Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

1) Drive
2) Bronson
3) Valhalla Rising

4) Only God Forgives

5) Neon Demon

De eerste 3 vind ik zeer goed (shoutout to Bronson, zijn enige film die een beetje plezier uitstraalt :unsure; ), Only God Forgives is redelijk saai maar heeft wel wat leuke ideeën en is zeer stijlvol, Neon Demon heeft ook stijl maar is nauwelijks een film daar zit echt niets in.
:thumb: over Bronson, en ik zet die zelfs helemaal vanboven. Hardy zet daar echt een monster prestatie neer :eek2:.
Ben ik nu mis, of zijn de Pushers ook van Refn? Die eerste vond ik ook ok.

:thumb: over Bronson, en ik zet die zelfs helemaal vanboven. Hardy zet daar echt een monster prestatie neer :eek2:.
Ben ik nu mis, of zijn de Pushers ook van Refn? Die eerste vond ik ook ok.
Pushers zijn van Refn. Fear X en Bleeder ook. Allen nog niet gezien. Geen fan van Bronson. Ik vond dat een zwakke film.

Clueless (1995): 7/10

AdeptImmenseChrysalis-size_restricted.gif

Film die zich niet al te serieus neemt, en de humor is echt wel raak. Volgens mij een film die je eindeloos kan quoten en memen. Jaren '90 sfeer is goed aanwezig. Eigenlijk beste tijdsdocument v/d tijd. Leuk om Paul Rudd ook te zien in deze film. Beetje onderschatte film, hoewel hij toch niet vergeten wordt in de critici lijstjes en een stuk populairder is op letterboxd (door dat daar percentueel meer vrouwen lid van zijn dan op IMDb).

Bepaalde quotes
Christian: Do you like Billie Holiday?
Cher: I love him.

Cher: I want to do something for humanity.
Josh: How about sterilization?

Dionne: Hello? There was a stop sign.
Cher: I totally paused.

Cher: If it's a concussion, you have to keep her conscious, okay? Ask her questions.
Elton: What's seven times seven?
Cher: Stuff she knows.

Josh: You look like Pippi Longstocking.
Cher: Well you look like Forrest Gump. Who's Pippi Longstocking?
Josh: Someone Mel Gibson never played.

Mel: What the hell is that?
Cher: A dress.
Mel: Says who?
Cher: Calvin Klein.

En zo zitten er echt wel veel - soms verstopte - dingen in die film.

The 40 Year Old Virgin (2005): 6/10

Wat films aan het kijken die op Netflix staan. Deze komedie is een stuk minder dan Clueless vind ik persoonlijk, maar het is ook niet slecht. Gewoon gemiddeld eigenlijk. Met momenten wel leuk en goed, en met andere momenten eerder dom en braafjes met grappen die niet werken of goedkope grappen (zoals de 10.000 gay grappen in elke komedie die je ziet). Typisch romcom, maar dan misschien nog net iets beter dan vele romcoms uit die periode waarvan ik vroeger stukken zag op TV. Leuk om Paul Rudd (OPNIEUW?, lol), Seth Rogen en een cameo van Jonah Hill te zien, maar ik ben geen enorme fan van Steve Carrell, althans in deze film dan toch. Een nipte 6 is het eindverdict.

Laatst bewerkt:
Clueless (1995): 7/10

AdeptImmenseChrysalis-size_restricted.gif

Film die zich niet al te serieus neemt, en de humor is echt wel raak. Volgens mij een film die je eindeloos kan quoten en memen. Jaren '90 sfeer is goed aanwezig. Eigenlijk beste tijdsdocument v/d tijd. Leuk om Paul Rudd ook te zien in deze film. Beetje onderschatte film, hoewel hij toch niet vergeten wordt in de critici lijstjes en een stuk populairder is op letterboxd (door dat daar percentueel meer vrouwen lid van zijn dan op IMDb).

Bepaalde quotes
Christian: Do you like Billie Holiday?
Cher: I love him.

Cher: I want to do something for humanity.
Josh: How about sterilization?

Dionne: Hello? There was a stop sign.
Cher: I totally paused.

Cher: If it's a concussion, you have to keep her conscious, okay? Ask her questions.
Elton: What's seven times seven?
Cher: Stuff she knows.

Josh: You look like Pippi Longstocking.
Cher: Well you look like Forrest Gump. Who's Pippi Longstocking?
Josh: Someone Mel Gibson never played.

Mel: What the hell is that?
Cher: A dress.
Mel: Says who?
Cher: Calvin Klein.

En zo zitten er echt wel veel - soms verstopte - dingen in die film.

Goddiggitydamn, Clueless was één van de eerste films die ik in de bioscoop heb gezien met mijn vrienden omdat alle jongetjes in de klas als pre puberale bommetjes zaten te crushen op Alicia Silverstone.

Goddiggitydamn, Clueless was één van de eerste films die ik in de bioscoop heb gezien met mijn vrienden omdat alle jongetjes in de klas als pre puberale bommetjes zaten te crushen op Alicia Silverstone.
Wel ja... ik denk dat ik ook zou gecrust hebben op haar in die tijd. Maar zelfs los daarvan de soms subtiele humor is echt raak.

Please do elaborate. :unsure:
Wel euh, (deel van) KG ging in de sok, waar hij "elaborated", substanties werden uitgewisseld, de sok werd dan bewaard / verstopt waardoor die nogal... crusty... werd.
(Ik heb nooit durven vragen hoeveel keer de sok hergebruikt werd)

you asked...

Terminator 2: Judgment Day

Jaarlijkse kijkbeurt van mijn favoriete film aller tijden. Denk de 40ste keer dat ik hem zie en never gets old.
Gisteren de 4K-versie bekeken, zag er goed uit. Blijft gewoon de perfecte sequel en de perfecte actiefilm.

11/10 🥰

Terug
Bovenaan