Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Please do elaborate. :unsure:

Wel euh, (deel van) KG ging in de sok, waar hij "elaborated", substanties werden uitgewisseld, de sok werd dan bewaard / verstopt waardoor die nogal... crusty... werd.
(Ik heb nooit durven vragen hoeveel keer de sok hergebruikt werd)

you asked...

Gevonden!

Oh ja bowling verhalen heb ik ook nog das juist.
Op mijn vorig werk was ik aangenomen maar nog niet in dienst toen ze samen ging bowlen als teambuilding, ik was ook uitgenodigd.

Mijn eerste beurt om te gooien voor een bende vreemden/nieuwe collega's maar ik had geen bowlingschoenen aan. Ik weet niet of het daar nu specifiek aan lag, maar ben dus over die lijn gegaan en dan met één been omhoog de lucht in gevolgen en op mijne rug geland.
Geweldige eerste indruk

Dan met dezelfde kameraad als de gehandicapte kaart: Hij ging zijn bowlingworp "timen".
Hij wilde al rollen terwijl die kegelveger beneden was. Maar dan zo dat hij goed zo timen en de bal aankomen als dat ding net naar boven aan het gaan was.
Hij gooit veel te hard, dus dat vegerding was nog naar beneden. Hij raakt dat en er valt van boven een TL buis op die baan in 1000 stukjes van elkaar. Bowlen was dus rap gedaan.

En dan nog het verhaal van mijn sok hé.
Ik had dus een sok als tiener waar ik mijn zwemmertjes mee van mijne buik afveegde als ik de hand aan mezelf had geslagen.
Dat was oorspronkelijk een witte sok maar ondertussen dus al eerder geel en ruw.

Die stak in mijn kleerkast en toen mijn zus ging studeren wilde ik van kamer ruilen met haar. Op een bepaalde moment heeft mijn ma besloten zelf mijn kleerkast leeg te maken en alles naar mijn nieuwe kamer te dragen (omdat het haar niet snel genoeg ging ofzo).

Maar daar zat die sok dus bij. Dat was ook het eerste wat door mijn hoofd schoot op dat moment.
Dan maar gedaan alsof ik van niks wist en gehoopt dat 't haar op een of andere manier niet opgevallen was.

Paar dagen later zat er volk thuis. Ik kom thuis, zeg goeiendag tegen de mensen en zeg dat ik naar mijn kamer ging.
Roepen ze zo na "Vergeet uw sok niet hé".

No Time To Die

Entertainend. Niet meer niet minder. Ook te lang.
Blij dat Craig er mee stopt, het is tijd voor een nieuwe Bond.

De Leeuw Van Vlaanderen

Hilarisch. Zo blij dat deze op Netflix staat. De Fransen worden gespeeld door Nederlanders. De helft kan niet acteren. Bloedkranen... Moet pijn doen voor flaminganten om dit stukje filmgeschiedenis te moeten aanzien. :rofl:

Last Night In Soho

Edward Wright doet horror en kijkt hard naar Repulsion en Don't Look Now. Visueel prachtig. Storywise stuikt het in de tweede helft in elkaar. Desaliettemin zeer entertainend.

Dune (2021) 8/10.
Ging te snel voorbij. Had het tegengestelde gevoel dan bij LOTR: Fellowship of the Ring.
In het boek van Dune ging ik volledig op in en was heerlijk om te lezen, maar de film stelde wat teleur. Bij LOTR was het boek een enorme taak en de film was absoluut fantastisch.
Misschien zal ik moeten wachten tot 2023 en nog eens het boek lezen alvorens deze twee films (terug) te bekijken.
De slowmotion-scenes bij Paul had beter gekund.

Spiral (2021) 3.5/10.
Als fan van de eerste zeven Saw-films was deze echt niet goed. Vijf euro weggegooid en dat zeg ik niet vaak. Redelijk teleurgesteld.
Het werd al gauw duidelijk wie er achter zat en dat nam de nodige suspense snel weg. Aan de overdaad van cadeautjes stoorde ik me erg, maar het moment dat ik de film wou afzetten was na een uur: de wandelscene in de gang met het serieus gestreken gezicht van Chris Rock na het slachtoffer van Jigsaw :rofl:. Toch had ik gehoopt op een zieke plottwist en keek ik verder, maar njet.
Al was de mindset van OG Jigsaw, om hier toe te passen op de
slachtoffers in deze film, nog 'oké'.
Twee punten voor de traps; een voor het einde en een half voor de interesse tot halfweg.

Tobin Bell is toch degene die de andere films min of meer recht houdt.

Dealer, ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. low budget, weinig spanning, simpele verhaallijn en een niet zo overtuigende Randy Parret aka Hollanders. Acteerprestatie van Sverre en Ben wel top, vandaar toch een 7/10

Zeros and Ones

Als een acteur al moet in begin van de film uitleggen waarom hij dit deed dat ging alarm 1 al af....
Als dan nog eens tijdens de film er continue van dat vertraagd wazig beeld werd gebruikt wast hek van de dam...miljaar wat een schijtfilm was me da

Kdacht "Oe Ethan Hawke, lang geleden dak die nog eens in een film zag, es proberen", NOPE I'M OUT!
2,5/10

Pig 6,5/10

The Trouble With Being Born 4/10

Nog een geluk dat er in de synopsis stond dat het scifi is anders had ik het niet geweten.

The Fast and The Furious 9
Score: Family/10

Ik geef echt geen score aan deze film want dat verdient hij niet. Het is echt een joke gewoon. Mijn vrouw noemde het geen actie film maar een gezinskomedie. Fysica is alvast in deze wereld niet gekend. Met wagens halve grapple hook spelen waarvan de wagen niet in stukken scheurt. Toretto die vijftig man alleen tegenhoudt zonder schram. In staat is om betonnen strutten met kettingen naar beneden te trekken, geen schade oploopt van brokstukken. Koppen die door wanden knallen zonder hersenschudding. Wagens die de ruimte ingaan. En uiteraard.. broertje die de wereld eerst wil kapot maken maar wegens family vrij gaat en goed wordt. Die zien we (ha ha CENA :S )in de volgende film wel als ze met de Avengers gaan vechten zeker?

Nieuwe reeks films gezien

Beautiful Boy (2018): 8/10

Sterke acteerprestaties van Chalamet en Steve Carrell. Goed dat ook de strijd van de ouders met het omgaan van een herstel van een drug addict wordt weergegeven en de film slaagt erin om dat realistisch weer te geven, zonder daar in te boeten qua slagkracht/impact op de kijker. Gewoon een erg goede film, met een deels Belgische crew. Ik vind het zelfs beter dan The Broken Circle Breakdown wat ik te veel opzichtig oscarbait vond (voor de foreign film award). Ook deze film zou het normaal goed moeten doen op de Awards, maar is vreemd genoeg nergens voor genomineerd [wat onbegrijpelijk is, zeker als je ziet wat dan wel genomineerd wordt, maar ik geef ook geen fuck om die awards, want die zijn oerconservatief en oervoorspelbaar, en doen de filmindustrie meer kwaad dan goed, vind ik persoonlijk, doordat het een meme/joke van zichzelf wordt.

Groundhog Day (1993): 8/10 (*)
Wanted (2008): 4/10

(*) = rewatch

Laatste film tonen ze heel veel op TV, maar had ik nog nooit gezien. Buiten misschien wat leuke special effects, stelt het echt niets voor en er wordt een groter loopje met de law of physics genomen dan in de gemiddelde superheldenfilm. Maar zelfs dat negerend, is het echt een vervelende en pretentieuze film met vooral die "mijn leven stelt niets voor", en "jouw leven al helemaal niet" houding. Bah. Ook geen fan van de acteurs/actrices, ik vind McAvoy slecht gecast.

Laatst bewerkt:
Venom let there be carnage.
What to say. Vond hem slecht. Altijd die appartement kapotslaan scenes.

Nine days. Kleine indieflm.
Deze vond ik dan weer geweldig. Was zelfs wa emotioneel op einde.
Goed gespeeld van beats en hoofdrolspeler.
Meeste indiefilms zijn voor mij vaak beste films geweest.
Zoals i-orginins en another earth.

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings - 7.5/10 (Destin Daniel Cretton, 2021)

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga - 5.5/10 (David Dobkin, 2020)

Red Notice - 5/10 (Rawson Marshall, 2021)

Strawberry Mansion - 4/10 (Kentucker Audley & Albert Birney, 2021)

Mr. Jealousy - 8/10 (Noah Baumbach, 1997)

Valkoinen peura a.k.a. The White Reindeer - 7/10 (Erik Blomberg, 1952)

Niagara - 6.5/10 (Henry Hathaway, 1953)

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings - 7.5/10 (Destin Daniel Cretton, 2021)
Wat meer detail hierover?
Die film krijgt zo hoge scores (incl. van u dus), en ik snap het echt niet. Ik vond dat een ongelooflijk snooze-fest, en het enige dat mij stopte om in slaap te vallen waren de irritante karakters.

Terug
Bovenaan