Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik heb de final cut gezien. Leek me de beste versie.

Het is niet dat ik het een slechte film vind maar ik begrijp de heisa niet echt rond de film. Interessante wereld en inderdaad interessante vraagstukken maar ik kijk eerder naar films voor een interessant plot en interessante personages, en dat miste ik wat. Zal persoonlijke smaak zijn :)

Vanavond toch het vervolg maar eens zien.
Over het plot kan ik je volgen, maar de personages als product van hun rol en setting vond ik net wel bijzonder interessant. Verder wat de rest zegt.

Decision to Leave - 6.5/10 (Park Chan-wook, 2022)

Eerste helft was geweldig, mysterieus, grappig en vooral ook interessant gefilmd en gemonteerd. Maar na de "verhuis" was ik niet langer mee. De sfeer zat anders, minder vormelijk spel en de plot boeide me ook weinig. Ik ga hem wel herbekijken want ik vond de opzet wel interessant: een police procedural waarin de 'whodunit' niet echt belangrijk is, en het eerder de emoties van de rechercheur zijn die het verhaal drijven. Als je zelf interesse hebt in Park, Koreaanse thrillers of gewoon wereldcinema in het algemeen, ga deze zeker kijken.
Lol, ik had net omgekeerde. De film werd net interessanter en gelaagder na de verhuis.

Ik geef hem een 7/10

- The Unbearable Lightness of Being (1988) 7/10

- The Passenger (1975) 6/10

- House of Gucci (2021) 6/10

- The Big Red One (1980) 7/10

- à Nos Amours (1983) 8/10

- Prey (2022) 6/10

Predators.

Nee, net zoals iemand hier al aanhaalde, moest ook ik die nog eens een "eerlijke kijkbeurt" geven, na de te hoge verwachtingen bij de eerste kijkbeurt in 2010.

Mening blijft onveranderd: hoofdrolspeler is een Schwarzenegger van de Aldi, Trejo/Fishburne brengen amper iets bij en vervelen snel, plot is ook idioot.

Predator > Predator 2 > Prey > en dan met een lange ruimte tussen Predators > The Predator.

Predators.

Nee, net zoals iemand hier al aanhaalde, moest ook ik die nog eens een "eerlijke kijkbeurt" geven, na de te hoge verwachtingen bij de eerste kijkbeurt in 2010.

Mening blijft onveranderd: hoofdrolspeler is een Schwarzenegger van de Aldi, Trejo/Fishburne brengen amper iets bij en vervelen snel, plot is ook idioot.

Predator > Predator 2 > Prey > en dan met een lange ruimte tussen Predators > The Predator.
Interessante aflevering hierover van de Fokcast met Fokke en Xander De Rycke. Volg hun mening wel al vind ik Predator 2 een pak beter dat hetgeen zij er van vinden.

Born on the 4th of july.

Na al talloze keren Platoon er hebben doorgedraaid, eens gewaagd aan deze film.
Heel sterk begin, dacht dat deze eventjes in mijn top 10 ging binnen sluipen. Maar 2e helft van de film verzande toch wat, waardoor het een net-boven-middelmaatje is. Leuk om de evolutie te zien van Pro naar Anti war dude Tom Cruise, maar helemaal overtuigen deed hij toch niet.

Is Heaven & Earth eigenlijk de moeite?

Top gun: Maverick 11/10

Hoe brilliant is die film! Eer doen aan de personages, geen plot dat veel te slim probeert te zijn voor zijn eigen goed, interessante nieuwkomers. Ge ruikt gewoon dat het echte beelden zijn en geen CG. Een type blockbuster die we spijtig genoeg niet veel meer gaan te zien krijgen. Een sequel na 30 jaar, het is nog niet veel goed gekomen met zo een projecten, maar Tommeke doet het toch.

Laatst bewerkt:
Belle de Jour - Catherine Deneuve was een heel schone vrouw in den tijd maar daar stop het positieve toch bijna, ah nee t begin was wel echt goed. Maar voor de rest pffft lange zit die veel te fragmentarisch verloopt en nergens diepgang weet te vinden. Viel me stevig tegen. Dat einde is ook zo gemakkelijk. Dan veel liever de Bunuel die wel vol surrealistisch gaat, je begrijpt er stukken minder van (alhoewel van het personage van Deneuve begreep ik ook bitter weinig maar bon) maar je hebt véél meer fun.

César et Rosalie - Merendeel van de acteurs en actrices deden het hier goed tot prima. En ook al vond ik hier Romy Schneider een schoonheid, haar personage was ronduit onuitstaanbaar, kon dan ook weinig tot geen begrip voor haar opbrengen iets wat de film wel lijkt te doen (en onze mannen nog veel meer), had in ieder geval véél meer schwung en heel wat meer te vertellen dan Belle de Jour. Film had absoluut zijn momenten waarin alles samenkwam. Wel nergens écht goed, maar wel prima film over een soort van driehoeksverhouding.

Capernaum uit 2018.

Geen gevoel van een film of een documentaire. Dat is gewoon een cameraman, die het dagdagelijkse leven volgde van een kind in een arm land.
Volgens mij heb ik de menselijke tegenhanger van de 'Hachi-ko'-film gevonden.
Naar het schijnt had de filmmaker meer dan 500u aan materiaal. Eerste versie was 12u.
Absolute aanrader.

Les Parapluies de Cherbourg (Jacques Demy, 1964) - 9/10
Musical is een genre dat me doorgaans niet ligt maar wat een fantastische film is dit! Ik moest er even aan wennen dat alle dialogen gezongen worden maar dat klikte erg snel. Door de zang en choreografie zat er geen enkel saai moment in de film en werd de toon van bepaalde scènes slim benadrukt. De muziek was schitterend, het gebruik van kleur geweldig en het einde heeft me geraakt.
Singin’ In The Rain heeft eindelijk concurrentie voor de titel van de GOAT van musicals. Misschien dat ik na deze gezien te hebben La La Land ook meer zou appreciëren, die film lijkt behoorlijk leentje buur gespeeld te hebben met deze.

Elvis (Baz Luhrmann, 2022) - 4.5/10
Geen liefhebber van biopics en geen fan van de drukke stijl van Luhrmann (gewoon een Snyder voor iemand die eens een boek ipv een comic leest!) dus dit was gewoon geen film voor mij. Iemand op Letterboxd omschreef het als een trailer van 3u en dat is voor mij de beste beschrijving. Austin Butler was degelijk en Tom Hanks raar, maar niet raar genoeg om een echt interessante vertolking neer te zetten.

Cléo de 5 à 7 (Agnes Varda, 1962) - 8/10
Drive My Car (Ryusuke Hamaguchi, 2021) - 8/10
Moonstruck (Norman Jewison, 1987) - 7/10
Happy Together (Wong Kar-Wai, 1997) - 7/10
Trois Couleurs: Blanc (Krzyzstof Kieslowski, 1994) - 7/10
Gran Torino (Clint Eastwood, 2008) - 6/10

Laatst bewerkt:
The Departed - Martin Scorsese
Rewatch nr...
Blijft 1 van mijn favorieten.
DiCaprio, Damon, Sheen, Farmiga doen het allemaal uitstekend zoals verwacht. Maar iedere keer dat ik deze film kijk ben ik het meest onder de indruk van Mark Walhberg omdat het, in tegenstelling tot de afore mentioned acteurs, zo onverwacht is om hem in een serieuze bijrol te zien.
Zou hem graag wat vaker een kleinere bijrol in een serieuze film zien spelen, maar ik denk dat Marky Mark tegenwoordig iets teveel zichzelf in elke rol speelt.

Top gun: Maverick 11/10

Hoe brilliant is die film! Eer doen aan de personages, geen plot dat veel te slim probeert te zijn voor zijn eigen goed, interessante nieuwkomers. Ge ruikt gewoon dat het echte beelden zijn en geen CG. Een type blockbuster die we spijtig genoeg niet veel meer gaan te zien krijgen. Een sequel na 30 jaar, het is nog niet veel goed gekomen met zo een projecten, maar Tommeke doet het toch.
Gewoon een top actie film zoals hij hoort te zijn, zonder te veel krediet te willen geven want uiteindelijk doen ze hier niets speciaal of uitzonderlijk. Dat vleugje romantiek dat eerder geforceerd overkomt, niets toevoegt en dus totaal overbodig is hadden ze er eigenlijk gewoon moeten uitlaten.

Gewoon een top actie film zoals hij hoort te zijn, zonder te veel krediet te willen geven want uiteindelijk doen ze hier niets speciaal of uitzonderlijk. Dat vleugje romantiek dat eerder geforceerd overkomt, niets toevoegt en dus totaal overbodig is hadden ze er eigenlijk gewoon moeten uitlaten.
Ik ben misschien biased omdat ik hem al zoveel gezien heb maar die vliegscenes vind ik echt wel speciaal en uitzonderlijk :love:

Terug
Bovenaan