Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

John Carter : Zoveelste re-watch en zoveelste keer met plezier bekeken. Ik ken het verhaal vanuit mijn kindertijd dus dat heeft ook wel een invloed. Voor mij een compleet raadsel waarom deze film zo geflopt is. Heerlijke Sci-Fi Fantasy film toen Disney nog goede films maakte 9/10

John Carter : Zoveelste re-watch en zoveelste keer met plezier bekeken. Ik ken het verhaal vanuit mijn kindertijd dus dat heeft ook wel een invloed. Voor mij een compleet raadsel waarom deze film zo geflopt is. Heerlijke Sci-Fi Fantasy film toen Disney nog goede films maakte 9/10

Disney heeft die zelf getorpedeerd. John Carter komt uit de periode dat ze wanhopig het succes van Pirates of the Carribean zaten na te jagen (Zie ook Lone Ranger.)

Wanneer ze door hadden dat die film totaal iets anders was, hebben ze er nul marketing tegen gegooid en die film laten opbranden aan de Box Office ( Marketing kost vaak even veel als de productie van een film.)

Godzilla 2000(1999)

+ Badass Godzilla design
+ Berry Engrishu(Brasta Bumbah!)
+ Peak framing en set design, toch zeker dat eerste half uur
+ Einde weet veel te redden van de film

- Nickelodeon type CGI.
- Saaie cast. Er is wel een iconische "kinnebakkes" als suit die het geheel wat karakter geeft, vooral met 1 bepaalde scene, maar dat komt zo hard uit het niets dat het enkel lachwekkend word
- Deadass saaiste "villain" design voor het overgrote deel vd film.

Perfecte introductie voor in de oudere Godzilla's te geraken. Sterk begin en einde met een knullig karakterloos midden dat niet weet of het van Evangelion of Independence Day wilt eten. De manga zou vele malen donkerder en beter zijn.

Ik vond het ook totaal onbegrijpelijk dat die zo geflopt is, ik vind dat ook gewoon een heel erg leuke scifi fantasy met een leuk verhaal en fantastische setting.

- Alien (1979) 9/10*

- Martin (1977) 7/10

- Exodus: Gods and Kings (2014) 5/10

- Cameraperson (2016) 8/10

- Violent Night (2022) 6/10

- Longlegs (2024) 7/10

- Barb Wire (1996) 4/10*

- Robocop (1987) 8/10*

- Aliens (1986) 9/10*

The Beach (2000)

zelfs 2 keer op de magische "phi phi islands" in thailands geweest.... mjehh it's nice... but story is story.... "ik koop all this bullshit for some lousy weed harvests... mjehhh"... wel leuke beelden!

Black Rain (1993)

oh my gosh ..... na zovele talloze rewatches.... wie had dat kunnen denken... MAAR IK HEB MIJN TICKETS NU NAAR OSAKA GEBOEKT !!!µ
weinig films die me kunnen overhalen, maar volgende kerst ben ik daar.... love this shit!

typisch east meets west (NY versus Japan), maar o zo goed in beeld gebracht. heerlijke film eigelijk. ik kan het niet genoeg stressen....

en wat het magischer, en tragischer :'( maakt, de bad villain is gestorven net na de opnames (doet me denken aan the crow 1993 the crow), somehow geeft me dit een extra touch: denken over het leven, en hoe broos dit is...

Laatst bewerkt:
The Beach (2000)

zelfs 2 keer op de magische "phi phi islands" in thailands geweest.... mjehh it's nice... but story is story.... "ik koop all this bullshit for some lousy weed harvests... mjehhh"... wel leuke beelden!

Black Rain (1993)

oh my gosh ..... na zovele talloze rewatches.... wie had dat kunnen denken... MAAR IK HEB MIJN TICKETS NU NAAR OSAKA GEBOEKT !!!µ
weinig films die me kunnen overhalen, maar volgende kerst ben ik daar.... love this shit!

typisch east meets west (NY versus Japan), maar o zo goed in beeld gebracht. heerlijke film eigelijk. ik kan het niet genoeg stressen....

en wat het magischer, en tragischer :'( maakt, de bad villain is gestorven net na de opnames (doet me denken aan the crow 1993 the crow), somehow geeft me dit een extra touch: denken over het leven, en hoe broos dit is...

TOP FUCKING FILM !!! i love every rewatch. osaka here i come! Michael Douglas, i wanna be you! bad ass !!!!
Da’s zoals Raul Julia in Streetfighter, geeft de film ook een extra dimensie, wat die ook wel kon gebruiken. Hoe dan ook, als puber heb ik die wel graag en dikwijls gezien. JCVD & Kylie Minogue, hell yeah!

Mystic river
Recent het boek gelezen en nu dus een rewatch gedaan van de film.
Echt wel 1 van de betere boekverfilmingen die ik al gezien heb. Word enkel wat teniet gedaan door vreemde directing / editing keuzes.

Zillion

Toch maar mager. Het verhaal van de Zillion is al zot op zich, dat overdreven laagje hollywood met veel aannames en fictie erbij gesmeten werd toch een soepje vooral.
Gisteren ook eindelijk kunnen terugkijken van de weekend-uitzending.

Wat een zwakke film, chaos, enorm slecht acteerwerk van Charlotte/Mattheo.

Nu, aan de sponsors bij aanvang van de film, was het wel duidelijk waarom dit zo gehyped werd.

Cold War van Pawlikowski op VRT MAX. Met voorsprong toch een van de meest indrukwekkende films van deze eeuw, al besef ik dat het hyperbolisch klinkt.
Deze stond op mijn todo tijdens film festival gent. En dan zo teleurgesteld door wild fire en die een met ethan hawk als priester dat ik film festival degou had opgedaan en de rest ook achterwegen heb gelaten.

Zijn er aanraders voor het filmfestival in Gent? Ik heb al een paar trailers bekeken (Anora en die van Wettelen) maar voorlopig nog niets interessants gevonden eerlijk gezegd...

Ik ga alvast naar twee klassiekers: Dr.Strangelove en Starship Troopers
Wss ook nog naar Conclave

Verder toch ook interesse in The Substance, Anora, Maria en Blitz

Ook zeer benieuwd naar Anora, ben wel fan van zowat alles dat Baker tot hiertoe gemaakt heeft. Als ik er maar 1 zou kunnen zien uit alle films die het festival op het programma heeft dan is dat deze;

Met The Substance als runner up;

Maar eerlijk, zoals gewoonlijk ogen bijna alle films wel interessant.

Sidenote ze geven ook voorstellingen van Donnier Darko, Starship Troopers, The Holy Mountain, Dr Strangelove en andere klassiekers; altijd leuk om die nog is op groot scherm mee te pikken.

Terug
Bovenaan