Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
The Royal Tenenbaums is waarschijnlijk mijn favoriete WA film. Zijn later werk komt me nu iets te gekunsteld over terwijl zijn vroegere films nog wat sterker verankerd zijn in de realiteit. De ondertussen trademark stijl werkt voor me niet evengoed voor alle films, meestal erg leuk tijdens het bekijken maar ik heb er minder een emotionele connectie mee waardoor ze minder blijven hangen. Royal Tenenbaums is voor mij de film die alle elementen perfect doseert: humor, tragiek, nostalgie, visuele flair, soundtrack,…Op enkele dagen tijd een resum Wes Anderson films erdoor gejaagd:
The Phoenician scheme
Visueel interessant, leuke vertolkingen en personages, maar de plot faalt om mij echt te betrekken. De film is "geinig" bij momenten, maar ik vind het lang niet zo slim of grappig geschreven gelijk andere films van W.A.
The grand budapest hotel
Eerste rewatch sinds 2 jaar en ondanks het feit dat ik bij mijn eerste kijkbeurt enorm genoten heb, kon ik de tweede helft van deze film nauwelijks nog herinneren. Prachtig in beeld gebracht. Ralph Fiennes is absoluut geweldig samen met Tony Revolori, maar de rest van de cast (ook al spelen ze goed) zijn een beetje te zeer achtergrondpersonages. Gewoon een uitstekende feel-good film.
Fantastic Mr Fox
Een stopmotion-film die verbluffend is van begin tot einde. De voice-cast is ijzersterk, de achtergronden, ontwerpen en de kleuren zijn echt verbluffend. Er is niet zoveel emotionele diepgang zou ik zeggen, maar de personages zijn gewoon zo simpel en genietbaar dat dit gewoon anderhalfuur plezier vormt voor jong en oud.
The Royal Tenenbaums
Voor velen is dit hun favoriete W.A. film en ik zit eerlijk aan de andere kant van het spectrum. Het is de eerste W.A. film waar ik de lengte een beetje voel, ook al is het geen bijster lange film. Er zijn interessante shots, maar het de roze gangen van het huis vind ik eerlijk vreselijk om naar te kijken. De kinderen hebben een interessante uitvalshoek, maar hoe hier op voortgebouwd werd, vond ik eerlijk niet bijster interessant.
Moonrise kingdom en The Life Aquatic With Steve Zissou spreken mij nog wel aan. Ik voel wel hetzelfde als uw over zijn latere films. De creativiteit kan ik ergens wel appreciëren, maar ik voel dat het ten koste gaat van personages met echte diepgang en/of beter geschreven verhalen.The Royal Tenenbaums is waarschijnlijk mijn favoriete WA film. Zijn later werk komt me nu iets te gekunsteld over terwijl zijn vroegere films nog wat sterker verankerd zijn in de realiteit. De ondertussen trademark stijl werkt voor me niet evengoed voor alle films, meestal erg leuk tijdens het bekijken maar ik heb er minder een emotionele connectie mee waardoor ze minder blijven hangen. Royal Tenenbaums is voor mij de film die alle elementen perfect doseert: humor, tragiek, nostalgie, visuele flair, soundtrack,…
Ranking! Veel films wel al jaren niet meer gezien maar what the heck.
ranking
Trump niet vergetenHome Alone 2
Leuk tijdsverdrijf tijdens Kerst met een schitterende Stern en Pesci.

Dat maakt die reeks zo goed, je kijk op liefde groeit mee met de films.Before Sunrise. 20 jaar geleden gezien na relatiebreuk en (mede) dankzij die film er weer boven geraakt (al klinkt dat veel zwaarder dan ik bedoel). Blijft leuk om te zien, maar waar het me 20 jaar geleden overkwam als een romantische liefdesverhaal dat iedereen met een beetje geluk kan beleven in het echt, vond ik het nu wel veel meer onrealistisch. Zal natuurlijk ook iets met mijn leeftijd te maken hebben en kapt gegane dromen en zo meer. Beforse Sunset en Before Midnight liggen hier ook al klaar

Als je een dikke geluidsysteem thuis hebt en geen soundbar-plebs bent zoals ik is het des te meer genieten waarschijnlijk.
Het is wel goed geacteerd voor wat relatief luchtige personages zijn over de hele film, tempo moddert niet rap aan en veel van de sets zijn wel mooi gedaan.
The Bishop's wife voelt veel katholieker aan, dan it's a wonderful life... De lessen/moreel/methoden... Misschien omdat ik zo een ketter ben dat het allemaal nog vreemd aanvoelt... Of misschien ben ik gewoon een it's a wonderful life-fanboy.