Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Arrival (2016) bekeken.
Laat linguïsten cool lijken (ze zijn ook cool).
Ik vond dat die logogrammen leken op de cover van het album () van Sigur Ros.

Af en toe krijg ik na het bekijken van een film op Mubi de mogelijkheid om deze te delen met iemand. Dus als er iemand "Through the olive trees" van Abbas Kiarostami wil zien PM mij het mailadres naar waar ik Mubi een link moet laten forwarden en ik regel het. Enige voorwaarde voor hun is dat je een account aanmaakt (gewoon een account je moet daar geen abo bijnemen)

Ik wou al heel lang nog eens Little Miss Sunshine zien. Mijn vrouw wou al een tijdje Disney+ omdat ze daar op het werk over spreken. beide kwamen samen toen ik zag dat deze film op Disney+ staat!

Samen met mijn vrouw gekeken en de film was deze keer minstens even goed als de 1e keer dat ik hem zag, een goeie 15 jaar geleden. Mijn vrouw vond hem niet zo goed, wat ik eigenlijk niet begrijp. Voor mij is dat echt een dikke 8/10 film.

Af en toe krijg ik na het bekijken van een film op Mubi de mogelijkheid om deze te delen met iemand. Dus als er iemand "Through the olive trees" van Abbas Kiarostami wil zien PM mij het mailadres naar waar ik Mubi een link moet laten forwarden en ik regel het. Enige voorwaarde voor hun is dat je een account aanmaakt (gewoon een account je moet daar geen abo bijnemen)
Prachtige, prachtige film. All time favoriet hierzo. Dat einde, man man man. Samen met CLose Up mijn favoriete Kiarostami.
Had je de andere films uit de Koker trilogie al gezien?

The Holdovers. Ik had me verwacht aan een soort Breakfast Club, maar dit was wel een mooi hartverwarmend stukje televisie. Ik had die uiteraard moeten opzetten in de kerstperiode, maar foert.

Wist niet dat het een trilogie is maar blijkbaar wel alle 3 gezien het laatste jaar. Vond deze wel de minste, iets te meta voor mij. Close up ook nog niet gezien.
Ah, ik vond dat net zo goed. Elke film introduceert een nieuwe laag.

Where is the Friend's House: simpel neorealistisch verhaal over een kindje in ruraal Iran dat op zoek is naar zijn vriend om zijn huiswerk aan hem te bezorgen, anders komt hij misschien in de problemen.
Life and Nothing More (aka And Life Goes On): het gebied waar Where is the Friend's House werd gedraaid is getroffen door een aardbeving, en de regisseur van die film gaat samen met zijn zoontje op zoek naar de castleden om te zien hoe ze het maken
Through the Olive Trees: een verhaal over de tournages van een film in een regio die getroffen is door een aardbeving, waar de regisseur van Where is the Friend's House op zoek gaat naar zijn castleden van toen om te zien hoe ze het maken

Laatst bewerkt:
Alien : Romulus

Matig. De special effects & geluiden waren subliem, het verhaal dunnetjes en het einde... meh...
Wat kan je ook nog blijven vertellen over dit thema? Facehuggers, lichamen die open barsten, aliens & alien boss doden. Repeat...
Ook moeten vaststellen dat The Walt Disney company na de overname van 20th Century Fox ook deze franchise weer besmet met de verplichte "woke" variatie in de cast (Afrikaan / Aziaat / Blanke, vrouw in de hoofdrol en laatste overlevenden, man die bestempeld wordt als smeerlap (vader van de zwangere vrouw) ,... 0,0 meerwaarde

Alien : Romulus

Ook moeten vaststellen dat The Walt Disney company na de overname van 20th Century Fox ook deze franchise weer besmet met de verplichte "woke" variatie in de cast (Afrikaan / Aziaat / Blanke, vrouw in de hoofdrol en laatste overlevenden, man die bestempeld wordt als smeerlap (vader van de zwangere vrouw) ,... 0,0 meerwaarde
Inderdaad, vrouwelijke hoofdrol in een Alien film, hoe durven ze!

Net Caché op Canvas gezien en ben compleet omver geblazen. Wat een fantastische, en diep verontrustende film. Ondanks het trage tempo zat ik twee uur aan het scherm gekluisterd.
Briljant geschreven en geacteerd, efficiënt in beeld gebracht. En dan die grote WTF scène, die bijzonder effectief werkt. Wow, die kwam even binnen zeg Grote klasse

9/10
Zalig! Is mijn favoriete regisseur.

too low.

voor mij een solid 8/10 , toch gezien de tijdsgeest.

die fight met die mascotte pinguin in de keuken :ROFLMAO:
Bwo, ik weet niet goed wat de tijdsgeest ermee te zien heeft?

Het is gewoon een vrij degelijke fun actiefilm, niet meer en niet minder. Ietsje te veel refererend naar Die Hard (tot de filmposter toe). En enkele actiescènes die wat te te lang aanhouden en/of overbodig zijn en de vaart uit de film halen. Beetje trimwerk en dan had het meer impact gehad. Van Damme doet zijn ding en doet dat goed. Eén van zijn betere. Powers Boothe was ook nog wel redelijk.

Terug
Bovenaan