Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Death On The Nile - Kenneth Brannagh (2021)
Ik ben wel fan van de Poirot boeken en de sfeer zat wel goed vond ik.
Maar mijn god, Armie Hammer en Gal Gadot, hoe slecht zaten die te acteren.
En die vreemde "mustache origin story" was ook overbodig.

Death On The Nile - Kenneth Brannagh (2021)
Ik ben wel fan van de Poirot boeken en de sfeer zat wel goed vond ik.
Maar mijn god, Armie Hammer en Gal Gadot, hoe slecht zaten die te acteren.
En die vreemde "mustache origin story" was ook overbodig.
Toevallig ook gisteren bekeken.
Ik wist van de eerste seconde toen de moord gebeurd was wie de dader was incl motief.
Niet slecht maar ook niet meer dan dat.

Tony Hawk: Till The Wheels Fall Off
Amai, sterke documentaire over Tony Hawk en deels over skaten in het algemeen.
Als gastje dat in begin jaren 2000 is beginnen skaten wist ik eigenlijk echt niet zoveel over skaten en de skateboarders van de jaren 70 en 80. Mijn idolen van toen waren Rodney Mullen, Daewon Song en Tony Hawk natuurlijk wel maar skaten zag er toen al een stuk anders uit dan in de twee voorgaande decennia.
De docu is ook vrij persoonlijk, met een paar moeilijke momenten rond het verlies van zijn vader en de problemen met ontrouwheid die hij had.
Een boel skaters passeren de revue, met onder andere Rodney Mullen die tegenwoordig echt een soort skate filosoof is geworden, als hij praat luister je gewoon.

Tony Hawk: Till The Wheels Fall Off
Amai, sterke documentaire over Tony Hawk en deels over skaten in het algemeen.
Als gastje dat in begin jaren 2000 is beginnen skaten wist ik eigenlijk echt niet zoveel over skaten en de skateboarders van de jaren 70 en 80. Mijn idolen van toen waren Rodney Mullen, Daewon Song en Tony Hawk natuurlijk wel maar skaten zag er toen al een stuk anders uit dan in de twee voorgaande decennia.
De docu is ook vrij persoonlijk, met een paar moeilijke momenten rond het verlies van zijn vader en de problemen met ontrouwheid die hij had.
Een boel skaters passeren de revue, met onder andere Rodney Mullen die tegenwoordig echt een soort skate filosoof is geworden, als hij praat luister je gewoon.
De film Lords Of Dogtown zeker ook eens bekijken dan als dit je interesseert. Dit gaat over de skatescene in die periode.

The Third Man (1949, Carol Reed)

De kijkervaring werd volledig vernield door de muzikale begeleiding. Ik kan de score het best beschrijven als een mix van Tiny Tim, Hawaïaanse spongebob en Curb-Your-Enthusiasm muzak die zou passen bij een kabbelende verfilming van een Mark Twain roman op de Mississippi. In een verfilming van een detectiveverhaal van Graham Greene werkte het echter als een tang op een varken, zo slecht gekozen. Gelukkig was Joseph Cotten in de hoofdrol wel meer dan degelijk.

Persona (1966, Ingmar Bergman)

Dit is een film die heel lang een diepe indruk bij mij gaat nalaten, dat voel ik aan alles. De verwerking van een trauma wordt hyperartistiek en toch pijnlijk geloofwaardig en herkenbaar in beeld gebracht. Ik reken deze nu tot een van mijn lievelingsfilms, en heb nu ook wel een mini crush op Bibi Andersson. Wat een actrice.

The Third Man (1949, Carol Reed)

De kijkervaring werd volledig vernield door de muzikale begeleiding. Ik kan de score het best beschrijven als een mix van Tiny Tim, Hawaïaanse spongebob en Curb-Your-Enthusiasm muzak die zou passen bij een kabbelende verfilming van een Mark Twain roman op de Mississippi. In een verfilming van een detectiveverhaal van Graham Greene werkte het echter als een tang op een varken, zo slecht gekozen. Gelukkig was Joseph Cotten in de hoofdrol wel meer dan degelijk.
Oei geen fan van de citer blijkbaar. Mij stoorde de muziek niet, droeg wel bij aan de sfeer van de film.

on topic:
Rashomon (Akira Kurosawa, 1950)
Niet slecht!

Streets of Fire (Walter Hill, 1984)
Een vreemde combinatie van film noir, actie en musical die de eighties met de fifties mixt. Heel erg van genoten, dikke fun.

River’s Edge (Tim Hunter, 1987)
Een donkere, nihilistische tienerfilm over een moord in een vriendengroep. Niet zo opvallend tijdens het bekijken zelf maar de film bleef me de dagen erna wel bij als een portret van tieners die proberen op te gaan met de uitzichtloosheid van hun leven. Ook alleen al de moeite voor de bizarre acteerprestatie van Crispin Glover, die zelfs binnen een scène regelmatig helemaal van toon wisselde.

Nightmare Alley (Guillermo Del Toro, 2021)
Goed maar er had wat meer in gezeten. Ik vond de eerste helft interessanter om naar te kijken, het kermisgedeelte past wat meer in de kraam van Del Toro. Ik vond dat hij iets minder voeling had met het film noir-gedeelte, dat kwam ook weer iets te veel als een donker sprookje over. De film mocht ook minstens een kwartier korter voor mij. Wel een sterke cast met Bradley Cooper voorop.

Executive Decision (Stuart Baird, 1996)
Ik had me verwacht aan een actiefilm op maat van TRUMP (Steven Seagal! Speciale militairen! Terroristen! 90s!) maar dit bleek eerder een heel degelijke spannende thriller te zijn, zolang je de suspension of belief wat aan houdt.

The Dead Don’t Die (Jim Jarmusch, 2017)
Beetje een teleurstelling vergeleken met zijn andere films maar minder goede Jarmusch is nog beter dan een pak andere films. De deadpan humor sloeg soms over naar flauwe dad jokes en het meta-kantje vond ik niet erg geslaagd.

The Contractor (Tarik Saleh, 2022)
Dertien in een dozijn militaire actiefilm, een straight to streaming film die vroeger straight to dvd zou geweest zijn, ondanks de degelijke cast.

Laatst bewerkt:
Allez, dat is echt een van de meest iconsiche scores uit de filmgeschiedenis. Jammer dat je hem niet kon smaken, ik vind het zelf echt magnifiek. Jammer dat niet meer films zo eens iets compleet outside of the box kiezen voor hun soundtracks.

Sorry jongens, het haalde mij echt uit de film. Ik kreeg wat flashbacks naar toen ik als tiener een fragment uit een serieuze film, ik geloof La Vita e Bella, op youtube was aan het kijken, maar in een ander tabblad speelde zonder ik het doorhad een kei upbeat kerstnummertje in een reclamebanner af. Tot ik het in de gaten kreeg, dacht ik toen ook 'wtf waarom hebben ze deze muziek gekozen'.

The Bubble (netflix)
Na 15 minuten afgezet.

The Contractor (primevideo)
Begon misschien beetje traag maar ik zie graag Chris Pine spelen. Was goede film, basic maar goed en volgens mij wel realistisch in real life.

Bewust deze thread vermeden, want ik wou niets lezen over Scream 5.

Scream 5 (2022).
Tweemaal bekeken op een paar dagen tijd. De tweede keer na al de trivia gelezen te hebben en dingen die ik zou gemist hebben en natuurlijk of er nog extra tips waren te vinden wie Ghostface zou kunnen zijn door gelaatsuitdrukkingen en handelingen.
Als vijfde deel in de reeks geef ik hem een 7/10. Net voor Scream 3 als minste film.
Als requel geef ik hem een 9/10. Ze hebben het uitgelegd in de film zelf en met dat in het achterhoofd was die wel best geslaagd.
Kudos om er heel wat verwijzingen in te steken om de fans te bekoren, geen idee of het met opzet was, maar
In de eerste Scream ging Stu over the top met wat speeksel in de slotscene. De vrouwelijke Ghostface deed het hier ook in de slotscene :love:

Pluspunten:
+ Openingsscene strijdt met de eerste Scream voor beste opener.
+ De jongste acteur / actrice was fenomenaal.
+ The kills :tongue:.
+ Arquette is gemaakt voor de Scream-franchise.

Minpunten:
- Voor de eerste keer wist ik redelijk snel wie Ghostface was, al twijfelde ik met een iemand die een bepaald kenmerk bezat van een eerdere acteur.
- Net zoals de voorgangers zien we geen verwondingen / pijngebekketrek van Ghostface in latere scenes, zonder masker.
- Moet ik nu echt geloven dat twee slachtoffers zo'n verwondingen overleven?
- Die ene ziekenhuisscene. Wat een hoogteverschil tussen Ghostface en degene, waarvan we later van uitgingen wie het was. Evengoed de kracht die ze bezit, om hem nog te ondersteunen, vooraleer hij op de grond valt

Wat een verschil met Halloween Kills. Die was rotslecht. Het acteerniveau in Halloween was ondermaats van iedereen. Hiermee vergeleken is H20 (1998) een meesterwerk :rofl:.
Bijzonder veel lachwekkende scenes gezien en had goesting om die af te zetten, maar dat was dan enkele euro's weggegooid.
Enigste positieve waren de kills. Dikke afrader en iedereen die eraan meewerkte zou zich moeten schamen.

Terug
Bovenaan