatie nu wel even beu.
Agreed, 28 days vond ik top, 28 weeks matig at best zelfs.

Ik vond deze wel nog tof, ondanks dat de slachtoffers wat gedwee hun lot ondergaan. 6/10.
Ook gezien gisteren. Film was super spannend tot het einde inderdaad, didn't make any sense to me:

wel vreemd inderdaad, ze laten zich precies stenigen opt einde. als ik een steen geworpen zou krijgen, zou ik weg lopen hoor. maar ze blijven daar staan.

en waarom worden die kinderen ontvoerd, en hun tong uitgesneden?
zoveel rare vragen toch wel

A Nightmare on Elm Street - Wes Craven (1984)
Mijn eerste Freddy film! Komt nu wat corny over maar heb er van genoten. Kan me wel inbeelden dat deze destijds vrij scary was. Het acteren is niet altijd van een hoog niveau maar de special effects zijn goed, de muziek doet me denken aan de Carpenter films en Freddy ziet er wel inderdaad huiveringwekkend uit. Top!

wel vreemd inderdaad, ze laten zich precies stenigen opt einde. als ik een steen geworpen zou krijgen, zou ik weg lopen hoor. maar ze blijven daar staan.

en waarom worden die kinderen ontvoerd, en hun tong uitgesneden?
zoveel rare vragen toch wel
Fight or flight zeker?
Dat vond ik net het sterke: ze hebben zo veel kansen om het af te bollen of om iets te doen. Maar ze zijn zo bevrozen door angst, dat ze het gewoon ondergaan. Die Patrick zegt het op het einde ook: "because you let me".

Wat ik achteraf wat minder vond is het feit dat ge der twee minuten over nadenkt, dat die al lang gepakt hadden moeten worden.
Elk jaar naar hetzelfde vakantie oord met een ander kind. Of als vrienden/familie die mensen mist, de politie moet toch redelijk snel bij de Hollanders uit komen (tegen vrienden vermeld, kaartje tegen de koelkast, betaling met de bankkaart van Bjorn in dat Hollands café etc).

Maar 't is zo goed gebracht dat ge daar helemaal in mee zijt imo.

Deliver Us From Evil

Zag deze op Netflix staan en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast. Leuke film.
Enkel bij het einde bleef ik wat op m'n honger zitten.

Het uitvoeren van het exorcisme op 't laatste vond ik heel goed. Maar eens het gebeurd was, werd er nogal heel snel afgesloten. Ik verwachtte wat meer uitleg over de demon 'Jungler' en wat z'n plan precies was o.i.d. Gewoon wat meer kadering. Neen, 7 maanden later, doop, priester laat hem wat zinnen zeggen, voegt er zelf ene aan toe, gedaan. Oh, en zijn coole collega verdiende ook wel iets meer aandacht na z'n dood.

IT Chapter Two
Veeeeeel te lang. Maar ik heb er toch nog van genoten, wat kan ik zeggen, ik hou van dit soort films. Over het algemeen doen de oudere acteurs van de losers club het goed maar ik heb Hader en McAvoy toch al beter zien acteren.

It (1990) - Wat kan ik dan zeggen, niet mijn ding zeker de IT reeks. Opbouw is goed maar deze opbouw is me toch echt te lang. Het personage IT spreekt me duidelijk ook niet zo enorm aan. Voor de rest voor een film van "maar" een dertigtal jaar oud vond ik hem behoorlijk verouderd, niet in het minst op het einde qua effecten. Nee, redelijk lange zit, dat hij dan ruim drie uur duurt helpt er niet aan.

The Brood - Nog maar halfweg maar voorlopig een hit van Cronenberg wat mij betreft. Qua sfeer en muziek heerlijk, ook al is ook deze film misschien niet enorm gracieus verouderd.

It (1990) - Wat kan ik dan zeggen, niet mijn ding zeker de IT reeks. Opbouw is goed maar deze opbouw is me toch echt te lang. Het personage IT spreekt me duidelijk ook niet zo enorm aan. Voor de rest voor een film van "maar" een dertigtal jaar oud vond ik hem behoorlijk verouderd, niet in het minst op het einde qua effecten. Nee, redelijk lange zit, dat hij dan ruim drie uur duurt helpt er niet aan.
Als ik mij niet vergis was dat eerst een miniserie in 2 delen, dus dat in 1 film gegoten kan inderdaad lang zijn.

IT de miniserie vond ik een plezante King-adaptatie. Uiteraard geen meesterwerk, maar geslaagd voor een made-for-TV King-adaptatie. Inderdaad aan te raden om hem in twee delen te bekijken, dacht dat dit een given was tbh...
IT de tweedelige filmreeks vond ik echt niet goed. Deel 1, ça va nog wel, een deel 2 begon erg veelbelovend maar jeetje, hoe saai is die niet. Ook voelde ik me opgelicht omdat ik verwachtte dat dit effectief ging gaan over die personages als ze oud waren, terwijl de film voor een groot deel bestaat uit flashbacks naar de kinderjaren.

Terug
Bovenaan