Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik geef alles punten :p maar ik geef naar mijn weten nooit een tien. Nochtans geef ik af en toe wel een 9.
Ik snap niet waarom dat taboe moet zijn. Als ik nooit tienen moet geven en amper negens, dan zou mijn gemiddelde onder 5/10 liggen, of kun je even goed elke film een 6, 7 of 8 geven, waardoor je geen onderscheid maakt en je opnieuw de ratings kan laten voor wat het is. En ja voor iedereen ligt wat een cijfer voor hij/zij betekent anders.

Het is ook niet dat ik zoveel tienen en negens geef. 4% van mijn ratings hebben 10/10, 7% 9/10, 18% 8/10. 26% van mijn films hebben 5/10 of een lagere score. 45% heeft dus een score die 6/10 of 7/10 is.

Ik doe het ook maar enkel voor wat structuur te hebben in wat ik zie en voor de rest is het een indicatie, maar het is geen exacte wetenschap natuurlijk. 10/10 wilt ook niet altijd zeggen "perfect", maar dat zou ik bij niets hebben en als we zo zouden zeuren kan je even goed geen enkele film 8+ geven ook als je redeneert dat een film niet perfect kan zijn, want dan kan iemand evengoed redeneren dat elke film niet eens in de buurt kan komen van perfect en andersom. Ik ben ook geen objectieve filmcriticus die objectief rate. Ik heb mijn smaak en wat ik zelf goed, leuk, memorabel, impactvol vind tot op een zekere mate zal ik hoog raten. Voor mij telt de kijkervaring en wat ik van een film verwacht of verlang en wat ik zelf in een film zoek, en op basis van die kijkervaring probeer ik dat een rating te geven.

8 of 8+ betekent meestal enorm van genoten of gewoon erg goed.
7 is voor mij ook nog steeds goed
6 kan al voor 2 zaken staan: 1. leuk maar met een maar... 2. dit en dit vond ik goed gedaan en kan niet ontkennen dat er vakmanschap inzit maar... het maakte niet volledig de klik of het heeft een herziening nodig om alles goed te begrijpen (al heb ik dat soms ook wel 7 en 8 films om de details misschien nog beter te begrijpen daar dan).
5 is oke maar met een maar of een stengere 2e reden van 6

4 en lager is altijd dat ik het niet goed vind of gewoon saai vond, niet begreep, de klik niet maakte, of dat het "offensief" over kwam. En dat is dan het geval voor 10% van de films die ik al gerate heb. Daar zitten wel nog een stuk bekende films tussen zoals de volledige Hunger Games quadrilogie, Magnolia, The Usual Suspects, The Green Mile, Nomadland, Into the Wild, V for Vendetta, Snatch, Trainspotting, Inception, Forrest Gump, Toni Erdmann, Life is Beautiful. En voor de rest echt een heel gevarieerde lijst. Ik kijk niet meer naar wat een ander ervan vind, het zijn mijn ratings en daarmee uit. Kan wel zijn natuurlijk dat ik iets mis bij een bepaalde film.

Oudere ratings zijn misschien al iets minder accuraat (misschien iets strenger gerate dan ik nu zou doen vooral bij de lagere of gemiddelde ratings). En verder is niet elke 7 dezelfde bijvoorbeeld. Er zijn 7's die denkbeeldig "hoge zevens" zijn en 7's die bijvoorbeeld denkbeeldig "lage zevens" zijn, maar dat maakt op zich niet veel uit en het gevoel blijft wel hetzelfde dat je bij een film hebt, al kunnen bepaalde films wel wat groeien naarmate je erover nadenkt nadat je hem gezien hebt, waardoor direct raten niet altijd het beste is. Soms ben ik ook iets 'te' enthousiast over een film juist nadat ik hem gezien heb.

Laatst bewerkt:
de oscargenomineerde docu 'Attica' bekeken. Harde dobber, en al zeker laatste half uur
Zwart stukje Amerikaanse geschiedenis (één van de vele)

Allez Tokyo Drift was bangelijk :p De laatste, die is pas slecht.
1. Bangelijk slecht bedoel je ;-)

2. Ik ben ze nu allemaal back-to-back aan het kijken want ik heb de filmen slecht gezien tot de 7.
8, 9 en de spinoff zijn aan mij voorbijgegaan dus ik zal nog wel weten te zeggen of die voor mij slechter is dan Tokyo Drift ^^

Ik snap niet waarom dat taboe moet zijn. Als ik nooit tienen moet geven en amper negens, dan zou mijn gemiddelde onder 5/10 liggen, of kun je even goed elke film een 6, 7 of 8 geven, waardoor je geen onderscheid maakt en je opnieuw de ratings kan laten voor wat het is. En ja voor iedereen ligt wat een cijfer voor hij/zij betekent anders.
Ik spreek ook niet van een taboe he, beschouw het als een gereserveerd plekje voor als ik ooit toch de film tegenkom die voor mij een tien waard is. In mijn ogen moet dat gewoon heel speciaal zijn, een gans lijstje films met 10/10 zou voor mij niet werken.

Tokyo Drift vond ik geweldig!

Allez Tokyo Drift was bangelijk :p De laatste, die is pas slecht.

Ik weet niet of het misschien niet al even geleden is dat jullie die gezien hebben? In mijn herinneringen toen ik die als 15 jarige zag was die ook heel erg cool. Maar ik heb em onlangs nog eens opnieuw opgezet en ik vond hem nog te pijnlijk om uit te kijken. En ik heb me toen verontschuldigd bij mijn vriendin want ik zat maar aan te dringen dat die wel tof was :laugh:

Ik weet niet of het misschien niet al even geleden is dat jullie die gezien hebben? In mijn herinneringen toen ik die als 15 jarige zag was die ook heel erg cool. Maar ik heb em onlangs nog eens opnieuw opgezet en ik vond hem nog te pijnlijk om uit te kijken. En ik heb me toen verontschuldigd bij mijn vriendin want ik zat maar aan te dringen dat die wel tof was :laugh:
Kom kom. Dat is met alle F&F films hé. De laatste films in de saga zijn gewoon op tieners gericht. Precies of je naar Marvel, Transformers of gelijk welke andere familiefilm zit te kijken. Die films waren destijds gewoon cool. Maar de reeks is niet mee geëvolueerd met het publiek van toen. Het blijft voor tieners.

Triple X vond ik destijds als kind ook de max. Als ik dat nu terug bekijk dan is dat met een plezant nostalgisch gevoel. Veel serieuzer neem ik dat niet.

Ik heb in een heel ver verleden eens 1 F&F film gezien en wist toen al: daar verspil ik nooit van mijn leven nog tijd aan :p Dat zo'n reeks zo'n aanhang kan hebben en zo'n discussies kan losweken kan ik moeilijk vatten.

Ik heb in een heel ver verleden eens 1 F&F film gezien en wist toen al: daar verspil ik nooit van mijn leven nog tijd aan :p Dat zo'n reeks zo'n aanhang kan hebben en zo'n discussies kan losweken kan ik moeilijk vatten.
Idem, maar ieder zijn ding zeker? Vrijdagavond kijkt half Vlaanderen naar the Masked Singer maar dat boeit mij geen hol en ik begrijp de aantrekkingskracht ervan ook maar moeilijk.

Kom kom. Dat is met alle F&F films hé. De laatste films in de saga zijn gewoon op tieners gericht. Precies of je naar Marvel, Transformers of gelijk welke andere familiefilm zit te kijken. Die films waren destijds gewoon cool. Maar de reeks is niet mee geëvolueerd met het publiek van toen. Het blijft voor tieners.

Triple X vond ik destijds als kind ook de max. Als ik dat nu terug bekijk dan is dat met een plezant nostalgisch gevoel. Veel serieuzer neem ik dat niet.

Bwah, de nieuwere F&F nemen zichzelf toch minder serieus, dat maakt ze nog wel ok. Dwayne Johnson z'n personage is bv zo over the top dat ik het al grappig vind als hij nog maar in beeld komt.

Aleh, kzou die films niet aanraden als iemand me vraagt achter een goede film ofzo eh, maar ik heb enkele van de nieuwere gezien en ik vond die nog wel entertainend voor wat ze waren. Dat had ik bij die 3e helemaal niet meer. Misschien ook omdat die al erg dated aanvoelt.

Zijn pure entertainment films, popcornfilms, zelfde als met de marvel films. Daarvoor zijn dat geen slechte films.
Zou leuk zijn als er daarvan ooit een crossover film gemaakt wordt.

WELCOME TO THE JUNGLE

toch wel één van dwayne johnson zijn mindere.... wordt nergens echt interessant, is gewoon een soort van indiana jones met spierballen ,
maar helaas zonder deftig verhaal.

Nooit de appeal van Fast and furious begrepen. Vin Diesel was enkel goed als Groot en die 10 minuten in Saving private ryan. Dwayne Johnson ben ik ook geen fan van. Wel opgegroeid met een broer die obsessed is door die reeks en bepaalde films uit de reeks bijna dagelijks opnieuw zien passeren in de living heeft de degout niet minder gemaakt

Nooit de appeal van Fast and furious begrepen. Vin Diesel was enkel goed als Groot en die 10 minuten in Saving private ryan. Dwayne Johnson ben ik ook geen fan van. Wel opgegroeid met een broer die obsessed is door die reeks en bepaalde films uit de reeks bijna dagelijks opnieuw zien passeren in de living heeft de degout niet minder gemaakt
Ik was indertijd wel fan van Pitch Black, de veel minder bekende Chronicles of Riddick prequel. Geen idee of die de tand des tijds heeft doorstaan.

Idem, maar ieder zijn ding zeker? Vrijdagavond kijkt half Vlaanderen naar the Masked Singer maar dat boeit mij geen hol en ik begrijp de aantrekkingskracht ervan ook maar moeilijk.
Ja maar nu ga je een brug te ver hé. Bij de F&F reeks heb je van dat marginaal volk die toekomt aan de cinema met nen opgezette peugeot 206 met stickers 'RIP PAUL WALKER' op de achteruit.

Maar zelfs dat kan nog door de beugel i.v.m. de gemiddelde VTM kijker. Vroeger was daar een oplossing voor: ze deelden stickers uit en ieder eerder genoemde hing dat vol trots op zijnen auto. Zo wist je op voorhand dat je te maken had met een 'speciaal' iemand.

Zijn pure entertainment films, popcornfilms, zelfde als met de marvel films. Daarvoor zijn dat geen slechte films.
Zou leuk zijn als er daarvan ooit een crossover film gemaakt wordt.
Hoh, een realistischere, donkere en serieuzere film in de trend van F&F (fast cars, gangsters, enz.) zou ik wel kunnen pruimen.

De laatsten in de telg zijn gewoon tiener films hé. Ik kan daar echt mijne pap niet mee koelen, ook niet als ik daar popcorn bij eet.

Terug
Bovenaan