Net terug van een cinemabezoek aan Longlegs en Alien:Romulus
Kan op beiden zelfde commentaar geven; niet slecht maar ook niet super.
In Longlegs kon Cage eindelijk nog eens zichzelf zijn.
Da's denkik al geleden van Wicker Man dat die nog is zo full cage gegaan is. Werkte hier gelukkig wel een stuk beter als daar. Misschien dat alle hype er rond mijn verwachtingen wat te hoog had ingesteld. Zeker geen slechte film maar al bij al toch ook niet zoveel vlees aan als ik had gehoopt.
Dat gezegd zijnde; de film weet een moody creepy atmosfeer te creeren en laat de meeste meer cliche horror stuff met gemak achter zich. Sowieso wel de moeite om is te zien dus.
Alien: Romulus verveelt geen moment en is fantastisch aangekleed met heerlijk set design. Sterke personages, goed acteerwerk, adrenaline pompende actie. What more can a guy wish for right? Well... ;p
Ik zal hier prolly voor gekruisigd worden maar zelfs al zijn het geen "alien" films; ik vond Prometheus en Covenant dan een stuk interessanter omdat ze meer van het pad afweken. Niet dat die films perfect zijn. Verre van, want daar scheelt dan weer vanalles aan de personages en interne logica, maar Scott deinsde er niet voor terug om volledig nieuwe registers open te trekken en dat miste ik hier misschien wel een beetje. Klink nu misschien wat negatief maar da's in feite ook weer niet de bedoeling want het is zeker en vast een aanrader. 
Kan op beiden zelfde commentaar geven; niet slecht maar ook niet super.
In Longlegs kon Cage eindelijk nog eens zichzelf zijn.
Da's denkik al geleden van Wicker Man dat die nog is zo full cage gegaan is. Werkte hier gelukkig wel een stuk beter als daar. Misschien dat alle hype er rond mijn verwachtingen wat te hoog had ingesteld. Zeker geen slechte film maar al bij al toch ook niet zoveel vlees aan als ik had gehoopt.Er werd naar mijn mening ook iets te veel getelefoneerd. Dat Lee bijvoorbeeld mee naar binnen moest met haar baas en dan op de verjaardag van ruby wordt uitgenodigd was een net iets te duidelijke setup en dan eens ze Longlegs te stekken hebben geeft die in dat video interview eigenlijk alles prijs waarna die gigantische expositie drop in het laatste kwartier die dat nog eens gedetailleerd herhaalt toch wel aan kracht inboet.
Alien: Romulus verveelt geen moment en is fantastisch aangekleed met heerlijk set design. Sterke personages, goed acteerwerk, adrenaline pompende actie. What more can a guy wish for right? Well... ;p
Het is wel een heel obsessieve loveletter aan de eerder alien films. De fanservice lag er bij momenten nogal dik op en dan heb ik het niet enkel op het letterlijk uitroepen van "get away from her you bitch". De hele film is eigenlijk een samenraapsel van alles dat ervoor kwam. We beginnen bij de eerste alien tussen de wrakstukken van de Nostromo waarna Ash, excuseer, Rook (mens is ondertussen al 4 jaar dood en voegde wel wat extra creep toe!) ons door het verlaten RnD schip loodst (alien: isolation) waarna we uiteindelijk in een hive terecht komen waar de bemanning een leger xenos gespawned heeft die we met pulse rifles omver leggen (aliens) met dan nog een snuifje Prometheus als we de bioweapon molecule vinden en uiteindelijk gaan injecteren om nog eens een pod geboorte over te doen waarna er een humalien hybrid uiteindelijk via decompression de ruimte in gezogen wordt (resurrection). We've been down all these particular corridors before. Tzijn awesome corridors daar niet van en blijft top entertainment maar toch...

.