Allright, nog eens tijd voor een dump van de zaken die ik gezien heb de afgelopen maanden (of toch wat ik mij nog kan herinneren):
- The great (aka fuck yeah, ik raad het iedereen aan):
- Civil War
Loved it. Misschien wel Garland's beste. Het is compleet anders dan ik had verwacht, maar geeft een sterke en brutale kijk op oorlogsjournalistiek.
- The Intern
Rewatch! De eerste keer gezien op een vliegtuig en toen had die film me echt te pakken. Nu teruggekeken en ik heb echt een zwak voor deze film. Dit is m.i. de beste Nancy Meyers. Feel-good zonder te veel poespas en geforceerde romance.
- Who Framed Roger Rabbit
Te huize Lint noemen we dit genre “films die iedereen van onze generatie kent behalve mijn vrouw en dus sta ik erop dat we ze ASAP kijken” (denk ook Goonies, Stand By Me…). Wat kan ik hier nog over zeggen dat nog niemand weet?
Topfilm dus, zijn tijd ver vooruit qua animatie/live-action blend. Ziet er nog steeds geweldig uit en is nog steeds een klassieker.
- Terminator 2
Zie Roger Rabbit. Maar dan met bodybuilders en robots ipv cartoon konijnen.
- Rocky Horror Picture Show
Rewatch. Eén van mijn all-time favorites. Waarschijnlijk de film die ik al het vaakst gezien heb, blijft briljant.
- Team America - World Police
Zie Rocky Horror
- Baby Driver
Zie Team America
- Dream Scenario
Rewatch. Remains awesome. Zie vorige review.
- Poor Things
Rewatch met de vrouw. Remains awesome. Zie vorige review.
- Civil War
- The good (aka I had fun, you might too):
- Blink Twice
Ik ben er nog niet helemaal uit. Het probeert een mengeling te zijn tussen Get Out (maar dan minder goed), Don't Worry Darling (maar dan veel beter, maar dat is niet moeilijk), en commentaar op toxische mannencultuur (maar er zijn films die dit veel beter doen, zoals Men). Wel cool is dat Kravitz opeens een left turn neemt naar full-on horror en craziness. Bijgevolg probeert ze ook niet niet "subtiel" een "slimme boodschap" mee te geven (zoals Get Out juist doet) om daar keihard in te falen (looking at you Don't Worry Darling).
- The Christmas Chronicles
Kurt Russell... die kerel heeft toch bakken charisma, hé? Leuke (kerst)film om met de familie te kijken. Het soort film waarbij zatte nonkel Danny nog wat wijn inschenkt en iedereen lacht om dingen die eigenlijk niet grappig zijn. Maar Russell maakt het de moeite, alleen al voor deze scene: Santa Claus Is Back in Town -The Christmas Chronicles + Kurt Russell (youtube.com)
- Cocaine Bear
Fun, very fun zelfs. Lekker gortig en neemt zichzelf geen seconde serieus, zoals het hoort. Maar de pacing slaagt wel op niks. De film was gewoon opeens... gedaan. Het voelt alsof ze per ongeluk 20 minuten eruit hebben geknipt en gewoon hebben gezegd, "ja, good enough, dan stoppen we hier maar."
- Jodorowsky's Dune
Alles wat ik miste bij Villeneuve's versie, zou wel in die van Jodorowski gezeten hebben
.
Zou het een geweldige film zijn geweest? Daar twijfel ik aan. Maar de docu en Jodorowsky zelf zijn entertainend.
- Alien: Romulus
I liked it. Derivative as fuck maar pretendeert ook niets anders... en soms is dat genoeg.
- Beverly Hills Cop 4
I like it. Het probeert niet meer te zijn dan wat het is, en dat hoeft ook niet. Voelt ietwat "clunky" aan, but it's all good. Jammer dat Murphy zijn iconische lach eruit geforceerd heeft.
- Leave the World Behind
Bovengemiddeld. Ik ben niet volledig fan, maar ik geef toe dat het goed is. De horror-vibe en het concept zijn cool en filmtechnisch geweldig uitgevoerd, maar ergens klikte het gewoon niet voor mij. Acteerwerk was top en het concept intrigerend, maar ik blijf een beetje op twee benen hinken waar het mij ergens stoort, en ergens indruk maakt.
- Deadpool 3
Nog altijd beter dan het Marvel-gemiddelde de laatste tijd, maar de fun was er wat uit voor mij. Bij deel 1 en 2 leek iedereen gewoon lol te hebben en spontaan grappen eruit te gooien. Bij deze voelde het alsof ze TE hard probeerden om meme-waardige en fan-service momenten in de film te schrijven. Het voelt vooral geforceerd en mist spontaniteit.
- Blink Twice
- The medium (aka meh, myeah, ok, why not, geen spijt dat ik het gezien heb, would not watch again):
- Furiosa
Drie keer in de cinema gezien. Drie keer écht gewild om hem goed te vinden. Drie keer teleurgesteld de zaal verlaten. Na drie keer weet ik eindelijk wat me stoorde: Het is fucking derivative (van Fury Road). Tot nu toe bracht elke Mad Max film iets nieuws, maar bij deze stoort het mij gigantisch dat Furiosa gewoon draait rond Fury Road (zelfde karakters, zelfde locaties, zelfde autos, zelfde stunts, ...). Als ik mij daarover zou kunnen zetten, zou het nog meevallen ... behalve dat de pacing way off is, en de CGI en stunts niet zo indrukwekkend zijn. Kwalitatief niet de slechtste Mad Max, maar wel degene die ik het minst zal herbekijken.
- Dune 1 & 2
Rewatch. Is het goed? Ja, zeker, indrukwekkend gemaakt, maar ik ben nog steeds niet de grootste fan.
Het ontbreekt aan... iets. Flair? Gevoel? Hart? Fun? Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar Villeneuve heeft iets gemist voor mij.
- Riverdance: The Animated Adventure
Dochter-review: "WAAAUW PAPA GEWELDIG, DAT SCHAAP DANST GRAPPIG, HAHAHA!"
Lint review: Meh
- Fly Me to the Moon
Leuk concept, visueel aardig uitgevoerd, maar de comedy werkt voor mij niet echt. Niet slecht, niet geweldig.
- Furiosa
- The bad (aka bleh):
- Pearl
Ik snap de goede reviews niet. En ik snap de adoratie voor Mia Goth evenmin. Ja, die monoloog is degelijk, en dan? De film zelf is saai en niet spannend of interessant. De technicoler-stijl was leuk gedaan, maar X was veel interessanter.
- Slumberland
Ben ik de enige die Jason Momoa niet zo cool, leuk of interessant vindt als hij zichzelf lijkt te vinden? Gast kan niet echt acteren, kijkt altijd alsof hij een drol probeert eruit te persen, en past nooit in de film waar hij in meespeelt. Soms werkt dat, hier niet.
Het helpt dan ook niet dat de film errond ook niks speciaals is. De rest van de film is gewoon... daar. Niks stoort echt, maar er is ook niks goeds aan.
- Moon Garden
Interessant concept, maar de uitvoering is helaas slap. We blijven veel te lang hangen bij één punt, en dat punt wordt al snel saai, en is sowieso al afgerond na 10min. Daardoor voelt de rest van de film overbodig aan. Visueel interessant idee, maar voelt vooral aan als een studentenproject zonder budget.
- Chips
Deze was blijkbaar een gigantische flop. Zo slecht is hij ook niet, maar er is ook niets noemenswaardig goed aan. Valt dus echt niet aan te bevelen, en Dax Shepard is annoying as fuck.
Jezus, ik mis echt die golf van domme komedies uit de vroege 2000s.
- The Fall Guy
Meh. We zijn blijkbaar weer terug in de '00s en '10s met dit soort rotzooi actie-komedies (zie de hopen Russo, Evans, Hemsworth, Reynolds brol). Ik pas, er is niets nieuws of uberhaupt interessants te vinden hier.
- Silent Night
Euhm... nogal belachelijk. Het concept rent zichzelf compleet voorbij, de film is te lang, en de actie is niet speciaal goed. Jammer, want Kinnaman heeft talent. Wtf happened eigenlijk met die kerel. Tien jaar geleden was dat een up and comer, nu speelt die vooral in thrash.
- Kingdom of the Planet of the Apes
Vond de drie vorige remakes goed tot zeer goed, maar deze? Boring as fuck en de CGI was slecht. Skippen.
- Pearl

.