Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Net terug van een cinemabezoek aan Longlegs en Alien:Romulus
Kan op beiden zelfde commentaar geven; niet slecht maar ook niet super.

In Longlegs kon Cage eindelijk nog eens zichzelf zijn. 😅 Da's denkik al geleden van Wicker Man dat die nog is zo full cage gegaan is. Werkte hier gelukkig wel een stuk beter als daar. Misschien dat alle hype er rond mijn verwachtingen wat te hoog had ingesteld. Zeker geen slechte film maar al bij al toch ook niet zoveel vlees aan als ik had gehoopt.
Er werd naar mijn mening ook iets te veel getelefoneerd. Dat Lee bijvoorbeeld mee naar binnen moest met haar baas en dan op de verjaardag van ruby wordt uitgenodigd was een net iets te duidelijke setup en dan eens ze Longlegs te stekken hebben geeft die in dat video interview eigenlijk alles prijs waarna die gigantische expositie drop in het laatste kwartier die dat nog eens gedetailleerd herhaalt toch wel aan kracht inboet.
Dat gezegd zijnde; de film weet een moody creepy atmosfeer te creeren en laat de meeste meer cliche horror stuff met gemak achter zich. Sowieso wel de moeite om is te zien dus.

Alien: Romulus verveelt geen moment en is fantastisch aangekleed met heerlijk set design. Sterke personages, goed acteerwerk, adrenaline pompende actie. What more can a guy wish for right? Well... ;p
Het is wel een heel obsessieve loveletter aan de eerder alien films. De fanservice lag er bij momenten nogal dik op en dan heb ik het niet enkel op het letterlijk uitroepen van "get away from her you bitch". De hele film is eigenlijk een samenraapsel van alles dat ervoor kwam. We beginnen bij de eerste alien tussen de wrakstukken van de Nostromo waarna Ash, excuseer, Rook (mens is ondertussen al 4 jaar dood en voegde wel wat extra creep toe!) ons door het verlaten RnD schip loodst (alien: isolation) waarna we uiteindelijk in een hive terecht komen waar de bemanning een leger xenos gespawned heeft die we met pulse rifles omver leggen (aliens) met dan nog een snuifje Prometheus als we de bioweapon molecule vinden en uiteindelijk gaan injecteren om nog eens een pod geboorte over te doen waarna er een humalien hybrid uiteindelijk via decompression de ruimte in gezogen wordt (resurrection). We've been down all these particular corridors before. Tzijn awesome corridors daar niet van en blijft top entertainment maar toch...
Ik zal hier prolly voor gekruisigd worden maar zelfs al zijn het geen "alien" films; ik vond Prometheus en Covenant dan een stuk interessanter omdat ze meer van het pad afweken. Niet dat die films perfect zijn. Verre van, want daar scheelt dan weer vanalles aan de personages en interne logica, maar Scott deinsde er niet voor terug om volledig nieuwe registers open te trekken en dat miste ik hier misschien wel een beetje. Klink nu misschien wat negatief maar da's in feite ook weer niet de bedoeling want het is zeker en vast een aanrader. (y)

ik vond Prometheus en Covenant dan een stuk interessanter omdat ze meer van het pad afweken.
Prometheus vind ik een topper, dus dat kan ik nog aannemen, maar Covenant, meh... Alien films zijn gewoonlijk vrij mysterieus (en eigenlijk blonk Prometheus daar nog het meeste in uit), maar bij Covenant hadden ze plots zoiets van "awel, we zullen u is helemaal uitleggen hoe het allemaal zit", en dat nam voor mij alle mystiek weg, daar hield ik echt niet van.

Die is ook verre van perfect maar op de laatste 20 minuten na durfde die ook wel serieus buiten de eerder uitgezette lijnen van de franchise te kleuren. Ok het was eerder Android: Covenant dan Alien: Covenant maar Fassbender was met gemak het interessantste aan heel die film imo. Heeft idd net als Prometheus een groot stuk van het mysterie gekelderd wat voor mij ook niet had gehoeven maar heeft ook wel zijn best gedaan om heel wat nieuw mysterie toe te voegen.

Alien: Romulus verveelt geen moment en is fantastisch aangekleed met heerlijk set design. Sterke personages, goed acteerwerk, adrenaline pompende actie. What more can a guy wish for right? Well... ;p
Het is wel een heel obsessieve loveletter aan de eerder alien films. De fanservice lag er bij momenten nogal dik op en dan heb ik het niet enkel op het letterlijk uitroepen van "get away from her you bitch". De hele film is eigenlijk een samenraapsel van alles dat ervoor kwam. We beginnen bij de eerste alien tussen de wrakstukken van de Nostromo waarna Ash, excuseer, Rook (mens is ondertussen al 4 jaar dood en voegde wel wat extra creep toe!) ons door het verlaten RnD schip loodst (alien: isolation) waarna we uiteindelijk in een hive terecht komen waar de bemanning een leger xenos gespawned heeft die we met pulse rifles omver leggen (aliens) met dan nog een snuifje Prometheus als we de bioweapon molecule vinden en uiteindelijk gaan injecteren om nog eens een pod geboorte over te doen waarna er een humalien hybrid uiteindelijk via decompression de ruimte in gezogen wordt (resurrection). We've been down all these particular corridors before. Tzijn awesome corridors daar niet van en blijft top entertainment maar toch...
Ik zal hier prolly voor gekruisigd worden maar zelfs al zijn het geen "alien" films; ik vond Prometheus en Covenant dan een stuk interessanter omdat ze meer van het pad afweken. Niet dat die films perfect zijn. Verre van, want daar scheelt dan weer vanalles aan de personages en interne logica, maar Scott deinsde er niet voor terug om volledig nieuwe registers open te trekken en dat miste ik hier misschien wel een beetje. Klink nu misschien wat negatief maar da's in feite ook weer niet de bedoeling want het is zeker en vast een aanrader. (y)
Over de volledige lijn eens met je mening over Romulus. Een film zomder eigen identiteit, en zonder memorabele personages whatsoever.

Andy vond ik nog wel meer dan ok en was prolly het meest frisse en complexe personage. De rest van de cast levert goed werk af en er valt niets op hun acteerprestaties aan te merken maar hebben net als de film niet echt een eigen identiteit die verder gaat dan
gangleader, asshole, de zwangere, en first casualty geraakt zelfs niet verder dan x-ray chick. 😅 Ok, dat is in de meeste horror slashers eigenlijk nooit het geval dus valt imo wel wat te vergeven alhoewel ze vergeleken met Alien en Aliens wel een pak minder uitgewerkt zijn dus ja punten winnen ze er idd ook niet voor. Hier zijn ze letterlijk gewoon meat for the meatgrinder met Rain als minder uitgewerkte final girl Ripley kloon.

Nog nooit gedaan peinzek. Ik kan een film niet afzetten eens ik er aan begin. Zelfs al is het verhaal slecht dan verschuif ik meer van mijn aandacht naar andere aspecten zoals cinematografie of aankleding. Meeste films hebben altijd wel iets en zelfs al hebben ze helemaal niets dan kan je je verwonderen aan hoe slecht die wel niet is en hoe en waarom ze zulke foute keuzes gemaakt hebben. In beste geval is die zo slecht dat ie terug goed wordt. Na verloop van tijd ontwikkel je ook wel een radar voor films die je beter links laat liggen. Ik heb mijn IMDB filters ingesteld op 6,1 en zak enkel onder de 6,1 als ze meer dan 70k votes hebben (en het is geen romcom) voor sci-fi en horror heb ik mijn filters afgesteld op 4,9. 😅

Met deze parameters eigenlijk nog nooit een film tegengekomen die ik heb moeten afzetten en vaak vind je zelfs onder die parameters nog dingen die de moeite zijn maar dan voornamelijk in de zin dat trainwrecks best fun kunnen zijn.

No matter how bad it gets, there's always redeeming aspects. :p

Nog nooit gedaan peinzek. Ik kan een film niet afzetten eens ik er aan begin. Zelfs al is het verhaal slecht dan verschuif ik meer van mijn aandacht naar andere aspecten zoals cinematografie of aankleding. Meeste films hebben altijd wel iets en zelfs al hebben ze helemaal niets dan kan je je verwonderen aan hoe slecht die wel niet is en hoe en waarom ze zulke foute keuzes gemaakt hebben. In beste geval is die zo slecht dat ie terug goed wordt. Na verloop van tijd ontwikkel je ook wel een radar voor films die je beter links laat liggen. Ik heb mijn IMDB filters ingesteld op 6,1 en zak enkel onder de 6,1 als ze meer dan 70k votes hebben (en het is geen romcom) voor sci-fi en horror heb ik mijn filters afgesteld op 4,9. 😅

Met deze parameters eigenlijk nog nooit een film tegengekomen die ik heb moeten afzetten en vaak vind je zelfs onder die parameters nog dingen die de moeite zijn maar dan voornamelijk in de zin dat trainwrecks best fun kunnen zijn.

No matter how bad it gets, there's always redeeming aspects. :p
Bij Barb Wire was het wel verleidelijk om die niet uit te zien. Het hoogtepunt zat namelijk meteen in het begin van de film. :unsure:

Trap 3/10

Hoe dwaas was dit?
Ik vond die best nog ok. Shyamalan zijn films zijn meestal maar middelmatig dus ik verwacht ook geen hoogvlieger. Toch hou ik wel nog van zijn stijl want er zitten meestal wel goede ideeën in, al zouden ze wel beter uitgewerkt kunnen worden. Old was ook zoiets, I loved the idea maar uiteindelijk vond ik het geen goede film, slechter dan Trap alleszins.
Trap zou ik een 6 à 6,5/10 geven persoonlijk.

Ik vond die best nog ok. Shyamalan zijn films zijn meestal maar middelmatig dus ik verwacht ook geen hoogvlieger. Toch hou ik wel nog van zijn stijl want er zitten meestal wel goede ideeën in, al zouden ze wel beter uitgewerkt kunnen worden. Old was ook zoiets, I loved the idea maar uiteindelijk vond ik het geen goede film, slechter dan Trap alleszins.
Trap zou ik een 6 à 6,5/10 geven persoonlijk.
Kom op 6/10?? Letterlijk niets klopte aan die film lol

Hoeft dat dan? Ik vond hem entertainend genoeg om er mij niet aan te storen.
Al die agenten aanwezig, slim genoeg om te weten dat hij daar aanwezig ging zijn maar om de bewakingscamera te checken hoe da mens van de trap is gevallen of da frietvet ontploft is 🤡

Enja zo zijn er nog films maar het was het 1 na het ander. Om dat een 6 te geven.. :unsure:

Ahja hoeveel pauzes moet een concert wel niet hebben ☠️

Ik moet hem zelf nog zien maar als ik imdb, metacritic en rottentomatoes eens bekijk schommelen die allemaal wel rond de 6.

Al die agenten aanwezig, slim genoeg om te weten dat hij daar aanwezig ging zijn maar om de bewakingscamera te checken hoe da mens van de trap is gevallen of da frietvet ontploft is 🤡

Ahja hoeveel pauzes moet een concert wel niet hebben ☠️
Plotholes zoals zoveel films hebben, voor mij niet de moeite om heel de film slecht te vinden.

1 pauze, de rest loopt hij zelf telkens weg.

Terug
Bovenaan