Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

En Marvel en co, je weet wel, waar je actie figuurtjes van hebt etc, is dan niet voor tieners?

Kom hé, het zijn allebei low brow rollercoaster ride pop corn cinema producties. Van beide al goede films gezien(in die categorie dan), maar van beide ook echt wel plastische cgi drollen tegengekomen die ik na 15min moet afzetten.

Ik was indertijd wel fan van Pitch Black, de veel minder bekende Chronicles of Riddick prequel. Geen idee of die de tand des tijds heeft doorstaan.
JA :love:
Imo hebben ze zeker de tand des tijds doorstaan. Pitch Black was altijd low budget, dus dat ziet ge (uiteraard) nog steeds, maar dat blijft een fijne film. Maar eigenlijk vind ik de 3e Riddick gewoon de betere versie van Pitch Black. Meer budget, betere pacing, interessantere setting. Die hele eerste act waar bijna niet gesproken wordt is :drool::drool::drool::drool:.

Maar Chronicles vind ik helemaal geweldig. Dat is imo een geweldig onderschatte film ... een goede space opera movie zoals ik er maar weinig kan bedenken. Ik snap echt niet waarom die slecht(er) performde, zowel bij critici als box office.

De animatie (verhaal tussen 1 & 2) en de games waren ook best goed trouwens.

Ik geef punten maar voor mezelf. Omdat ik de enige ben die die puntentelling kan koppelen aan mijn ervaring.
En hoeveel geeft ge uzelf zo gemiddeld?

JA :love:
Imo hebben ze zeker de tand des tijds doorstaan. Pitch Black was altijd low budget, dus dat ziet ge (uiteraard) nog steeds, maar dat blijft een fijne film. Maar eigenlijk vind ik de 3e Riddick gewoon de betere versie van Pitch Black. Meer budget, betere pacing, interessantere setting. Die hele eerste act waar bijna niet gesproken wordt is :drool::drool::drool::drool:.

Maar Chronicles vind ik helemaal geweldig. Dat is imo een geweldig onderschatte film ... een goede space opera movie zoals ik er maar weinig kan bedenken. Ik snap echt niet waarom die slecht(er) performde, zowel bij critici als box office.

De animatie (verhaal tussen 1 & 2) en de games waren ook best goed trouwens.
Interessant, ik moet de hele reeks maar eens opsnorren dan. Als tiener haalde ik mijn neus op voor TCoR, maar ik weet nu eigenlijk niet waarom :p Een of ander misplaatst vooroordeel allicht.

Clue.
De eerste keer dat ik die zag, heb ik ongelofelijk gelachen (was wel nog een stuk jonger) en het blijft een leuk nostalgisch moment om hem opnieuw te zien. Madeleine Kahn was ook zo een prima komische actrice.

Vorig weekend Dune gekeken.
Iedereen die ik ken vond die dus keigoed.
Awel, eerlijk gezegd vond ik het echt een hele slechte film.
Oersaai, totaal geen voeling met de personages, een verhaal van niks, de sfeer zat niet goed, ...
Nee, ik vond het echt een slechte film.

Interessant, ik moet de hele reeks maar eens opsnorren dan. Als tiener haalde ik mijn neus op voor TCoR, maar ik weet nu eigenlijk niet waarom :p Een of ander misplaatst vooroordeel allicht.
Als ge ne rewatch doet kunt ge zelfs Pitch Black skippen (omdat zoals ik zei, Riddick doet die lichtjes over, en beter). Maar bon, Pitch Black blijft wel gewoon een badass film.

En Chronicles, ik snap dat echt echt echt ook niet. Die film heeft een kleine groep aan fervente supporters (waaronder ikzelf). Maar tegelijkertijd heeft die maar 29% op RT. Ik ben wel meer niet akkoord met RT, maar meestal begrijp ik de score wel. Hier begrijp ik het absoluut niet ... 29% is echt laag hé.

Idem, maar ieder zijn ding zeker? Vrijdagavond kijkt half Vlaanderen naar the Masked Singer maar dat boeit mij geen hol en ik begrijp de aantrekkingskracht ervan ook maar moeilijk.
Ja er zijn er heel veel die ook niet daar naar kijken. Tot en met vorig jaar toen het voorbijkwam in een "quiz" waaraan ik meedeed en mijn enig fout antwoord toen (wie de winnaar was), had ik er nog nooit van gehoord. Dat soort dingen interesseren. Eigenlijk alles op VTM niet. Het laatste programma dat ik gekeken heb is de Mol, daarbuiten misschien af en toe eens sport.

F&F heb ik enkel de eerste 2 van gezien. Misschien moet ik de derde Tokyo Drift ook eens kijken, maar voor de rest boeit racen me iets te weinig, en vond ik de eerste 2 niet zo geweldig. Ik vrees dat ik op dat vlak soms op een andere planeet leef.

Ik denk dat de meeste gewoon een droog vervolg wouden op Pitch Black. Als'k me goed herinner was ik ook zo ingesteld. Misschien eens opnieuw een kans geven, en dan meteen Escape From Butcher's Bay replay beginnen.

Chronicles = Star Wars + Conan The Barbarian, maar dan met Riddick in de hoofdrol. Zo moet ge die film zien.
Thematisch inderdaad een grote shift t.o.v. Pitch Black & Riddick.

Pitch Black & Riddick zijn gewoon mooie condensed stories IN een wereld. Chronicles probeert die wereld te voorzien van een hoop backstory en mythologische lore. And I fucking loved it :love:.

Chronicles = Star Wars + Conan The Barbarian, maar dan met Riddick in de hoofdrol. Zo moet ge die film zien.
Thematisch inderdaad een grote shift t.o.v. Pitch Black & Riddick.

Pitch Black & Riddick zijn gewoon mooie condensed stories IN een wereld. Chronicles probeert die wereld te voorzien van een hoop backstory en mythologische lore. And I fucking loved it :love:.
Ik ben ook een liefhebber :fingerguns::fingerguns_r:

Ik weet niet of het misschien niet al even geleden is dat jullie die gezien hebben? In mijn herinneringen toen ik die als 15 jarige zag was die ook heel erg cool. Maar ik heb em onlangs nog eens opnieuw opgezet en ik vond hem nog te pijnlijk om uit te kijken. En ik heb me toen verontschuldigd bij mijn vriendin want ik zat maar aan te dringen dat die wel tof was :laugh:
Zie die allemaal regelmatig wel eens. Behalve de laatste, die moet ik echt nooit meer zien.

Geen idee wat er dan zo slecht aan is in vergelijking met andere F&F’s? Cheesy story, vette wagens, wat actie. Check

lol punten

Ik geef ze, maar hecht er geen belang aan en ik heb ook helemaal geen maatstaf. Ik doe het eigenlijk vooral omdat het wat ordelijk overkomt als je een batch filmtitels neerpent en je duidelijk kan zien dewelke er boven uitstaken, middelmatig waren of gewoon slecht waren.

Voor mezelf deel ik mijn films in categorieen:

favo: Favoriete films ongeacht of ze volgens de zogenaamde consensus goed of slecht zijn. Dat zijn films als pakweg Schindlers List en Network maar evengoed Cherry 2000 en Zardoz.
keep: Films die goed zijn zonder meer.
temp: Middelmatige films die afhankelijk van een kijkbeurt kunnen verhuizen naar keep of junk.
rewatch: Films waarvan ik in eerste instantie niet goed weet wat te vinden en dus een rewatch nodig is.
junk: Self explanatory.

Tis allemaal heel persoonlijk natuurlijk.

10 : Klassiekers die ik doorgaans meermaals bekijk
9 : Toppers. Geweldige films die de beste van hun jaar zijn.
8 : Betere films van het jaar waarin ze uit komen.
7 : Goeie films, maar eerder al subtoppers
6 : Entertainend, maar ook niet meer
5 : OK-ish, maar niet voor herhaling vatbaar
4 : Films waarbij ik achteraf spijt heb dat ik ze bekeken heb
3 : Afgezet voor het einde vd film
2 + 1 : deel ik bijna nooit uit. Dit komt vooral omdat ik echt slechte films probeer te ontwijken.

Nooit de appeal van Fast and furious begrepen. Vin Diesel was enkel goed als Groot en die 10 minuten in Saving private ryan.
Ik zou niet zeggen dat Vin Diesel een meesteracteur is, maar als je kijkt naar Sidney Lumets Find Me Guilty, dan kan je duidelijk zien dat Diesel toch wel meer kan dan actieheld spelen. Hij zal dat wellicht zelf leuk vinden om te doen, maar ik ook dat dat deels te maken heeft met de rollen die hij aangeboden krijgt.

Hot Fuzz herbekeken naar aanleiding van zijn 15e verjaardag: blijft mijn favoriete actie/komedie: super grappig, geweldig veel referenties naar klassiekers in het genre, heerlijk over de top einde, leuke editing,...what's not to love?

Terug
Bovenaan