Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Een aangename verrassing! Dat ik zo lang gewacht heb met deze .... Ondanks de weinige dialoog blijft de film beklijvend en kan je perfect volgen. En natuurlijk Johansson nakedness :) 8/10.

Pakje zwakker dan zijn voorganger. Minder spannend en voorspelbaar. Het is helaas eentje geworden zoals 13 in een dozijn. 6/10.

Die eerste was nochtans aangenaam :) .

De laatste loodjes van de horror oktober zijn in november aan t gelegd worden. Maar nog wel paar leuke gezien.

Kotoko (2011): 9/10

Kotoko-Cocco-1-1280x720.jpg

Stijlvol en surreëel, met een interessant thema, geregisseerd door Shin'ya Tsukamoto.

Spoilers in review op letterboxd.

Ontdekt dat The Rocky Horror Picture Show op Disney staat, dus die gezien voor de duizendste keer ofzo. Dat blijft toch gewoon 1 van mijn favo movies ooit gemaakt. Ondanks al zijn slordigheden, gewoon a fucking perfect movie.
Er zijn weinig films waar het plezier zo vanaf spat. Wie deze kan uitkijken zonder constant te grijnzen, is dood vanbinnen zeg ik u.

Ontdekt dat The Rocky Horror Picture Show op Disney staat, dus die gezien voor de duizendste keer ofzo. Dat blijft toch gewoon 1 van mijn favo movies ooit gemaakt. Ondanks al zijn slordigheden, gewoon a fucking perfect movie.
Er zijn weinig films waar het plezier zo vanaf spat. Wie deze kan uitkijken zonder constant te grijnzen, is dood vanbinnen zeg ik u.

Ik kan die gewoon niet uitkijken tout court :unsure:

Doomsday (2008): 7/10
Neil Marshall zijn films eindigen meestal zo rond een zeventje. Jammer, want de delen die werken, werken echt DAMN good. Maar de rest is teveel een rommeltje :headshake:.

Dat gezegd zijnde heb ik mij enorm vermaakt met Doomsday in de cinema. Hands down beste scene van de film:

Shaun of the Dead (2004, rewatch) - 6/10

Het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen, maar net als bij mijn eerste kijkbeurt een decennium geleden, was ik niet helemaal mee met deze film. Afzonderlijk zijn de goede elementen van deze film geweldig (Frost en Pegg, hoe alles exact hetzelfde wordt gefilmd maar dan toch anders, de humor,...) maar als geheel pakt het niet volledig voor mij. Ideaal om een fantastische vijf minuten durende compilatie van te maken, maar als gehele film just okay.

The Manor (2021) - 5/10

Ik hoor dat Blumhouse de laatste jaren nogal aan het slacken is en als ik deze Amazon OG-prent moet geloven, snap ik hen wel. Dit zou een zeer goede Black Mirror-aflevering kunnen zijn, maar overall it's just pretty meh. Ook weet ik nog steeds niet wat ik van het einde moet vinden. Ik haat het niet, maar ik houd er ook niet van.

Goosebumps (2015) - 6,5/10

Plotgaten-galore en niets al te serieus, maar ik heb me hier best mee vermaakt. Jack Black ook en dat is er zeker en vast aan te zien. Ik stoorde me ook niet aan de CGI, die volgens enkele YouTube critics die ik volg pover was. Ik vond ze nog best goed en de film is nog best creepy voor een kinderfilm.

The Night Before (2015) - 7/10

Uit willekeur opgezet omdat ik zag dat Anthony Mackie, Joseph Gordon-Levitt en Seth Rogen hierin meespelen, en dat intrigeerde me wel. Bleek het een stoner comedy kerstfilm te zijn die verrassend veel emotie bezit. Mackie was heerlijk om eens als niet afgeborsteld woke Marvel-typetje te zien en enkele cameo's zorgen voor hilarische situaties. Een recente comedy die me vaak heeft laten lachen, het gebeurt niet veel. Deze gaat zeker nog eens op wanneer ik niet langer de kerstsfeer van me weg kan duwen. (For fuck's sake, kerstreclame in oktober!!!???!!)

Neil Marshall zijn films eindigen meestal zo rond een zeventje. Jammer, want de delen die werken, werken echt DAMN good. Maar de rest is teveel een rommeltje :headshake:.
Zelfs The Descent? Het is alweer enkele jaren geleden dat ik hem heb gezien, maar ik vind dat wel een klassieker uit een era waarin op horrorvlak niet veel goeds uitkwam.

Zelfs The Descent? Het is alweer enkele jaren geleden dat ik hem heb gezien, maar ik vind dat wel een klassieker uit een era waarin op horrorvlak niet veel goeds uitkwam.
The Descent is freaking awesome met enkele van de beste jump scares ooit gemaakt. Maar zelfs die film heeft zijn rommelige momenten (de hele 3rd act bvb).

But don't get me wrong eh, Ik draag Marshall een heel warm hart toe. Dog Soldiers is veruit mijn favoriet van hem.

Rhona Mitra mamma mia :love:
Indeed!

The Descent is freaking awesome met enkele van de beste jump scares ooit gemaakt. Maar zelfs die film heeft zijn rommelige momenten (de hele 3rd act bvb).

But don't get me wrong eh, Ik draag Marshall een heel warm hart toe. Dog Soldiers is veruit mijn favoriet van hem.
In Doomsday wilt hij er wat teveel referenties inproppen vind ik. Het is jolly good fun maar bij momenten wat te druk ook en van de hak op de tak.
Maar bon, zoals gezegd mij wel mee geamuseerd. En Rhona Mitra was ook een plezier om bezig te zien.

Terug
Bovenaan