Dredd (2012) - 4,5/10
Nee, nee en nog eens nee. Den deze was niet mee. Had hier echt wel hoge verwachtingen van door de praise die het overal krijgt als cult of sleeper hit. Karl Urban + dystopie = what's not to like? Awel, best veel. Ik vond de wereld niet cool, een faceless Karl Urban is niet cool en de acteerprestaties lijken zo uit een Resident Evil-vehikel te zijn geplukt. Pass on this one.
The Batman (2022) - 6/10
Ook hier weer hoge verwachtingen van en toch deels ingelost. Maar ik had wel het gevoel dat ik een film op halve snelheid aan het bekijken was. Precies alles was nodig om de prent te rekken tot bijna drie uur, inclusief zeer traag gesproken dialogen. En die theme song is echt een afgekapte Imperial March.
Wel leuk om nog eens een meer gritty en volwassen Batman te zien, maar het mocht van mij nog meer gritty want deze doet toch wel aan veel leentje-buur van The Dark Knight. En oh ja, fuck WB om de beste scène eruit te knippen en vlak na de lancering op YouTube te droppen.
The Mitchells vs. the Machines (2021) - 7,5/10
Erg leuke familiefilm die verrassende moments of badassery had. De animatiestijl is ook heel fris, maar de uiteindelijke uitkomst is me toch wat te formularisch om dit een seal of approval te geven. Toch mij zeer hard mee geamuseerd.
Ghost Ship (2002) - 6/10
Verstand op nul en gaan. Niets mis met deze film die uit een tijd stamt wanneer horror wat op zijn dooie gat lag. Gewoon fun, maar ook niet meer.
8eraf (2021) - 6/10
Ik ga hier waarschijnlijk wat flack voor krijgen, maar ik had dit echt veel erger verw8. Tikt alle nostalgie-boxen aan, probeert niets gekkers te doen dan een gemiddelde FC De Kampioenen-aflevering en voelt aan als een lange episode. Op sommige dagen ben ik nog 12 vanbinnen en hoef ik ook niets meer te hebben dan dit.