Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zijn er aanraders voor het filmfestival in Gent? Ik heb al een paar trailers bekeken (Anora en die van Wettelen) maar voorlopig nog niets interessants gevonden eerlijk gezegd...
Ik neem altijd een 5-beurtenkaart en dan kies ik 5 films. Dit jaar zijn dit:

Presence
Vermiglio
Des teufels bad
A Different Man
The Substance

First Reformed?

Ik vond die best wel goed.
Jawel. Was de eerste keer dat ik naar een film festival gegaan ben en ik vond dat zo een hautaine film dat mijn gedacht van filmfestival direct gevormd was. Snobs die slechte films als geweldige kunst beschouwen :D

Anyway er zullen zeker goeie films tussen zitten, maar dat vond ik nu eens echt een gedrocht van een film. Ik kon mij niet ontdoen van de gedachte dat de regisseur tijdens het draaien zichzelf zo ongelooflijk geniaal vond. Ik zie nu ook dat hij ook Taxi driver gemaakt heeft en met het risico voor eeuwig verbannen te worden, dat vond ik dus ook echt een traag, saai stuk stront van een film dat enkel door elitaire mensen kan goedgevonden worden. Raise the pitchforks, ik ga mijn mening nooit bijstellen :hurrr:

Laatst bewerkt:
Ik voel mij niet aangesproken want ik ben geen filmsnob en ik beschouw de film ook niet als kunst 😋
Het is ondertussen wel al een tijd geleden dat ik die gezien heb maar wat ik er mij nog van herinner is dat ik wat op mijn honger was blijven zitten maar al bij al zeker niet slecht vond.

Noem mij dan maar een elitaire snob want heb hem ondertussen zelfs al 2x gezien. Topfilm imo. 🤷‍♂️

First Reformed zou ik nog door de vingers kunnen zien maar Taxi Driver?
first-reformed-ethan-hawke.gif

Iedereen behalve @Lefman :oi22:

Noem mij dan maar een elitaire snob want heb hem ondertussen zelfs al 2x gezien. Topfilm imo. 🤷‍♂️

First Reformed zou ik nog door de vingers kunnen zien maar Taxi Driver?
first-reformed-ethan-hawke.gif

Iedereen behalve @Lefman :oi22:
Ik kom nochtans meestal helemaal met uw smaak overeen. Volg u al vanaf 9lives, maar toen keek ik ook wel gemiddeld 10 films per maand. Als ik er nu dat per jaar kan zien zal het veel zijn.

Mss waren mijn verwachtingen ook veel te hoog. Was mijn eerste keer filmfestival en verwachte echt enorm weggeblazen te worden van de films, alla Interstellar of Cicade de Deus waar je echt nog uren lang van nazindert.

Anyway. Gisteren Gifted met de vriendin gezien. Over klein meisje dat uitzonderlijk slim is op wiskundig vlak. en waar onze vriend Cpt. America proxy ouder is na de dood van zijn zuster. Al bij al zeer behouden feel-good movie. Heb me nergens aan geërgerd, de acteurs deden hun best en het verhaal sleepte je wel goed mee. Al in al 7,5/10

No biggy, just messing. Heb dat zelf ook met zo'n paar films die door zowat de hele wereld op handen gedragen worden maar die ik zelf maar niets vind... looking at you Godfather trilogy. 😅

Go ahead and nail me to the cross!

Winter break: Scenarieel een veelbelovende plot: In de kerstvakantie als student moeten achterblijven op het internaat met de enige persoon waar je een absolute hekel aan hebt. En nu…?
Wel, het is zeer goed uitgewerkt. Sterke film, sterk geacteerd ook. Bleef boeien.

Zijn er aanraders voor het filmfestival in Gent? Ik heb al een paar trailers bekeken (Anora en die van Wettelen) maar voorlopig nog niets interessants gevonden eerlijk gezegd...
Ik heb vooral interesse in:
Anora (Sean Bakers vorige film, Red Rocket was een van mijn favoriete films uit de voorbije jaren),
Grand Tour (Miguel Gomes' Tabu is een van mijn persoonlijke favorieten)
Blitz
Presence
Les femmes au balcon (Noemie Merlant regisseert? geen idee wat te verwachten maar ze heeft zeker talent)
Maldoror
Bird
Good One
The Room Next Door

Ik heb vooral interesse in:
Anora (Sean Bakers vorige film, Red Rocket was een van mijn favoriete films uit de voorbije jaren),
Grand Tour (Miguel Gomes' Tabu is een van mijn persoonlijke favorieten)
Cool deze ochtend toevallig gezien dat Tabu sinds vandaag of gisteren op Mubi staat, watchlisted.

Ik vind alle films van Sean Baker tot nu toe erg goed, The Florida Project misschien nog net iets straffer dan Red Rocket.

Cool deze ochtend toevallig gezien dat Tabu sinds vandaag of gisteren op Mubi staat, watchlisted.

Ik vind alle films van Sean Baker tot nu toe erg goed, The Florida Project misschien nog net iets straffer dan Red Rocket.
Die wil ik zeker nog eens herbekijken, maar ik was niet helemaal wild van TFP. Ik vond die wel goed ofzo, maar niet pakkend. Red Rocket had mij echt op elk vlak mee.

No biggy, just messing. Heb dat zelf ook met zo'n paar films die door zowat de hele wereld op handen gedragen worden maar die ik zelf maar niets vind... looking at you Godfather trilogy. 😅

Go ahead and nail me to the cross!
O ja, die ook. Verchrikkelijk saaie film. Nooit aan 2 en 3 begonnen omdat 1 mij zo tegen stak.

Anyway, Inside out 2 net geyien, muh, weinig origineels, beetje typisch brave Disney zonder iets van risico. De grappen waren met veel water aangelegd, het verhaal was voorspelbaar. Goed voor kindjes denk ik dan, maar mis toch wel de goeie Disney Pixar van de eerste dagen. 5/10

EIGHT BELOW.

ben geen honden fan nogtans, maar de film was toch best aangrijpend, zeker als je weet dat dit waargebeurd verhaal is: die honden 6 maand op hunzelf overgeleverd in ijzige temperaturen van -40 graden.... jeezes zeg. :(

• The Faculty: toffe nostalgie trip. Der zitten wel wat gaten in de plot en als je twee keer nadenkt valt de hele film in duigen maar hij slaagt erin je zo mee te zuigen en te entertainen dat je helemaal niet over plot gaat nadenken. All the way dikke fun.
  • Trap: nog een film met Josh Hartnett en veel plotholes. Maar die is een pak minder goed en leuk dan The Faculty. Gevolg: je stoort je aan de plot en dat haalt je hele filmervaring naar beneden. Archislecht vond ik hem niet, eerder pure middelmaat.

beetje typisch brave Disney zonder iets van risico
Toch niet al te goed opgelet of verder na gedacht dan. Alleen al voor de manier waarop ze een paniekaanval visueel voorstellen verdient deze film een pluim. Denk dat deze heel nuttig kan zijn voor pubers en hun ouders, en dus verre van alleen voor kinderen

Terug
Bovenaan